تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820650656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای اعتلای هنر تئاتر ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان جانمی:
استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای اعتلای هنر تئاتر ضروری است
اصفهان – خبرگزاری مهر: یک کارگردان تئاتر گفت: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای اجرای تئاتر و تبلیغات درباره تئاترهای اجرایی در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر از جمله مهم ترین روش های موثر برای ارتقای سطح تئاتر اصفهان هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، احسان جانمی عصر امروز در  نخستین نشست "نبض فرهنگی شهر"،  با موضوع" نبض تئاتر در شهر چگونه می زند" با اشاره به مشکل کمبود سالن در اصفهان اظهار داشت:  این درخواست را از مسئولان داریم که سالن های بدون استفاده سطح شهر را در اختیار کارگردانان هنر نمایش این شهر قرار دهند.

وی افزود: مشکل سالن تئاتر در اصفهان به قدری جدی است که حتی اگر مسئولان سوله ها و انبارهای بدون استفاده سطح شهر را نیز در اختیار ما قرار دهند اهالی تئاتر با خلاقیت خود این سالن ها را برای تئاتر تخصصی خواهند کرد.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه سالن تئاتر فرشچیان به عنوان تنها سالن فعال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان کمبودهای بسیار زیادی نسبت به یک سالن تخصصی نمایش دارد، بیان داشت: سالن موزه خط حوزه هنری، سالن مهتاب شهرداری، سالن های فرهنگسرا و سالن های دیگری که بدون استفاده به حال خود رها شده است می تواند در اختیار اهالی تئاتر قرار گیرد تا در رفع مشکل کمبود سالن تاثیرگذار باشد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم پرداخت هزینه تئاترهای اجرا شده در تالار شهرداری از مواردی همچون خصوصی کردن تئاتر، تبلیغات برای نمایش های سطح شهر در بیلبوردهای تبلیغاتی و روزنامه ها به عنوان روش های موثر برای ارتقای سطح تئاتر اصفهان نام برد.

تئاتری های باذوق اصفهان هنر نمایش را زنده نگه داشته اند

همچنین حسن حشمتی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: تئاتر هنری زنده و پویا است و برخلاف آنچه برخی افراد در این نشست بیان داشتند تئاتر اصفهان بیمار نیست بلکه تئاتری های با ذوق اصفهان این هنر را زنده نگه داشته اند.

وی افزود: جوانان علاقه مند به هنر تئاتر حاضرند از هر امکان کوچکی برای اعتلای این هنر استفاده کنند و در این راستا مسئولان باید بسترسازی های لازم را برای استفاده از این شوق و استعداد به کار بگیرند.

بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر اصفهان تاکید کرد: این صحبت که بگوییم مردم از هنر تئاتر فاصله گرفته اند صحیح نیست بلکه باید به مسئولان بگوییم که اصلا تئاتر را به مردم عرضه نکرده ایم که اکنون انتظار استقبال داریم.

وی ادامه داد: از مسئولان می خواهیم که به هنرمندان تئاتر و یه ویژه جوانان اعتماد کنند تا در آینده نزدیک بتوانیم اعتلای این هنر ماندگار در طول تاریخ را شاهد باشیم.

لزوم شناخت صحیح انواع گونه های تئاتر در اصفهان

لیلا پرویزی، دیگر بازیگر و کارگردان تئاتر اصفهانی حاضر در این نشست نیز در زمینه هنر تئاتر  اظهار داشت: به طور معمول اصفهان را به تئاتر کمدی می شناسند در حالیکه دیگر گونه های تئاتری نیز در این شهر فعال است.

وی بر  لزوم شناخت انواع گونه های تئاتر تاکید کرد و گفت: این شناخت زمانی ضروری تر به نظر می رسد که بدانیم هر نوع از تئاتر مخاطب خاص خود را دارد و حتی گونه های مختلف نمایش در جهان سالن های خاص خود را دارد که توجه به این موضوع در هنر نمایش نیز الزامی است.


۱۳۹۳/۶/۲۵ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن