تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819894059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه هماهنگي تشكلهاي بخش كشاورزي استان كرمانشاه با حضور رئيس مجمع نمايندگان استان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۹:۳۶ب.ظ)
توسط سازمان جهادكشاورزي برگزار شد جلسه هماهنگي تشكلهاي بخش كشاورزي استان كرمانشاه با حضور رئيس مجمع نمايندگان استان با حضور محمد رزم رئيس مجمع نمايندگان استان كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي، رئيس و مديران سازمان جهادكشاورزي جلسه هماهنگي تشكلهاي بخش كشاورزي اين استان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ در ابتداي اين جلسه منصوري رئيس اين سازمان ضمن خير مقدم به حاضرين گفت: از آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد با تلاش وزير جهادكشاورزي اقدامات اساسي در راستاي توسعه بخش كشاورزي انجام گرفته است.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه با بيان گوشه اي از فعاليتهاي صورت گرفته در بخش كشاورزي تصريح كرد: در حوزه توليدات گياهي اعلام قيمت هاي خريد تضميني محصولات كشاورزي مبحث بسيار مهم بوده كه در سال زراعي گذشته اين قيمت ها به موقع اعلام شده و همين موضوع باعث گرديد كشاورزان با آرامش نوع محصول خود را انتخاب كند.
منصوري تاكيدكرد: اعلام قيمت هاي خريد تضميني يكي از اقدامات مهم در راستاي توليد محصولات اساسي مانند گندم، جو، ذرت، حبوبات و ساير محصولات اساسي كشور محسوب شده و در همين راستا امسال نيز قيمت هاي پيشنهادي وزارت جهادكشاورزي قبل از فصل زراعي جديد به هيئت دولت داده شده است.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه افزود: يكي از مشكلات بخش كشاورزي در سنوات گذشته كمبود كودهاي فسفاته به دليل تحريم ها بوده زيرا 90 درصد اين كودها از خارج كشور تامين مي شد كه خوشبختانه در سال زراعي گذشته و امسال با تدبير وزارت جهادكشاورزي تمام كودها به موقع و به ميزان مورد نياز كشور تامين شده و در اختيار استانها قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه در تامين تسهيلات مورد نياز كشاورزان اقدامات خوبي انجام شده افزود: تامين تسهيلات بانكي براي اجراي طرحهاي كشاورزي از طريق صندوق توسعه ملي و كمكهاي فني و اعتباري براي اجراي طرحهاي توليدي از محل منابع ملي و استاني از ديگر اقداماتي بوده كه اين سازمان پيگيري كرده و تاكنون خطهاي اعتباري خوبي به استان اختصاص يافته و جذب شده است.
منصوري با اشاره به خط اعتباري مكانيزاسيون و جذب آن توسط سازمان جهادكشاورزي بعنوان يك اقدام جديد گفت: در اين راستا و با پيگيريهاي كليه همكاران 28 ميليارد تومان در اين قالب جذب گرديده كه در اين راستا بيش از 500 دستگاه انواع تراكتور، 500 دستگاه ادوات كشت مكانيزه و 30 دستگاه كمباين با استفاده از تسهيلات اين خط اعتباري توسط متقاضيان خريداري و به استان وارد گرديد تا انشاا... با اين اقدام بسيار ارزشمند ناوگان ماشين آلات كشاورزي استان اصلاح شود.
وي با اشاره به تدوين برنامه هاي عملي در تمام حوزه هاي بخش كشاورزي، خاطرنشان كرد: حدود 11 درصد اراضي ديم كشور در استان كرمانشاه قرار داشته و با توجه به بالا بودن سطح اراضي ديم اين استان افزايش توليد در هكتار در اينگونه اراضي يكي از اهداف اين سازمان مي باشد كه در اين راستا همايش ملي زراعت ديم با حضور معاون وزير جهادكشاورزي و 10 استان ديم خيز در كرمانشاه برگزار گرديده و برنامه هاي مهمي تدوين گرديد.
منصوري افزود: طي قراردادي كه با موسسه بين المللي ايكاردا منعقد شده استان كرمانشاه به عنوان پايلوت كشوري براي افزايش عملكرد محصولات ديم با همكاري اين موسسه انتخاب شده و قرار است تا مدت 5سال 25 درصد بر توليد محصولات ديم استان در واحد سطح افزوده شود.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه افزود: در ساير محصولات نيز اقدامات مهمي انجام شده، به عنوان مثال بر اساس قراردادي كه با كشور فرانسه منعقد گرديده بذر مناسب كلزا با عملكرد بالا به زودي وارد استان شده و در اختيار كلزا كاران قرار مي گيرد.
در ادامه اين همايش محمد رزم نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي و رئيس مجمع نمايندگان استان گفت: هيچ حرفه اي با ارزش تر از حرفه كشاورزي نبوده و در آموزه هاي ديني ما نيز بسيار به تلاش و فعاليت در بخش كشاورزي تاكيد شده و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) هم جايگاه بسيار مهمي را براي كشاورزي قائل هستند.
وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: ايشان فرموده اند"بخش كشاورزي يك محور اصلي در اداره كشور است و لذا قرار گرفتن افراد توانا در راس امور كشاورزي بسيار حائز اهميت است" لذا همانطور كه اسم اين سازمان جهادكشاورزي است بايد در فعاليتهاي كشاورزي هم جهادي عمل كنيد.
نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در جلسات و در ديدارهاي مختلفي كه ما نمايندگان مردم با كشاورزان و توليدكنندگان داشته ايم مسائل و مشكلاتي در بخش كشاورزي مطرح گرديده كه به عنوان نماينده مردم در جهت رفع آن در سطح وزارتخانه و استان پيگيري كرده و نتايج بسيار خوبي هم با همكاري رئيس سازمان جهادكشاورزي استان جناب مهندس منصوري و همكارانشان حاصل شده و دست آوردهاي بسيار خوبي را براي كشاورزي استان به دنبال داشته است.
وي با تقدير و تشكر از تلاشهاي صورت گرفته توسط رئيس و مديران سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه در زمينه توسعه بخش كشاورزي، جذب خطهاي اعتباري، و... بر در ادامه اين روند تاكيدكرد.
گفتني است در اين جلسه كه به منظور بررسي مشكلات و پيشنهادات تشكلهاي بخش كشاورزي و با حضور نماينده تمام تشكلهاي كشاورزي استان كرمانشاه در محل سازمان جهادكشاورزي برگزارشد، هريك به بيان مشكلات، پيشنهادات و راهكارهاي اجرايي خود پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن