تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819606794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز مذاکرات ایران و یک شرکت بزرگ اروپایی/ آخرین وضعیت احداث لوله گاز اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آغاز مذاکرات ایران و یک شرکت بزرگ اروپایی/ آخرین وضعیت احداث لوله گاز اروپا
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از آغاز دور جدید مذاکرات با یک شرکت اروپایی به منظور تامین منابع مالی ساخت خط لوله نهم سراسری به عنوان یکی از مسیرهای انتقال گاز ایران به اروپا خبر داد و اعلام کرد: دور جدید مذاکرات با این شرکت اروپایی 31 شهریور ماه در تهران انجام می شود.


به گزارش نامه نیوز، در حال حاضر خطوط لوله ششم و نهم سرارسی مهمترین گزینه های انتقال گاز ایران به کشورهای اروپایی است.

بر این اساس مسئولان وزارت نفت از خط لوله نهم سراسری به عنوان یکی سناریوهای اصلی انتقال گاز پارس جنوبی به کشورهای اروپایی نام می برند به طوری که اخیرا شرکت گاز اعلام کرده است: مطالعات احداث این خط لوله گاز به طول تقریبی یکهزار و 800 کیلومتر تا پایان شهریور ماه سال جاری به پایان می رسد.

برای طراحی، ساخت و راه اندازی خط لوله انتقال گاز نهم سراسری و 17 تاسیسات تقویت فشار مسیر آن به حدود هشت میلیارد و 500 میلیون دلار منابع مالی نیاز است.

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای احداث این خط لوله انتقال گاز، مذاکرات ایران با فاینانسورهای اروپایی هم برای تامین بخشی از منابع مالی احداث خط لوله نهم سراسری گاز آغاز شده است.

علیرضا غریبی درباره آخرین وضعیت تامین منابع مالی احداث خط لوله نهم سراسری، گفت: اخیرا دور جدید مذاکرات با یک شرکت اروپایی برای تامین اعتبارات خط لوله نهم سراسری آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تاکید بر اینکه مقامات این شرکت اروپایی 22 سپتامبر (31 شهریور ماه ) سال جاری به تهران سفر می کنند، تصریح کرد: پیشتر مذاکرات انجام گرفته با این شرکت اروپایی نتیجه ای نداشته اما این شرکت پیشنهادهای جدیدی برای تامین منابع مالی خط لوله نهم سراسری ارائه کرده است.

این مقام مسئول همچنین از مذاکرات جدید با شرکت های بزرگ اروپایی برای ساخت خط لوله انتقال و تاسیسات جدید تقویت فشار گاز در ایران خبر داد و افزود: برخی از شرکت های اروپایی معتبر پیشنهادهای قابل قبولی برای مشارکت در صنعت گاز ارائه کرده اند.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت هم اخیرا با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات گازی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون انرژی روسیه از ساخت خطوط لوله انتقال گاز، واحدهای مینی ال.ان.جی و توسعه شبکه های گاز به عنوان مهمترین محور مذاکرات دو کشور نام برد.


منبع: مهر


۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن