تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820981545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درهای راکتور اراک باز شد/ توقفی در کار نیست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: درهای راکتور اراک باز شد/ توقفی در کار نیست


"هیچ توقفی در کار ساخت و تکمیل رآکتور اراک تاکنون وجود نداشته است و ما فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه‌ریزی و زمان‌ بندی تعیین شده از سوی سازمان انرژی اتمی بر حسب تعهدات و توافقات در چارچوب برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) انجام می‌دهیم.
نیروگاه اراک
رئیس طرح  ساخت راکتور اراک تصریح  کرد: هیچ توقفی در کار ساخت و تکمیل رآکتور اراک تاکنون وجود نداشته است و ما فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه‌ ریزی و زمان‌ بندی تعیین شده  سازمان انرژی اتمی برحسب تعهدات و توافق ژنو انجام می‌دهیم.

پس از یک دهه،نخستین بار درهای راکتور IR-40 اراک باز شد تا در روزهای منتهی به راه‌ اندازی راکتور آب سنگین اراک از نزدیک شاهد فعالیت‌ها و پیشرفت‌ها در این راکتور باشیم.

رئیس طرح ساخت راکتور اراک در مصاحبه با ایسنا در آستانه برگزاری مذاکرات هسته‌ ای ایران و 1+5 در نیویورک، درباره برخی شایعات و نگرانی‌ها در میان افکار عمومی به ویژه پس از توافق ژنو درباره متوقف شدن فعالیت‌های اجرایی و عملیاتی در راکتور اراک تاکید کرد: "هیچ توقفی در کار ساخت و تکمیل رآکتور اراک تاکنون وجود نداشته است و ما فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه‌ ریزی و زمان‌ بندی تعیین شده از سوی سازمان انرژی اتمی بر حسب تعهدات و توافقات در چارچوب برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) انجام می‌دهیم. وی افزود: تنها مواردی که متوقف شده است، همان مواردی است که در چارچوب "برنامه اقدام مشترک" میان ایران و 1+5 توافق شده است که  از جمله می‌توان به دو پمپ مربوط به خنک‌ کننده مبدل‌های رآکتور اشاره کرد."

وی گفت: بسیار خوشحال هستم که به مردم کشورمان بگویم بخش اعظم واحدهای جانبی سایت اراک را تکمیل کرده ایم و سیستم های برق، آب، بخار و هوای فشرده راه‌اندازی و قابل استفاده است. به لحاظ فنی رساندن آب، بخار و هوای فشرده برای یک رآکتور آب سنگین کار ساده‌ای نیست و ما سال گذشته گرمایش ساختمان‌های خود را از بخار تولید شده، فراهم کردیم.

راکتور اراک در جای خود در ساختمان اصلی قرار گرفته است اما ساختار و طراحی راکتور آب سنگین متفاوت از راکتور آب سبک بوشهر است.
 


چهار شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن