تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798353060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا برای نفت اربیل با داعش می‎جنگد/ جنگ مقاومت و سازش در فلسطین ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حسین رویوران در گفت‌وگو با رسا:
آمریکا برای نفت اربیل با داعش می‎جنگد/ جنگ مقاومت و سازش در فلسطین ادامه دارد خبرگزاری رسا ـ یکی از کارشناسان مسائل خاورمیانه تاکید کرد که کرانه باختری آماده پذیرش فرهنگ مقاومت اسلامی است اما کشورهایی مانند عربستان سعودی به دنبال تخریب وجهه مقاومت اسلامی و ترویج استراتژی سازش در منطقه هستند.



 حسین رویوران، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی فلسطین در تجاوز 51 روزه رژیم صهیونیستی توانست دستاوردهای بسیار بزرگی را به دست آورد، تاکید کرد: پس از تجاور رژیم صهیونیستی به نوار غزه برخی از کشورها که حامی این رژیم بودند و آرزو می‌کردند اسرائیل بتواند نیروهای مقاومت را از بین ببرد اکنون با ایفای کارکرد منفی دیگری به دنبال آن هستند آنچه که در جنگ تحقق پیدا نکرد را در صلح به دست آورند. 
وی افزود: در مرحله پس از جنگ بسیاری از کشورها مانند عربستان و امارات وعده کمک به فلسطین را داده‌اند مشروط به اینکه این کمک‌ها به دست حکومت خودگردان برسد تا بدین وسیله به همگان القا کنند سازش سبب آبادانی فلسطین می‌شود اما مقاومت ویرانی را به بار می‌آورد.
 
رویوران با اشاره به همکاری امنیتی و اقتصادی محمود عباس با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در چارچوب قرارداد دایتون، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال تکرار همین سناریو در نوار غزه است، به گونه‌ای که با خلع سلاح مقاومت اسلامی دیگر تهدیدی را پیش روی خود نبیند.
 بالاترین میزان همبستگی مردم کرانه باختری با مقاومت در جنگ اخیر غزه
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید براینکه رژیم صهیونیستی ترس عمیقی از امتداد یافتن مقاومت اسلامی از نوار غزه به کرانه باختری و ایجاد جنبش‌های مقاومت‌طلبانه در این منطقه دارد، اظهار داشت: در طول جنگ اخیر، کرانه باختری وضعیت ویژه‌ای را پیدا کرده بود. مردم با حضور در خیابان‌ها در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تظاهراتی را برپا کردند که شماری نیز در این تظاهرات کشته و زخمی شدند و بالاترین میزان همبستگی در سال‌های اخیر را با مقاومت اسلامی به نمایش گذاشتند.
 
وی زمینه گسترش فرهنگ مقاومت در منطقه را پس از پیروزی مقاومت اسلامی بسیار مهیا عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم مسلح ساختن کرانه باختری و همبستگی ایجاد شده بین مردم فلسطین در این منطقه با نوار غزه می‌توان گفت که کرانه باختری استعداد و آمادگی پذیرش و گسترش فرهنگ مقاومت را دارد.
 
جنگ میان پرچمداران مقاومت و طرفداران سازش در فلسطین ادامه دارد
 
رویوران تصریح کرد: تصور اینکه بعد از جنگ 51 روزه همه چیز خاتمه یافته است، تصور اشتباهی است چرا که جنگ همچنان ادامه داشته و جدال شدیدی بین پرچمداران فرهنگ مقاومت و سردمداران گزینه سازش ایجاد شده است. اگر چه رویکرد نظامی این نبرد در مقطع فعلی پایان یافته است اما رویکرد سیاسی آن با شدت بیشتری در حال پیگیری است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به آمادگی محور غربی، عربی برای صرف مبالغ هنگفت در نوار غزه در مقابل دست‌کشیدن مردم از استراتژی مقاومت، گفت: کشورهای مخالف مقاومت اسلامی آمادگی آن را دارند به هر هزینه‌ای که شده بندر و فرودگاه نوار غزه و همه خرابی‌های این منطقه را در کم‌تر زمان ممکن بازسازی کنند به این شرط که نوار غزه خلع سلاح شود، امری که با توجه به چشیدن طعم آزادی از سوی مردم غزه محال است.
 
وی، حمایت کشورهایی مانند قطر و ترکیه از حماس و مقاومت اسلامی را نمایشی و نوعی فریبکاری برشمرد و اظهارداشت: در منطقه تنها دو محور وجود دارد؛ محور مقاومت و محور سازش. کشورهایی مانند ترکیه و قطر درحالی ادعای مبارزه با رژیم صهیونیستی را دارند که از بیشترین ارتباط سیاسی و اقتصاد با اسراییل برخوردار بوده و هیچ‌گاه حاضر به حمایت نظامی از مقاومت نیستند. این دو کشور با توجه به رابطه خوب با اخوان‌المسلمین در معادلات سیاسی کنونی خاورمیانه در جایگاهی بینابینی تعریف شده‌اند تا در وقت مقتضی به کمک کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی بشتابند.
 
داعش عراق متفرق را متحد کرد
 
حسین رویوران، در بخش دیگر این گفتگو آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق را مثبت و امیدوار کننده عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه عراق به دلیل نظام گذشته که شیعیان و کردها همواره سرکوب می‌شدند دچار یک شکاف مذهبی و قومی است که متاسفانه در 11 سال گذشته نظام سیاسی این کشور موفق به اعتماد سازی و پرکردن شکاف موجود بین اطراف مختلف نشد اما مسأله داعش این امکان را به وجود آورده و عراق را در معرض یک فرصت طلایی قرار داده است.
 
وی افزود: داعش این فرصت را به وجود آورده که طیف‌های سیاسی، قومی و مذهبی مختلف عراق در برابر دشمن واحد از انسجام و وحدت مناسبی برخوردار شوند تا بسیاری از سوء تفاهم‌ها را زیر پرچم مبارزه با تروریسم مرتفع کنند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه، لزوم تعریف مناسبات صحیح بین جریان‌های سیاسی عراق را بسیار ضروری دانست و گفت: مردم عراق می‌توانند با هوشیاری نسبت به وضعیت کنونی تحولی جدی را در این کشور به وقوع بپیوندند. تحولی که بر مبنای وحدت پایدار در سایه جنگ با دشمن مشترک به وجود می‌آید.
 
رویوران با تاکید براینکه شاخص‌های کنونی نشانگر حرکت عراق به سمت ثبات و امنیت است، تصریح کرد: فراهم شدن فضای بین‌المللی برای مبارزه با داعش با تصویب قطع‌نامه 2170 از سوی شورای امنیت، بحث اجماع بین‌المللی و منطقه‌ای را مطرح می‌کند که در کنار تغییر مسالمت آمیز قدرت در این کشور و تشکیل حکومت وحدت ملی می‌تواند نوید آینده بهتری را برای این کشور به دنبال داشته باشد.
 
آمریکا حامی داعش در سوریه، دشمن نمادین در عراق
 
وی در ادامه با ابراز شک و تردید خود نسبت به نیت آمریکا از تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش، گفت: در حالی که آمریکا به عنوان رهبر براندازی نظام سوریه دستور حمایت‌های مالی قطر و عربستان سعودی از تروریست‌ها را صادر کرده است چگونه می‌تواند رهبری مبارزه با داعش را به عهده بگیرد.
 
رویوران تصریح کرد: آمریکا در سوریه حامی داعش و در ماجرای موصل نسبت به اقدامات این گروه‌ تروریستی بی‌طرف بود اما همین‌که مساله کردستان و حمله نیروهای داعش به چاه‌های نفت اربیل مطرح شد این کشور استکباری با تمام توان پروژه مبارزه با تروریسم را کلید زد که این امر بیانگر رفتار منفعت طلبانه و مصلحت جویانه آمریکا است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه، سخنان باراک اوباما بر لزوم ضربه محدود به داعش و جلوگیری از افزایش تحرکات آنان در عراق و سوریه را نشان دهنده عدم جدیت آمریکا در ریشه کن کردن داعش برشمرد و اظهار داشت: آمریکا در حالی شعار مبارزه با داعش را سر می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران بدون تبلیغات و سردادن شعارهای توخالی از هیچ کمکی به دولت عراق در نبرد با داعش و ریشه کن کردن تروریسم فروگذاری نکرد./983/گ403/ک




۱۳۹۳/۶/۲۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن