تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799428390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارورسازی ابرها راهکار مناسبی برای جبران خشکسالی نیست/راه اندازی مرکز دیتاسنتر پیش بینی هوا در اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان امینی:
بارورسازی ابرها راهکار مناسبی برای جبران خشکسالی نیست/راه اندازی مرکز دیتاسنتر پیش بینی هوا در اصفهان
اصفهان – خبرگزاری مهر: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بارورسازی ابر نیازمند شرایط فراوانی همچون دانش و تجربه بالا، رادارهای قوی و تداوم است و هزینه های بسیار زیادی نیز بر هر کشوری تحمیل می کند و از این رو در هیچ کجای دنیا روش مناسبی برای جبران خشکسالی محسوب نمی شود.



به گزارش خبرنگار مهر، لیلا امینی ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل وضعیت خشکسالی هر چند وقت یکبار بازارگرمی های دلال گونه ای درباره تولید ابر، یونیزاسیون و تشکیل باران ایجاد می شود که صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم که هر ابری برای بارورسازی مناسب نیست و هزینه های این کار بسیار زیاد است، افزود: از سویی اگر باروری به شکل صحیح انجام نشود می تواند منجر به عقیم شدن ابر و عدم بارش آن در مناطق دیگر نیز بشود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه بارورسازی ابر نیازمند اطلاعات فراوانی درباره دما، نوع ابر و وزش باد است، بیان داشت: همچنین دانش بالا و نیروهای  متخصص و رادارهای قوی از جمله شرایط لازم برای این کار هستند ضمن اینکه بهترین پدیده بارورسازی در دنیا نیز بیش از 10 تا 15 درصد جواب نداده است.

وی تاکید کرد: بارورسازی باید در مناطق کوهستانی با شرایط مساعد بارش انجام شود و شمال ایران برای این روش مناسب تر است اما در مناطقی مانند اصفهان و بزد به دلیل کمبود رطوبت به خوبی جوابگو نیست.

امینی با اشاره به اینکه ورود مواد شیمیایی از این ابرها به زمین مشکلاتی را برای مردم به وجود خواهد آورد، ادامه داد: همانند آنچه در کشور استرالیا دنبال میشود بارور سازی ابرها باید مستمر و طولانی باشد چراکه بارورسازی در یک فصل جوابگو نیست.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره ناسالم بودن هوای اصفهان در تابستان به دلیل تغییر جهت باد و ورود ریزگردهای بیابانی در سطح شهر و ضرورت اطلاع رسانی در این زمینه بیان داشت: منبع اصلی ریزگردها در کشورمان از جنوب غرب و شمال غرب و از کشور عراق است که استان های مرزی را درگیر می کند.

 کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: مرکزیت اصلی ریزگردهای محلی از شرق و شمال شرق استان است که باعث کاهش دید می شود و حتی در لغو پروازها موثر است.

وی با بیان اینکه خشکسالی های متعدد و رطوبت کم خاک باعث پخش  گرو خاک بر سطح شهرها می شود، گفت: در چهار ماهه نخست سال تا تیرماه این ریزگردها کاهش داشته اند چرا که سامانه های فعال باد انرژی خود از شرق و شمال شرق را تخلیه کرده اند.

امینی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره پیش بینی های اشتباه این اداره در زمینه آب و هوا و آلودگی و دلایل آن اظهار داشت: وظیفه اصلی ما اطلاع رسانی دقیق به مردم است اما باید توجه کنیم که کار ما پیش بینی هواست که ممکن است با واقعیت منطبق نباشد و ما همواره تمام سعی خود را کرده ایم تا بهترین ها را ارائه کنیم.

همچنین ویکتوریا عزتیان درباره پیش بینی آلودگی استان اصفهان بیان داشت: این نکته قابل ذکر است که در سنجش آلایندگی برای هر شهر آلاینده های متفاوتی لحاظ می شود که 5 آلاینده استان اصفهان شامل اکسید و دی اکسید گوگرد، اکید نیتروژن، ازن و ذرات معلق است.

وی با بیان اینکه که در شهر اصفهان آلاینده غالب مونوکسیدکربن و سپس ذرات معلق و ازن سطحی است، ابراز داشت میزان: آلاینده های  شاخص هر استان در فرمول خاصی قرار می گیرد و شاخص AQI که نشانه ای از میزان آلایندگی است، به دست می آید.

راه اندازی ایستگاه هواشناسی شرق اصفهان از ضروریات است

در ادامه مهدی صالحی مدیرکل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: راه اندازی ایستگاه هواشناسی شرق اصفهان از ضروریات است و مکاتبات لازم در این زمینه با مسئولان کشوری و استانی انجام شده است.

وی افزود: به دلیل نبود زمین استاندارد برای این امر هنوز این ایستگاه تعبیه نشده است و به کمک سایر ایستگاه های مجاور اطلاعات هواشناسی جمع آوری می شود.

مدیرکل هواشناسی اصفهان تاکید کرد: بروزرسانی دستگاه های اداره هواشناسی استان اصفهان در سال های گذشته به دلیل تحریم ها مناسب نبوده است اما با توجه به اینکه سال گذشته خرید ارزی خوبی داشتیم امسال برای ادوات موردنیاز مشکلی نداریم.

وی افزود: مرکز 'ب' سازمان هواشناسی به عنوان مرکز دیتا در اصفهان با ارزش 200 میلیارد ریال ساخته شده است که این مرکز برای پشتیبانی مرکز مخابراتی سازمان هواشناسی کشور تعبیه شده و بخش هایی از آن به بهره برداری رسیده است.

صالحی ادامه داد: همچنین برای نصب شبکه رادار، مطالعات زمینی انجام شده و عملیات تکمیل آن که باعث کمک به پیش بینی های این اداره کل می شود تا چهار سال آینده انجام خواهد شد.

وی  اضافه کرد: رها کردن بالن برای پیش بینی اینورژن ( وارونگی ) از شروع سال زراعی جدید در دو نوبت در ساعت های 12 شب و 3:30 صبح انجام می شود.


۱۳۹۳/۶/۲۶ - ۱۶:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن