تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820957822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 90 درصدي مبادلات تجاري ايران و روماني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۳۲ب.ظ)
دبير کل اتاق تهران اعلام کرد: کاهش 90 درصدي مبادلات تجاري ايران و روماني دبير کل اتاق تهران اظهار داشت: حجم مبادلات تجاري ايران و روماني با کاهش 90 درصدي از 500 ميليون دلار به 50 ميليون دلار رسيد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بهادراني دبير کل اتاق بازرگاني تهران با اعلام اين مطلب گفت: ايران و روماني به دنبال بهبود روابط تجاري في مابين هستند زير حجم مبادلات تجاري دو کشور پس از تحريم ها کاهش يافته است.
وي با اشاره به قدمت روابط تجاري ميان ايران و روماني افزود: روابط تجاري ميان دو کشور با روند متعادلي در حال پيشرفت بود اما تحريم ها ايران از يک سو و پيوستن روماني به اتحاديه اروپا مانع پيشرفت روابط اقتصادي ميان دو کشور شد.
دبير کل اتاق بازرگاني تهران با تاکيد بر تغيير رويکرد دولت يازدهم نسبت به تعامل با کشورهاي مختلف جهان ادامه داد: اين تغيير رويکرد منجر به بهبود روابط تجاري ميان ايران و روماني مي شود.
بهادراني تصريح کرد:زماني که حجم تجارت ايران 20 ميليارد دلار بدون احتساب نفت بود ميزان مبادلات تجاري ايران و روماني 500 ميليون دلار بود اما امروز که حجم تجارت ايران با دنيا به 60 تا 70 ميليارد دلار رسيده ميزان مبادلات تجاري ميان دو کشور با کاهش 90 درصدي به 50 ميليون دلار رسيده است.
دبير کل اتاق بازرگاني با بيان اين مطلب که ايران و روماني بايد جبران مافات کنند، خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاري دو کشور بايد در شان آنها باشد زيرا ايران و روماني در خاورميانه و بالکان نقش موثري دارند.
به گفته بهادراني، ايران مي تواند دروازه ورود روماني به بازارهاي CIS باشد و روماني نيز براي ما دروازه ورود به اروپا شود.
وي متذکر شد: روابط تجاري ايران و روماني دچار فترت شده اما هيچ گاه قطع نشده است بنابراين بايد تجار و بازرگانان وارد ميدان شده و در راستاي تحقق اهداف توسعه روابط تجاري ميان دو کشور گام بردارند.
همچنين نيکولايده ماتاکه رييس اتاق بازرگاني روماني با تاکيد بر اهميت کميته هاي مشترک تجاري در توسعه روابط تجاري ميان ايران و روماني اذعان داشت: بايد از پتانسيل اين کميته ها براي رونق بخشي به روابط دو کشور استفاده کرد و ما اميدواريم اين کميته ها و سازمان ها بتوانند در تامين کالاهاي مورد نياز بازارهاي نيز نقش آفريني کنند.
گفتني است، توردورسکو سفير روماني در ايران نيز با تاکيد بر ضرورت توسعه روابط تجاري ايران و روماني اظهار داشت: پيوستن روماني به اتحاديه اروپا عامل کاهش روابط تجاري دو کشور نشده است زير پيش از اين نيز نوساناتي در حجم مبادلات تجاري دو کشور رخ داده است.
وي افزود: براي بهبود روابط تجاري ميان ايران و روماني بايد از شعارها دست برداشت و بيشتر در فکر اجرايي کردن قراردادها بود.
همچنين وچي توي نماينده پارلمان روماني نيز با اشاره به اهميت رونق روابط تجاري ميان ايران و روماني گفت: نخست وزير روماني به خوبي مي داند که ما نبايد چهره خود را صرفا به سمت غرب بگيريم زير ما براي پيشرفت نياز به توسعه روابط با کشورهاي خاورميانه، آسيا و چين داريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن