تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820362894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امکان استفاده سازمان فضایی از گنبد مینا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امکان استفاده سازمان فضایی از گنبد مینا تهران- ایرنا- امکان استفاده سازمان فضایی ایران از امکانات و تجهیزات گنبد مینا بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه در قالب امضای یک تفاهم نامه همکاری فراهم شد.


به گزارش ایرنا از سازمان فضایی ایران، امروز دوشنبه تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان فضایی ایران و شرکت نوسازی اراضی عباس آباد با هدف استفاده از امکانات و تجهیزات بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه به امضا رسید.
حمید فاضلی قائم مقام سازمان فضایی کشور در مراسم امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه پاسخ دادن به نیاز و سوالات پتانسیل جوانان کشور یک وظیفه است، گفت: در حال حاضر اهمیت فعالیت های فضایی آنطور که باید و شاید در کشور ملموس نیست.
وی افزود: حوزه فضایی هم اکنون یک بخش پیشرو است و ما در این حوزه با یک شرایط بسیار سخت و دشواری مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه باید به فضای ناشناخته ماورای جو وارد شویم، ادامه داد: مردم نهاد کردن فعالیت های علمی توسط شهرداری تهران کار بسیار تحسین برانگیزی است.
فاضلی بیان کرد: در شعار امسال هفته جهانی فضا نیز تاکید شده است که باید بهره وری علمی میان دانش آموزان و نوجوانان گسترش یابد.
قائم مقام سازمان فضایی کشور گفت: این سازمان تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می گیرد تا از فرصتی که شهرداری تهران در اختیار این سازمان قرار داده به نحو شایسته ای استفاده کند.
همچنین اردشیر نوریان مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: کلیدی ترین شعار مدیران شهری در دوره جدید مدیریت شهری تهران، توسعه فعالیت های علمی است.
وی با اشاره به ظرفیت های شهر تهران برای توسعه علوم تخصصی در میان نوجوانان و جوانان افزود: هم اکنون در 374 محله شهر تهران خانه های علم به فضایی برای توسعه علم و فرهنگ در میان شهروندان به ویژه قشر جوان و نوجوان تهران تبدیل شده است و از این ظرفیت سازمان ها و نهادهای علمی و تخصصی می توانند از پتانسیل این مراکز استفاده کنند.
وی با بیان اینکه اگر در دو دهه قبل تمامی فعالیت های شهرداری تهران فقط در حوزه خدماتی و عمرانی خلاصه می شد گفت: در یک دهه اخیر شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است به گونه ای که توسعه مراکز علمی، فرهنگی و اجتماعی از جمله مهمترین درخواست های شهروندان از مجموعه مدیریت شهری شده است.
وی با تاکید بر اینکه راه اندازی مجموعه " گنبد مینا" حرکتی بزرگ و تاثیرگذار برای ترویج علم در تهران است، افزود: همکاری سازمان فضایی با شرکت نوسازی عباس آباد توان علمی و تخصصی این مجموعه را چند برابر خواهد کرد.
نوریان تاکید کرد: مجموعه شرکت اراضی عباس آباد در آماده سازی زیرساخت ها و امکانات و برنامه های پشتیبانی تکالیف خود را به خوبی انجام داده و امیدواریم با همکاری سازمان فضایی ایران بتوانیم در راه ترویج علم میان جوانان و نوجوانان گام های موثری را برداریم.
وی ابراز امیدواری کرد " گنبد مینا" به عنوان بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه به مجموعه ای در تبلور علم کشور تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: با ورود سازمان فضایی ایران به فعالیت های مشترک با مجموعه شهرداری تهران اجرای برنامه های علمی و فرهنگی در کنار هم سرعت و قوت بیشتری خواهد گرفت.
نوریان با تاکید بر اینکه این تفاهم نامه نقطه عطفی در همکاری مشترک بین شهرداری تهران با دیگر سازمان ها و نهادها در مباحث علمی تبدیل خواهد شد اظهار کرد: امیدواریم " گنبد مینا " بتواند فضایی تاثیرگذار در حرکت علمی روبه رشد کشور ایجاد کند.
ایده آسمان نما گنبد مینا (پلنتاریوم) از سال 88 در اراضی عباس آباد طراحی و ساخت آن از سال 89 آغاز شد و در پایان شهریور ماه 93 نیز افتتاح می شود.
علمی ( 2 ) **9014**1440


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن