تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 24 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799854352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا هر اندازه که توان داشته باشيم به کتابخانه هاي عمومي کمک خواهيم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۹:۲۴ب.ظ)
واقف زمين کتابخانه يادگار امام(ره) شهرستان اسلام آباد غرب عنوان کرد؛ تا هر اندازه که توان داشته باشيم به کتابخانه هاي عمومي کمک خواهيم کرد حاج علي اصغر خان حسن زنگنه متولي موقوفات حاج حسين علي خان زنگنه بزرگ ايل زنگنه در سخناني گفت: تا هر اندازه که در توان و مقدورات ما باشد به کتابخانه هاي عمومي کمک و ياري خواهيم رساند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ زنگنه که در حاشيه جلسه خيرين کتابخانه ساز استان کرمانشاه صحبت مي کرد ضمن اشاره به نياز مبرم جامعه به موضوع کتاب و کتابخواني گفت: ما با ساخت کتابخانه فرزندان و نسل هاي بعدي را به کتابخانه ها راهنمايي و ارشاد مي کنيم و چه چيزي بهتر از انجام اين عمل است.
وي در جواب سوالي مبني بر انگيزه وقف زمين براي استفاده به عنوان کتابخانه افزود: اهداف عمده بنده يکي شناخت بيشتر خود موضوع وقف، انجام امور خيريه توسط خيرين و همچنين فراگير شدن اين سنت حسنه بود و علت ديگر شناخت بيشتر خاندان زنگنه بوده که سالهاي دراز است مشغول خدمت به مردم استان و حتي کشور هستند.
وي در مورد برنامه هاي آينده جهت ساخت، تجهيز و خريد منابع در کتابخانه هاي عمومي اضافه کرد: از گذشته کمک هاي ما به بخش مدرسه سازي در جريان و در حال انجام بوده است و ان شاء الله در اين کتابخانه هاي عمومي هم در حد توان وارد خواهيم شد.
زنگنه در جواب اين سوال که انجام امور خير و وقف در حوزه کتاب و کتابخواني تا چه اندازه توان حل مشکلات و معضلات جامعه را دارد عنوان کرد: جامعه ما از نظر آگاهي ها، شناخت و همچنين مطالعه ضعيف است و در حال حاضر نسبت به مسائل شرعي، قانوني و اجتماعي بخصوص در حوزه موقوفات نا آشنا هستند در حالي که بنده حس مي کنم قبلا آگاه تر از اکنون بودند و يکي از راه هاي رفع اين معضل پرداختن به کتابخانه هاي عمومي و موضوع مطالعه است و در اين ميان ساخت کتابخانه بسيار حائز اهميت است.
وي ضمن اشاره به جايگاه بسيار مهم و والاي کتابخانه هاي عمومي در رشد فرهنگي و دانايي مردم ابراز داشت: مردم ما هنوز با جايگاه و کارکردهاي اين نهاد فرهنگي آشنا نيستند ولي اميدواريم با ورود خيرين به اين حوزه اين معضل رفع و دانايي مردم بيش از پيش تقويت شود.
حاج علي اصغر خان زنگنه به عنوان حسن ختام سخنانش ورود خيرين را به حوزه کتابخانه هاي عمومي قرين موفقيت عنوان و ادامه داد: حسنات، خيرات و برکات اين عمل نه تنها الان بلکه براي نسل هاي بعدي خيرين نيز ماندگار و جاويد خواهد بود.
قابل ذکر است حاج علي اصغر خان نامدار زنگنه در اقدامي خداپسندانه زمين کتابخانه يادگار امام(ره) اسلام آباد غرب را وقف خاص کتابخانه هاي عمومي کرده است.
گفتني است يکي از تمهيدات دين اسلام در راستاي دورنديشي و تامين آينده مسلمانان و فرزندان آنها پايه ريزي سنت حسنه وقف است و در همين راستا از سال 1130 هجرش شمسي حاج حسين خان زنگنه فرزند ارشد شيخ علي خان بزرگ که طبق شواهد، مندرجات و اسناد تاريخي خدمات شاياني در بخش هاي عمران و آباداني کرمانشاه انجام داده اند.
حاج حسين خان زنگنه با تاسيس بناهاي تاريخي و مساجد فراوان در شهر اصفهان و ديگر استان هاي کشور و همچنين به ايجاد پل ها و ساخت کاروانسراهايي در مسير زوار و کاروان هاي زيارتي از شهر اصفهان تا مسير کربلا و نجف اقدام و املاک وسيعي را نيز در استان کرمانشاه وقف موارد مشابه کرد است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن