تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804665489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش سازمان یافته اوباما برای تضعیف قدرت پوتین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ادامه جنگ سرد جدید بین غرب و روسیه؛ تلاش سازمان یافته اوباما برای تضعیف قدرت پوتین تهران - ایرنا - نزاع غرب با روسیه بر سر اوکراین بالا گرفته است. در این میان،ناتو تمامی تلاش خود را بر مهار مسکو در نقش آفرینی های سیاسی منطقه متمرکز کرده است. روسیه نیز به هیچ هنوان نمی خواهد اوکراین را از دست بدهد و شاهدیم که مسکو نیز در جبهه مقابل سعی می کند با اتخاذ راهبردهایی نسبت به خنثی سازی تحرکات ضدروسی غرب اقدام کند.


در تازه ترین دور تحریم های غرب علیه روسیه، بخش های انرژی، مالی و نظامی روسیه هدف قرار گرفته که می تواند مشکلاتی را برای شریان های حیاتی مسکو ایجاد کند. همچنین 24 نفر از مقام های دیگر نظامی و دولتی روسیه و شبه جزیره کریمه ورودشان به اتحادیه اروپا ممنوع شده و اموالشان هم در کشورهای اتحادیه اروپا توقیف شده است.
محصولات نظامی کلاشینکف در کنار شرکت های بزرگ نفتی از جمله روسنفت، ترنسنفت و گازپروم نفت در موج جدید در فهرست تحریم های جدید غرب قرار گرفته اند. همچنین 5 بانک مهم دولتی روسیه در تحریم های جدید از دریافت هر نوع وام بلندمدت از اروپا منع شده اند. مقام های اتحادیه اروپا علاوه بر این اعلام کرده اند ارائه خدماتی که روسیه برای استخراج نفت و گاز در قطب و آب های عمیق نیاز دارد متوقف خواهد شد. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هم پنجشنبه اعلام کرد که این تحریم ها به منافع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و افراد نزدیک به او ضربه خواهد زد.
با وجود این، منابع نزدیک به اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که قسمتی یا تمام این تحریم ها می تواند طی یک ماه درصورت اقدام های سازنده مسکو و پایبندی به توافق صلح اوکراین لغو شود.
این در حالی است که تازه ترین تحریم های غرب علیه روسیه، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور را به واکنش شدید واداشت و اعلام کرد که وضعیت اوکراین به ابزاری برای احیای ناتو و گرد آوردن متحدان این سازمان به دور آمریکا تبدیل شده است. وی اوکراین را گروگان منافع خارجی ها خواند و افزود: کشورهای غربی از موقعیت موجود این کشور برای وخیم تر کردن وضعیت استفاده می کنند. پوتین تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو را بی نتیجه خواند و چندی پیش نیز به غرب هشدارداده بود که با روسیه هسته ای بازی نکنند.
وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به اینکه تحریم های اتحادیه اروپا تضعیف کننده روند صلح در اوکراین است، تحریم ها را نشانه شکست سیاست این سازمان در اوکراین و همچنین مخالفت با تلاش مسکو برای حل مسالمت آمیز بحران در این کشور معرفی کرد.
همچنین روسیه قرار است بزرگترین رزمایش خود را پس از فروپاشی شوروی سابق برگزار کند. به گزارش المیادین؛ حدود صد هزار نظامی روس در این رزمایش در شرق این کشور حضور دارند و نیروی زمینی، هوایی، دریایی و موشکی روسیه در این رزمایش مشارکت می کنند. ده هزار تانک، زره پوش، سکوهای پرتاب موشک و هواپیما در این رزمایش شرکت می کنند. این رزمایش در واکنش به تصمیم ناتو برای برگزاری رزمایش در دریای سیاه و در مرزهای غربی روسیه برگزار می شود. ناتو نیز در نظر دارد در ماه اکتبر یک مانور نظامی بزرگ در لهستان انجام دهد.
بدون شک می توان گفت اگر چه روسیه از وضع تحریم های جدید ضربه خواهد خورد اما در این بین ضرر و زیان هایی نیز متوجه کشورهای اروپایی خواهد شد. به عنوان مثال روسیه بازار بزرگی برای خودروهای آلمانی است، به همین دلیل دولت آلمان به دلیل تاثیر منفی تحریم روسیه روی اقتصاد آن کشور در ابتدا با مجازات های اقتصادی مخالف بود. همچنین روسیه یازدهمین بازار صادرات کالا و خدمات محصول به آلمان است. سال گذشته حجم صادرات آلمان به روسیه به 38میلیارد یورو رسید.
از سوی دیگر اقدام آمریکا برای تشکیل به اصطلاح ائتلاف بین المللی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش بدون حضور و مشارکت روسیه، نشانه ای از شیوه عمل و رفتارهای واشنگتن و متحدانش برای خارج کردن کشورهای برخوردار از توان و قدرت در قبال مسایل منطقه ای و بین المللی و اجرای سناریوهای متفاوت ( تحریم ها و انزوا) برای ضربه زدن است تا منافع غرب به هر نوعی تامین شود. اما احتمالاً مسکو نیز واکنشی سخت در قبال این نوع اقدامات خواهد داشت که می تواند باعث ادامه پیدا کردن جنگ سرد جدید شود.
اول ** 1521


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن