تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819247482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بستر مشارکت لرستاني هاي خارج از کشور در توسعه استان فراهم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ شهريور ۱۳۹۳ (۱۴:۴۰ب.ظ)
بستر مشارکت لرستاني هاي خارج از کشور در توسعه استان فراهم است استاندار لرستان گفت: در حال حاضر بستر مشارکت لرستاني هاي خارج از کشور در توسعه استان فراهم است.
به گزارش خبرنگارموج از خرم آباد، هوشنگ بازوند امروز در جلسه لرستاني هاي مقيم خارج از کشور با تاکيد بر جذب سرمايه گذار در استان براي توسعه و رشد اقتصادي، اظهار داشت: توسعه در صورتي در استان به رونق خواهد رسيد که حضور بخش خصوصي و سرمايه گذاران اين بخش چشمگير باشد چرا که اعتبارات دولتي جوابگوي اجراي طرح هاي مورد نياز استان به ويژه در بخش هاي زيربنايي و اقتصادي نيست.
وي با اشاره به اينکه در بررسي که از لرستاني هاي سرمايه گذار مقيم خارج از کشور انجام شد 4 هزار و 600 نفر لرستاني مقيم خارج کشور است، افزود: از اين تعداد شايد حدود هزار نفر در کار اقتصادي و بازرگاني فعاليت دارند.
وي با اشاره به اينکه در ميان لرستاني هاي خارج از کشور، سرمايه هاي انساني و نخبگان فراواني وجود دارند، گفت: استفاده از تجارب و سرمايه فکري و مادي اين افراد مي تواند به تسريع در توسعه و پيشرفت اين استان منجر شود.
وي اظهار کرد: هم اکنون به دنبال شناسايي لرستاني هاي خارج از کشور هستيم و مي خواهيم اطلاعات مربوط به آنان را کسب، و با آنان ارتباط برقرار کنيم.
استاندار لرستان در ادامه از برگزاري نخستين همايش لرستاني‌هاي مقيم خارج از کشور در ارديبهشت۹۴ در لرستان خبرداد و گفت: در همين راستا چهار کميته تشکيل شده، کميته اقتصادي و بازرگاني با رياست سلاحورزي، رئيس اتاق بازرگاني خرم آباد و دبيري ولدي، مديرکل صنعيت، معدن و تجارت لرستان، کميته علمي آموزشي با رياست عزيزي رئيس دانشگاه لرستان و دبيري دانشگاه علوم پزشکي و همچنين کميته حقوقي و کنسولگري با رياست رئيس دادگستري و کميسيون فرهنگي و رسانه اي با مسئوليت مديرکل صدا و سيما.
وي يادآورشد: اعضا اين شورا متشکل از رئيس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان، رئيس کل دادگستري، مديرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان، رئيس اتاق بازرگاني، مديرکل اطلاعات استان، معاون توسعه و نيروي انساني استانداري لرستان، مديرکل صدا و سيما مرکز لرستان است که هر کدام از اين اعضا بايد به عنوان دبير و يا رئيس يکي از کميته‌‏هاي اين شورا مشخص شوند.
وي با اشاره به اينکه دبيري اين شورا به عهده معاون توسعه و نيروي انساني استانداري لرستان است گفت: مسوولان استان لرستان تصميم دارند از طريق اين شورا لرستاني هاي مقيم خارج از کشور را تشويق و ترغيب به سرمايه گذاري در استان نمايند و با استفاده از مشارکت و سرمايه هاي آنان طرح هاي سرمايه گذاري و اقتصادي در سطح استان اجرا کنند.
وي اضافه کرد: بايد تلاش کنيم، هر 45 روز يک بار اين شورا را در استان لرستان برگزار کنيم و اعضا بايد هر ماه در برگزاري اين جلسه شرکت کنند و راه‏‌حل‏‌هاي مناسب براي جذب اين سرمايه‏‌گذاران لرستاني در خارج از کشور را بررسي کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن