تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799590587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمايشات مقام معظم رهبري تضمين کننده استمرار طرح تحول نظام سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۰:۴۳ق.ظ)
فرمايشات مقام معظم رهبري تضمين کننده استمرار طرح تحول نظام سلامت معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، فرمايشات مقام معظم رهبري در بهار 93 و هفته دولت را تضمين و بيمه اي براي تداوم طرح تحول نظام سلامت دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر محمد حاجي آقاجاني، با حضور در اولين دوره بازآموزي ارزيابان ارشد اعتباربخشي بيمارستان در ايران، در ابتدا به بحث بيمارستان هاي کشور و طرح تحول نظام سلامت پرداخت و بيان داشت: بحث تحول نظام سلامت بعد از 6 ماه دوره مطالعاتي از 15 ارديبهشت با سه هدف بلند و اصلي شامل محافظت از مردم در مقابل هزينه هاي درمان، ارتقاء کيفيت خدمات و همين طور ايجاد عدالت در دسترسي خدمات درمان در اين حوزه آغاز شد و در بيش از 560 بيمارستان کشور اجرا شد.
وي عوامل تاثيرگذار بر طرح تحول نظام سلامت را به سه ضلع يک مثلث تشبيه کرد و ضلع اول آن را بودجه دانست و گفت: وزارت بهداشت و در رأس آن وزير بهداشت با جلب حمايت سياست گذاران و در اولويت قرار گرفتن سلامت در برنامه کلان کشور توانست منابع قابل توجهي را براي ارتقاي وضعيت بيمارستان ها جذب کند و خوشبختانه با بحث اصلاح تعرفه ها و تعيين قيمت واقعي براي خدمات بيماري و همين طور سرعت بخشيدن به پرداخت بيمه ها دغدغه هميشگي کمبود شديد منابع، تامين و تکميل مي شود.
دکتر آقاجاني در ادامه، فرمايشات مقام معظم رهبري را تضمين کننده اين برنامه ها اعلام داشت و گفت: خداوند را شاکريم که اين اتفاق عظيم در سال 93 رخ داده و اين رويکرد همگاني موجب شد منابع کافي براي ارتقاء وضعيت بيمارستان ها فراهم شود و اميدواريم با برنامه ريزي صورت گرفته در بودجه 94 در برنامه ششم هم تداوم داشته باشد و تضمين آن در فرمايشات مقام معظم رهبري است که با ابلاغ سياست هاي کلي سلامت در بهار 93، "بهار سلامت" را جلوه دادند و در فرمايشات اخيرشان در ديدار با رئيس جمهور و هيات دولت به مناسبت هفته دولت آن جملات مهم و تاثيرگذار را در باب تاثير تحول نظام سلامت و جلب رضايت مردم فرمودند که اين بيانات بايد نصب العين همه سياست گذاران کشور باشد.
وي افزود: حمايت ايشان، اين طرح بزرگ ملي را تضمين و بيمه کرد و تکليفي براي همه سياست گذاران ايجاد کرد که بايد اين طرح پشتيباني شود و اين طرح نبايد به عقب برگردد و بايستي با جديت استمرار پيدا کند.
دکتر آقاجاني ضلع دوم مثلث را "برنامه" دانست و اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت بر مبناي خرد جمعي و با استفاده از نظر صاحب نظران طراحي شد و برنامه اي مناسب را در اختيار بيمارستان ها براي ارتقاء وضعيت شان قرار داد. البته سير اعتباربخشي برنامه اي جامع و کامل است که آن هم در اختيار بيمارستان ها است.
وي ضلع سوم را "مديريت" عنوان کرد و گفت: مديريت بسيار مهم است؛ اميدواريم در برنامه توانمند سازي مديران بيمارستاني کشور، با تغيير الگوي مديريت و الگوي اداره بيمارستان اين گام بلند را برداريم؛ با حرکت به سمت بيمارستان هاي مستقل و هزينه اثربخش به عنوان واحدهاي اداري-مالي مستقل با مديريت خاص بتوانيم هم الگوي مديريت را اصلاح کنيم و هم مديرانمان را از دانش و مهارت کافي براي اداره بيمارستان ها بهره مند کنيم.
معاون درمان وزارت بهداشت به پيشرفت رشد علوم باليني و ضرورت همگام بودن مديريت بيمارستاني با اين علوم اشاره کرد و اظهار داشت: وجود تکنولوژي هاي نوين پزشکي در بيمارستان هاي ما و روش هاي تشخيصي و درماني و پزشکان زبده اين را ايجاب مي کند که ما با روش هاي نوين بيمارستان هايمان را اداره کنيم؛ پس بايد يک تحول بزرگ را هم در اين حوزه تجربه کنيم.
دکتر آقاجاني سپس به بحث اعتبار بخشي پرداخت و گفت: حرکت بسيار ارزنده اي در اداره نظارت و اعتباربخشي آغاز شده و اين حرکت تدوين الگوي اعتبار بخشي ملي براي کشورمان بود.
وي در خصوص نياز به مدل اعتبار بخشي ملي بيان داشت: بحث هاي بسيار زيادي قبل از شروع اعتبار سنجي ملي در جريان بود که آيا مدل هاي بين المللي مثل GSA يا مدل هاي خاصي مثل کانادايي يا استراليايي يا شبيه آن را براي کشور استفاده کنيم و از موسسات بين المللي اعتباربخشي براي Rank بيمارستان هايمان بهره بگيريم که در نهايت تصميم بر آن شد که علي رغم نگاهي عالمانه بر مدل هايي که در دنيا براي اعتبار بخشي تجربه شده است، به مدل ملي نياز داريم.
وي از خصوصيات مدل اعتبار بخشي ملي گفت: اين مدل بايد يک مدل پويا و به عنوان يک موجود زنده دائما خودش را اصلاح کند و مطابق با نيازهاي روز بيمارستان هاي کشورمان با پيشرفت علوم پزشکي مرتب خودش را به روز کند، از اطلاعات بين المللي بهره جويد و دائما رو به رشد و توسعه باشد.
دکتر آقاجاني با اشاره بر اينکه مدل حاکميت باليني مدلي ارزشمند است و مدل اعتباربخشي ملي مدل اصلي است، گفت: مدل حاکميت باليني به ارتقاء کيفي درماني بيمارستان ها با استفاده از روش هايي مثل استانداردهاي ISO و تعالي سازماني کمک مي کند، اما؛ قدر مسلم نگاه حاکميت وزارت بهداشت براي بررسي بيمارستان ها بايد يک مدل واحد براي مشخص شدن تکليف بيمارستان ها و پاسخگويي بيمارستان ها به حاکميت نياز بود. در بحث هايي که در ابتداي دولت يازدهم صورت گرفت مدل اعتباربخشي ملي به عنوان مدل واحد اصلي و يگانه براي رشد و بهبود وضعيت بيمارستان ها انتخاب شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن