تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806794394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت های مختلف در بازار فروش لوازم التحریر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قیمت های مختلف در بازار فروش لوازم التحریر تهران - ایرنا - این روزها بازار واحدهای صنفی که به نحوی به مدارس مرتبط می شود گرم شده است. اما در این بازار رنگارنگ قیمت ها ساز خود را می زند. با آغاز فروش فوق العاده واحدهای صنفی که از 10 شهریور آغاز شده است برخی از واحد ها قیمت های خود را طبق توافق صورت گرفته 15درصد کاهش ندادند و حتی برخی ها قیمت های خود را افزایش دادند.


این امرسبب شده است که مردم از رشد قیمت ها گلایه هایی داشته باشند. روز گذشته به برخی از نقاط تهران رفتیم تا از نزدیک از وضعیت بازار مطلع شویم. کالاهای ارائه شده در فروشگاه ها تنوع زیادی نداشت اما قیمت ها متنوع بود. خریداران به امید آنکه قیمت کالاها حداقل 15درصد تخفیف دارد به سراغ مغازه هایی رفتند که پلاکارد فروش فوق العاده داشت اما برخی مغازه ها قیمت های خود را به جای کاهش افزایش داده بودند. از سویی گستردگی چنین فروشگاه هایی باعث شده که دولت نیز نتواند نظارت های مستمری داشته باشد. هدف از فروش فوق العاده آن بود که واحد های صنفی از سود خود بکاهند و شرایطی را فراهم کنند که مردم طی یک ماه بتوانند کالاهای مورد نیاز فرزندان خود را با قیمت مناسب تر خریداری کنند. البته گران بودن وسایل مورد نیاز مدارس در شرایطی بود که خیلی از خریداران از فروش فوق العاده رضایت داشتند و معتقد بودند قیمت کالاها نسبت به سایر مراکز خرید که چنین تسهیلاتی را ندارند مناسب است و واحد های صنفی تخفیف های خوبی را در نظر گرفتند.خریداران از دیگر ویژگی طرح فروش فوق العاده را در گستردگی آن دانستند و اینکه بدون پرداخت هزینه رفت و امد می توانند در نزدیک ترین واحد های صنفی محل سکونتشان خرید کنند.این در حالی است که در دوره های قبل به دلیل استقبال شدید مردم از نمایشگاه ها ی پاییزه خیلی از خانواده ها نمی توانستند از تسهیلات دولت برخوردار شوند اما اکنون با تنوع و گستردگی این طرح امکان خرید برای تمام اقشار فراهم شده است.
بازار فروش فوق العاده شکایتی نداشته است
یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره فروش فوق العاده به خبرنگار ایران گفت: در فروش فوق العاده ای که با همت اصناف برگزار شد تخفیف 15درصدی در تمام بخش ها اتفاق افتاد و خوشبختانه مردم رضایت نسبی از فروش امسال داشتند. وی افزود: نظارت های سازمان صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که اکثر واحد های صنفی کاهش حداقل 15درصدی کالاهای مورد نیاز مدارس را رعایت کردند و با آن بخش هایی که به این امر توجه نکردند برخوردهایی صورت گرفته است. صادقی اذعان داشت: سال های آینده فروش کالاهای مورد نیاز مدارس در قالب فروش فوق العاده خواهد بود چرا که مردم براحتی دسترسی به مراکز خرید دارند. وی با بیان اینکه شکایتی از فروش فوق العاده نداشته ایم گفت: خوشبختانه واحد های صنفی توانستند فروش های خود را مدیریت کنند و در این خصوص مشکل خاصی به وجود نیامد. این در حالی است که سال های گذشته مردم از نحوه برگزاری نمایشگاه ها گلایه های متعددی داشتند.
کیف های خارجی گران است
حسن خردمند رئیس اتحادیه سراجان درباره وضعیت بازار و اینکه مردم هنگام خرید با قیمت های بالاروبه رو شدند به خبرنگار ایران گفت: قیمت کیف های تولید داخل در فروش فوق العاده از 35 هزار تومان تا 70 هزار تومان است لذا مردم به جای خرید کیف های خارجی که برخی از آن ها تولید چین است می توانند کیف های ایرانی خریداری کنند. وی با بیان اینکه کیف های خارجی حتی چینی از 70هزار تومان تا بیش از 200 هزار تومان است، افزود: با توجه به رکود شدید بازار، فروشندگان مجبور هستند از سود خود بکاهند و به مردم تخفیف دهند اما برخی از فروشندگان در این طرح مشارکت نکردند. خردمند اذعان داشت: تولید کیف نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است وتولید کنندگان می توانند بخش اعظمی از نیاز بازار داخلی را پاسخگو باشند اما به دلیل وجود رقیبی مانند چین، تولیدکنندگان ریسک پذیر نیستند و لذا میزان تولید ثابت مانده است. رئیس اتحادیه سراجان تصریح کرد: سال های گذشته در مکان های مختلف نمایشگاه های پاییزه برپا می شد اما از امسال فروش فوق العاده در دستور کار قرار گرفت ولی در آن قیمت ها یکسان نیست و برخی از فروشندگان، قیمت کالاهای خود را ارزان نکردند. اگر مردم کالایی را خریداری کردند که کیفیت آن نازل یا احساس کردند قیمت آن بالااست می توانند برای شکایت به این اتحادیه مراجعه کنند. وی گفت: کاهش 15 درصدی قیمت ها در کالاهایی چون کیف بسیار کمرنگ بود چرا که تولیدکنندگان نسبت به سال گذشته قیمت های خود را با وجود رشد هزینه ها، افزایش ندادند. از آنجا که بازار این بخش کشش ندارد تولید کنندگان با حداقل سود به تولید می پردازند. خردمند تاکید کرد: وضعیت بازار کیف های داخلی نسبت به دوره های گذشته بهبود یافته است و مردم کمتر به سراغ کیف های خارجی می روند.
مردم به سمت کالاهای ایرانی روی آوردند
حبیب طهماسبی نیک رئیس اتحادیه خیاطان نیز درباره فروش های فوق العاده این صنف به خبرنگار ایران گفت: هیچ کدام از واحد های صنفی در نمایشگاه های سطح کشور حضور نداشتند و تنها فروش فوق العاده واحد های صنفی مدنظر قرار گرفت. وی با بیان اینکه بیش از 2هزار و 500 واحد صنفی به مردم خدمات در قالب فروش فوق العاده می دهند تصریح کرد: این فروش که از امسال کلید خورد تا 10 مهرماه ادامه دارد و مردم می توانند کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف بیش از 15 درصد خریداری کنند. وی تاکید کرد: برخلاف سال های گذشته مردم به سمت کالاهای ایرانی روی آوردند و خوشبختانه این اطمینان حاصل شده است که کیفیت کالاهای ایرانی ارتقا پیدا کرده است. طهماسبی خاطرنشان کرد: تمام واحد های صنفی زیر مجموعه ما کاهش قیمت تا 20درصد هم داشتند.
کفش های ایرانی از 40 تا 75 هزار تومان
ناصر حاج هاشمی رئیس اتحادیه کفش ماشینی نیز درباره طرح فروش فوق العاده که به جای فروش کالاها در نمایشگاه ها از 10 شهریورماه برگزار شده است به خبرنگار ایران گفت: با وجود آن که در فصل بازگشایی مدارس هستیم و خانواده ها باید برای فرزندان خود خرید داشته باشند اما همچنان بازار با رکود مواجه است. امسال قیمت ها مدیریت شده است و تولید کنندگان با کمترین سود کالاهای خود را می فروشند. وی افزود: قیمت عمده فروشی کفش های مدارس در کمترین حالت
40 هزار تومان و گرانترین آن 75 هزار تومان است. زمانی که این کفش ها به فروشندگان می رسد به صورت عرف تنها
20 درصد قیمت آن بالاتر می رود حال برخی از فروشندگان برای آنکه میزان فروششان افزایش پیدا کند از سود خود کاسته اند. حاج هاشمی تاکید کرد: قیمت عمده کفش های مردانه و زنانه نیز بین 40 تا 70 هزار تومان است. این کفش ها نیز موقع عرضه در فروشگاه ها 20 درصد گرانتر می شود. نرخ کفش های داخلی به گونه ای است که قابل رقابت با کفش های چینی است. وی با یادآوری این مساله که حضور چین در بازار باعث شد تولید کنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت و تنوع مدل برنامه ریزی کنند اظهار داشت: فروشندگان از سود خود کم کردند و بعضاً کاهش تا 20درصد هم لحاظ شده است.
عرضه لوازم التحریر با تخفیف 20درصدی
جهانبخش بهدادی رئیس انجمن تولید کنندگان لوازم التحریر نیز درباره بازار لوازم التحریر گفت: در فروش فوق العاده لوازم التحریر کاهش 12 تا 15 درصد از سوی تولید کنندگان به مردم تخفیف داده شود اما از آنجا که اکنون فصل فروش است و رقابت سختی بین تولید کنندگان حکمفرماست لذا میزان کاهش در برخی از کالاها به 20 درصد نیز برسد. وی با بیان اینکه چین رقیب سرسخت محصولات داخلی است گفت: قیمت لوازم التحریر چینی نسبت به تولیدات داخلی پایین تر نیست.
منبع / روزنامه ایران
اول ** 1521


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن