تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820248525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیوند بین امام و امت ناگسستنی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه کرج:
پیوند بین امام و امت ناگسستنی است خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج با اشاره به شایعه سازی برخی از رسانه های بیگانه در جریان عمل جراحی رهبر انقلاب، گفت: معظم له با کاری که انجام دادند مانع از تشویش اذهان عمومی و برهم خوردن جو روانی جامعه شده و کار ایشان مانع از سوء استفاده دشمن شد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز جمعه این هفته  با بیان اینکه تشویق و تنبیه از عوامل کنترل‌کننده و جهت‌دهنده در تعلیم و تربیت است، گفت: تشویق و تنبیه یکی از رفتارهای اجتماعی است که در تربیت و نظام مدیریتی جامعه نقش بسیار مهمی دارد.
 
وی در ادامه با استناد به آیه «وَ ما نُرْسِلُ الْمُرْسَلینَ إِلاَّ مُبَشِّرینَ وَ مُنْذِرینَ ...» به اصول عمومی رفتار انبیای الهی اشاره کرد و افزود: تمام انبیای الهی موظف به تبشیر و انذار مردم بودند از این رو تبشیر به عنوان تشویق و آگاهی دادن در مسیر هدایت بوده و انذار به عنوان بیم دادن از مسیر غیر الهی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: دشمن از هر فرصتی استفاده کرده تا آرامش روانی جامعه را برهم زند و روحیه ها را تضعیف نماید اما تا کنون راه به جایی نبرده است.
 
وی با اشاره به عمل جراحی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: معظم له با درایت و هوشمندی تمام این جریان را مدیریت کرده و این مدیریت در این مسأله بسیار قابل توجه است.
 
امام جمعه کرج با اشاره به شایعه سازی برخی از رسانه های بیگانه  بیان داشت: معظم له با کاری که انجام دادند مانع از تشویش اذهان عمومی و برهم خوردن جو روانی جامعه شده و کار ایشان مانع از سوء استفاده دشمن شد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه گفت: علاقه‌ مردم به رهبری نشان از یک پیوند عمیق و وثیق بین مردم ولایت مدار و امام امت دارد که این همه علاقه‌مندی قابل تقدیر و تشکر است.
 
امام جمعه کرج با اشاره به ساده‌زیستی رهبر انقلاب در انجام عمل جراحی در بیمارستان عمومی و دولتی ابراز کرد: ساده‌زیستی، رعایت بیت المال و توجه به وضعیت اقتصادی جامعه از سوی رهبر معظم انقلاب نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
خطیب جمعه شهرستان کرج به تهاجم فرهنگی غرب اشاره و تصریح کرد: امروزه کشورهای غربی به دنبال تغییر فرهنگ ها و ارزش های جوامع هستند تا در فرهنگ ها نفوذ کرده و در آن استحاله ایجاد کنند و بر آنها سلطه پیدا کرده و در این میان از هر ابزاری برای رسیدن به این اهداف خود دریغ نمی کنند.
 
وی در ادامه گفت: کشورهای بیگانه سلسله و زنجیری می سازند که به وسیله آن دور جوامع بپیچند و آنها را مسخ کنند و منافع آنان را به یغما ببرند و فرهنگ خود را بر آنها غالب کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی به اقدامات فرهنگی غرب اشاره کرد و گفت:  آنها با استفاده از کتاب، فیلم، شعر، موسیقی و بازی های رایانه ای و ... حلقه هایی به هم پیوسته و زنجیر وار ساخته و با زمانبندی مشخص همه ابعاد وجودی انسان و جامعه را تحت کنترل خود می گیرند.
 
خطیب جمعه شهرستان کرج در بخش دیگری از سخنانش به اقلام فرهنگی دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: غرب اقلام فرهنگی را از جمله ماهواره را به صورت ارزان و آسان در اختیار جوامع قرار داده تا فکر و اندیشه خود را بر همگان مسلط کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه گفت: اگر جامعه ای به ترفندهای دشمن تن دهد هویت خود را از دست داده است و مهم ترین هویتی که در این راستا از بین می رود خانواده می باشد از این رو خانواده ها از هم گسیخته و روابط ها عادی و احترام ها از میان برداشته می شود.
 
وی مهم ترین اقدام فرهنگی غرب را از بین بردن  خانواده دانست و گفت: اساسی ترین هدف دشمنان در عرصه فرهنگ از بین بردن خانواده می باشد از این رو اگر خانواده از بین رود همه چیز از بین رفته است.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز توجه به نوجوانان و جوانان را در اولویت دانست و اظهار کرد: باید باورهای اعتقادی و دینی در جوانان و نوجوانان را رشد و ارتقا داد و در تربیت آنان نهایت توجه را داشت از این رو نهادهای فرهنگی باید از تمام ابزارها برای رسیدن به این مسأله مهم تلاش کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به گزارشات رسیده از کلاس ها و مهدکودک ها در سطح استان، گفت: مربیانی که مشغول فعالیت در این مراکز هستند بعضا اعتقادی به دین نداشته و فکر بهایی و وهابی گری در سر دارند و شبیه این افکار در حال اعمال است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به فرارسیدن روز سینما گفت: سینما باید در تقویت بنیان خانواده و رشد فکری و معنوی در جامعه گام بردارد.
 
وی در ادامه بیان کرد:سینماها جایگاه خاصی در تحول فرهنگی دارند و می توانند اخلاق و دین مردم را تقویت کنند اما متاسفانه دیده شده که بعضی از فیلم ها بنیان های اعتقادی و اخلاقی و رفتاری را از ریشه با ظرافت خاصی برچیده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به ازدواج آسان در جامعه گقت: والدین در جامعه با نهادینه کردن ازدواج آسان می توانند زمینه های رشد و تعالی جامعه را به وجود بیاورند از این رو خانواده‌ها بحث ازدواج آسان در بین جوانان را جدی بگیرند.
 
خطیب نماز جمعه به جنایت های متعدد صهیونیست اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی از ابتدای شکل‌گیری قتل و خون‌ریزی زیادی راه انداخته و تعدای بی شماری را بی خانمان ساخته  و تا به امروز دست از سیاست های خود بر برنداشته و کشور  امریکا تمام قد نیز از آن  دفاع کرده و همیشه حامی او بوده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز  با اشاره به مقاومت 50 روزه مردم غزه در جنگ با اسرائیل بیان داشت: مردم مسلمان غزه با مقاومتی که از خود نشان دادند سیلی محکمی به ابرقدرت‌ها زده و با این استقامت اسرائیل را بی حیثیت کرده است.
 
 
وی به اقدامات اخیر امریکا و محکوم کردن داعش اشاره کرد و گفت: آمریکای تروریست پرور اخیرا به خاطر مخفی کردن هم پیمانی خود با تروریست ها جنگ زرگری راه انداخته است و جنایت های داعش را محکوم اعلام می کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: امریکا داعش را تروریسم می داند از این رو می خواهد هیجانی در جامعه جهانی ایجاد کند در حالی که داعش دست پرورده امریکا و اسراییل است و با این عمل سعی دارد اهداف پلید خود را عملی کند.
 
وی در پایان با بیان اینکه دشمنان می خواهند اسلام را منشأ تروریست معرفی کنند گفت: آنها با تمام تلاش خود سعی در از بین بردن اسلام دارند و هر جا که نام ظلم و خشونت و ترور باشد تلاش می کنند کلمه اسلام را بکار برده و جنگ روانی ایجاد کنند اما باید بدانند بنابر فرمایش قرآن و کلام رسول خدا(ص) امت اسلام زنده است و ملت مسلمان  بینی استکبار و مستکبران را به خاک خواهد مالید./9596/پ202/ب4




۱۳۹۳/۶/۲۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن