تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798432237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرانی مهم‌ترین گلایه خریداران نمایشگاه کتاب اصفهان/ انتقاد از نا مناسب بودن تبلیغات و زمان نمایشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان مهر گزارش می دهد؛
گرانی مهم‌ترین گلایه خریداران نمایشگاه کتاب اصفهان/ انتقاد از نا مناسب بودن تبلیغات و زمان نمایشگاه
اصفهان – خبرگزاری مهر: نمایشگاه کتاب اصفهان با استقبال اندک مخاطبان و نارضایتی ناشران در حالی به پایان رسید که بیشتر آنها تبلیغات کم و زمان نامناسب نمایشگاه را دلیلی اصلی کم رونقی نمایشگاه امسال اعلام کردند.



به گزارش خبرنگار مهر، تغییر زمان برگزاری نمایشگاه اصفهان از اواخر اسفند به اواخر شهریورماه گرچه در ابتدا به نظر می رسید باعث استقبال مخاطبان شود اما در عمل کم رونقی نمایشگاه امسال نشان داد که در این تغییر، مخاطب‌سنجی صحیح نشده و تنها با ذهنیت مدیران برنامه‌ریزی شده است.

گرچه به یقین مواردی همچون تبلیغات اندک و گرانی کتاب نیز از جمله مواردی هستند که در این استقبال کم تاثیر داشته‌اند اما در عمل انتخاب زمانی نزدیک به فصل خرید وسایل ایام سال تحصیلی دانش‌آموزان و مسافرت‌های آخر فصل موجب شد که با استقبالی کمتر از ایام خرید عید نوروز روبرو شویم.

استقبال مخاطبان از نمایشگاه بسیار کم بود

محمد حسین حاجی اسماعیلی مسئول غرفه انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ارتباط با نمایشگاه کتاب امسال اظهار داشت: با اینکه تجربه اولم است که در این نمایشگاه به عنوان مسئول غرفه شرکت می‌کنم اما به نظر می رسد که استقبال مردم از این نمایشگاه کم بود.

وی با بیان اینکه اگر زمان نمایشگاه را در اواسط مهر قرار می دادند بهتر بود، گفت: مکان نمایشگاه شناخته شده و مناسب است اما جانمایی غرفه‌ها اصلا مناسب نبود.

اسماعیلی تاکید کرد: از دیدگاه من مدتی است که مردم ما به خرید کتاب‌های حوزه کاری خود روی آورده اند و خرید کتاب به عنوان تفریح و  برای نشاط روحی کم شده است که نشانه مناسبی از شادی جامعه نیست.

کتاب‌هایی که دوست داشتم را نتوانستم پیدا کنم

مبینا ارشادی یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز در این ارتباط اظهار داشت: من نتوانستم کتاب‌هایی که دوست دارم را به راحتی پیدا کنم چراکه جانمایی غرفه‌ها در این نمایشگاه مناسب نبود.

وی افزود: لازم است سالن‌های نمایشگاه کتاب موضوع‌بندی شود تا هم ناشران بتوانند بهتر کتاب‌های خود را معرفی کنند و هم مخاطب بتواند بدون سردرگمی به سراغ سالن مدنظر خود برود و نیازمند جست‌و‌جوی تمام سالن ها برای یافتن موضوع کتاب موردعلاقه خود باشد.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز با گلایه از همین موضوع گفت: درست است که در سالن اول غرفه اطلاعات وجود دارد اما نابسامانی در سامان‌دهی غرفه‌ها به هرحال در اتلاف زمان بازدیدکنندگان تاثیر بسیاری دارد.

انتقاد از تبلیغات ضعیف نمایشگاه کتاب

رضا مرادی مسئول غرفه انتشارات امیرکبیر نیز در ارتباط با استقبال از نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار داشت: 14 سال است با هر بار برگزاری این نمایشگاه به اصفهان آمده‌ام اما نمایشگاه امسال خیلی کم رونق بود که دلیل آن را تبلیغات ضعیف اداره ارشاد می دانم.

وی افزود: اصفهان دومین استان بزرگ کشور پس از تهران است و رخدادهای فرهنگی آن اهمیت بسزایی برای کل کشور دارد اما نکته عجیب اینکه زمان این نمایشگاه بدون اطلاع‌رسانی همگانی قوی به مردم جا به جا شده است که خود تاثیر زیادی در عدم استقبال مردمی داشت.

مسئول غرفه انتشارات امیرکبیر با بیان اینکه استان اصفهان مردمی شریف دانا و آگاه دارد و این را در طول 14 سالی که به نمایشگاه آمده‌ام کاملا حس کردم، ابراز داشت: برای مدیران این استان این پیام را دارم که مدیریت کردن امور چنین مردمی به مراتب سخت‌تر از کارهای دیگر است و باید آگاهانه و صحیح درباره هر امری به ویژه مسایلی که ارتباط مستقیم با فرهنگ است تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: اصفهان شهرهای نزدیک بسیار زیادی دارد که می توانند برای خرید کتاب به این نمایشگاه بیایند و از این رو به نظر می‌رسد زمان 10 روزه برای این نمایشگاه باید درنظر گرفت تا تمام مردم اصفهان و شهرهای مجاور بتوانند از نمایشگاه استفاده کنند.

زمان برگزاری نمایشگاهی که برای ناشران کشور به یادماندنی شده است

مسئول غرفه انتشارات امیرکبیر بیان داشت: یادم هست که یک بار این نمایشگاه در تاریخ 17 فروردین ماه برگزار شد که هنوز که هنوز است استقبال مردم از این نمایشگاه در ذهن ناشران جاودانه است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه من قبل از نمایشگاه تهران زمان مناسب‌تری برای برگزاری این نمایشگاه است، در پاسخ به این سئوال که نزدیکی این زمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران موجب استقبال کم ناشران خواهد شد، بیان داشت: اصفهانی‌ها در زمینه خرید کتاب بسیار با فرهنگ هستند و از خرید کتاب همیشه به خوبی استقبال کرده اند از این رو ناشران نیز از برگزاری نمایشگاه کتاب در اصفهان استقبال خوبی دارند.

وی با اشاره به گران بودن قیمت کتاب ها گفت: گران شدن اقلام مختلف و موردنیاز باعث می‌شود که کتاب در اولویت دوم قرار بگیرد اما با این حال هنوز مردم به خرید کتاب علاقه بسیاری نشان می دهند.

قانون مدونی برای قیمت کتاب وجود ندارد

مسئول غرفه انتشارات لیوسا نیز با توجه به اینکه این انتشارات در زمینه کتاب‌های رمان و روانشناسی معروف‌تر است، گفت: این نشر، کتاب‌هایی را به چاپ می رساند که با خواننده ارتباط خاصی برقرار می‌کند و چاپ هر کتاب جدید را نیز به اطلاع خوانندگان می رساند.

وی با بیان میزان فروش این انتشارات در نمایشگاه گفت: ما از نویسندگان و مترجمان معروفی استفاده می‌کنیم به همین دلیل استقبال از این غرفه خوب بوده است.

مسئول غرفه انتشارات لیوسا با اشاره به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه در شهریورماه مناسب نبود، ابراز داشت: 6 روز برای برگزاری نمایشگاه کافی است اما باید به گونه‌ای برنا‌مه‌ریزی شود که ایام فراغت پنج شنبه و جمعه در داخل این روزها قرار گیرد.

وی ادامه داد: قیمت کاذب کتاب به دلیل آن است که قانون مدونی ندارد و هر ناشری هر قیمتی که تمایل داشت بر کتاب می‌گذارد در نتیجه گاهی قیمت کتاب 20 هزار تومان تمام می‌شود اما با قیمت 25 هزار تومان به فروش می‌رسد.

بودجه‌ای برای برگزاری نمایشگاه کتاب نداشتیم

محمد قطبی مدیر کل اداره ارشاد اصفهان در حاشیه نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران درباره نمایشگاه کتاب اظهار داشت: امسال برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب به دلیل کمبود بودجه در آستانه منتفی شدن بود اما استاندار اصفهان تاکید کردند که این نمایشگاه باید برگزار شود.

وی افزود: با حمایت مالی استانداری اصفهان این نمایشگاه برگزار شد که از این بابت خوشحالیم چراکه کتاب ستون خیمه علم و معرفت است و جایگاه آن به اندازه‌ای است که با هیچ نوشتار و گفتاری قابل قیاس نیست.

مدیر کل اداره ارشاد اصفهان با بیا اینکه ارزش و جایگاه فاخر کتاب اهالی علم و معرفت را در نمایشگاه کتاب به دور یکدیگر جمع کرده است، بیان داشت: امیدواریم این نمایشگاه برای نویسندگان و اهل علم و معرفت پربرکت باشد و دیدگاه اهالی فرهنگ زمینه ای برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه های سال‌های آینده قرار گیرد.

قطبی درباره زمان این نمایشگاه نیز گفت: برخی از ناشران و مردم از نزدیکی نمایشگاه کتاب اصفهان به ایام عید شکایت داشتند که امسال زمان آن را به شهریورماه انتقال دادیم تا بازخورد تغییر زمان را بررسی کنیم.

گزارش: فاطمه کازرونی


۱۳۹۳/۶/۲۲ - ۰۶:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن