تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816482491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله قبلان: افزایش ارتباط الازهر با حوزه علمیه قم و نجف اشرف ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



در دیدار مفتی مصر با علمای شیعه لبنان؛
آیت الله قبلان: افزایش ارتباط الازهر با حوزه علمیه قم و نجف اشرف ضروری است خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر در دیدار با دو تن از علمای شیعیان نجف بر لزوم افزایش همکاری بین علمای جهان اسلام تاکید کرد.




به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ شوقی علام، مفتی مصر که به لبنان سفر کرده است در دیدارهای جداگانه با علمای شیعه لبنان به بحث و گفت‌وگو درباره مسائل مختلف جهان اسلام پرداخت. شیخ شوقی علام، مفتی مصر و شیخ عباس عبدالله شومان، نماینده دانشگاه الازهر مصر در دیدار با سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت با اشاره به شرایط بغرنج جهان اسلام، انسجام دینی را تنها راه عبور از تنگنای کنونی عنوان کردند.
مفتی مصر در این دیدار، اتحاد مسلمانان از قبیل سنی و شیعه و پیروان سایر ادیان را ضرورتی غیرقابل انکار برشمرد و گفت:  کشورهای اسلامی به ویژه مصر مرحله دشواری را پشت سر می‌گذارند اما تجربه نشان داده است هنگامی که مصر از آرامش و ثبات برخوردار شود، امت اسلامی نیز بحران را پشت سر می‌گذارد. این عالم اهل سنت مصر با تمجید از اندیشه‌های علامه راحل آیت الله محمد حسین فضل الله، از مراجع لبنان، خاطرنشان کرد: مذاهب مختلف اسلامی از نقاط مشترک بسیاری برخواردار هستند که باید آن‌ها را برجسته کرد. الازهر همواره از اندیشه‌ علمایی مانند آیت الله فضل الله حمایت کرده است. سیدعلی فضل الله: مبانی قرآنی باید اساس وحدت شیعیان و اهل سنت قرار گیرد حجت الاسلام فضل الله نیز در این دیدار وحدت شیعیان و اهل سنت را گامی بلند به سوی خروج از بحران توصیف کرد و گفت: جهان اسلام باید از هرگونه افراط‌گرایی به دور باشد و اجازه ندهد اختلافات حاشیه‌ای موجب عدم توجه به دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی شود.
وی خاطرنشان کرد: شیعیان و اهل سنت باید بر اساس مبانی قرآنی و اسلامی از وحدت و انسجام برخوردار بوده و با احترام متقابل به همزیستی مسالمت‌آمیز در کشورهای اسلامی ادامه دهند.
آیت الله قبلان: لزوم افزایش همکاری الازهر با حوزه علمیه قم و نجف اشرف از سوی دیگر نیز شوقی علام به همراه هیأت اعزامی از دانشگاه الازهر در دیدار با آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان بر لزوم گسترش همکاری و تعامل بین علمای جهان اسلام تاکید کردند.
در این دیدار آیت الله قبلان، لزوم افزایش ارتباط بین حوزه علمیه قم و نجف اشرف با الازهر و عربستان سعودی را الزامی دانست و گفت: اسلام ناب به دور از هرگونه خشونت و تندروی است. کشورهای اسلامی باید در راستای زدودن عناصر خودفروخته که به دنبال تخریب وجهه اسلام هستند، تلاش کنند.
وی با خوشامدگویی به هیات اعزامی از دانشگاه الازهر، این دانشگاه را نهادی تاثیرگذار در جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت که وجود اینگونه ارتباطات به نفع کشورهای اسلامی است. مسلمانان با هوشیاری و آگاهی علما و مردم توانایی خروج از بن بست کنونی را دارد. از سوی دیگر مفتی مصر نیز با تاکید بر اینکه هدف از شرکت در مراسم معارفه مفتی اعظم مصر افزایش ارتباط با علمای لبنان است، عنوان کرد: دانشگاه الازهر تلاش دارد با همفکری علمای جهان اسلام و مسیحیت به مقابله با تندروی و افراط‌گری در منطقه بپردازد./983/ب901/د



۱۳۹۳/۶/۲۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن