تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820211682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی های آسیایی فراتر از یک رویداد ورزشی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بازی های آسیایی فراتر از یک رویداد ورزشی هفدهمین دوره بازی های آسیایی از روز جمعه 28 شهریورماه جاری به مدت 15روز درحالی برگزار می شود که بیش از 18هزار ورزشکار و همراه از 45کشور در آن حضور دارند.


این بازی ها در36 رشته برگزارمی شود و ورزشکاران کشورهای آسیایی برای کسب 439 مدال طلای آن رقابت می کنند.
اولین دوره این بازی ها درسال 1951 در دهلی نو برگزار شد و سپس در سال 1954در مانیل، 1958 توکیو، 1962 جاکارتا، 1966 بانکوک، 1970 بانکوک، 1974 تهران، 1978 بانکوک، 1982 دهلی نو، 1986 سئول، 1990پکن، 1994 هیروشیما، 1998 بانکوک، 2002 بوسان، 2006 دوحه و 2010 گوانگژو ادامه یافت.
بازی های آسیایی به سبب تعداد کشورها و ورزشکاران شرکت کننده بعداز بازیهای المپیک دومین رویداد مهم ورزشی جهان تلقی می شود و حتی از آن به عنوان المپیک آسیا نام می برند.
نگاهی به میزبانان این بازی ها نشان می دهد که کشورهای شرق آسیا میزبان 13دوره آن بوده اند وتنها دو دوره آن در سال های 1974 و 2006 در تهران و دوحه و غرب این قاره پهناور و یک دوره نیز در دهلی نو برگزار شده است.
توجه جدی کشورهای شرق آسیا به میزبانی این بازی ها حکایت از اهداف بلند آنها جدای ازبعد ورزشی بویژه در بعد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد، ابعادی که معمولا ما به آنها توجه نمی کنیم.
رشد وپیشرفت سرسام آورکشورهای شرق آسیا بی ارتباط بابرگزاری و میزبانی این گونه مسابقات و بازی ها نیست و اگر روند رشد آنها را بویژه در بعد ورزش نگاه کنیم متوجه می شویم که چشم بادامی ها حرکت در سطح درجه یک ورزش جهان را از همین بازی ها شروع کرده اند.
واردشدن ورزش های بومی شرق آسیا به بازی های آسیایی و سپس المپیک از اولین اهداف ورزشی میزبانان این بازی ها است، این کشورها معمولا برای آنکه ورزش های خود را بین المللی وجهانی کنند، ابتدا میزبانی بازیهای آسیایی را پذیرفته و ورزش های بومی خود را در آن قرار می دهند و سپس تلاش می کنند تا این رشته وارد بازیهای المپیک شود.
ورزش هایی مثل تکواندو، ووشو، کبدی، کاراته و سپک تاکرا ریشه در شرق آسیا دارند که بعضی از آنها وارد المپیک شده و برخی دیگر نیز نامزد ورود هستند.
ورود هر رشته ای به المپیک به معنی جهانی شدن آن و تضمین برای پذیرش فرهنگ آن کشور است.
علاوه بر اهداف ورزشی کشورهای شرق آسیا ابعاد اقتصادی و فرهنگی را نیز از میزبانی این بازیها دنبال می کنند.
آنها با میزبانی این بازی ها توجه جهانی بویژه کشورهای آسیایی را جلب کرده و فرهنگ و سنن خود را ارایه می کنند. گسترش محصولات فرهنگی این کشورها بویژه در آسیا و از این طریق زمینه سازی برای محصولات اقتصادی از دیگر اهداف این کشورها است.
در طول برگزاری این بازیها هزاران جوان دانشجو و دانش آموز در قالب داوطلبان در کشورهای میزبان با میهمانان خارجی برخورد دارند و نحوه تعامل و ارتباط با خارجی ها را قبل از بازی های فراگرفته و آن را اجرا می کنند تا در آینده در قالب بازاریاب و .. بکار بگیرند.
در بعد اقتصادی نیز درآمدحاصل از حضور نزدیک به 20 هزار وزرشکار و همراه و هزاران تماشاگر میلیون ها دلار را نصیب این کشورها می کند، مورد توجه است.
ما هم باید از فرصت این بازی ها استفاده کنیم و در حضور قدرت های اقتصادی و صنعتی بزرگ آسیا که در ورزش هم مقتدر هستند، خودمان را به خوبی نشان دهیم.
مهمترین بحث برای ما در این بازی ها فرهنگی است و پس از آن اقتصادی. رابطه مستقیم و مثبتی بین ورزش و توانمندی اقتصادی کشورها وجود دارد و اگر در ورزش قدرتمند باشیم به دنیا ثابت خواهیم کرد که با توجه به تحریم های موجود توانسته ایم در زمینه های مختلف رشد کنیم.
ما مردمی با فرهنگ غنی داریم و در بازی های آسیایی باید به سایر کشورها این موضوع را نشان دهیم. این مسئله تنها با رفتار مناسب ورزشکاران ما خواهد بود و آنان سفیر فرهنگی، سیاسی و تکنیکی ایران هستند.
تمام**


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن