تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805203298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد ديک چنی به اوباما در مبارزه با داعش


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
پیشنهاد "ديک چنی" به اوباما در مبارزه با داعش
"دیک چنی"، معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا و یکی از بازیگران اصلی تهاجم نظامی این کشور به عراق در سال دو هزار و سه از رویکرد تدافعی دولت باراک اوباما در برابر تهدیدهای افراط گرایان به ویژه داعش ابراز تاسف کرد.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازدیک چنی که روز چهارشنبه در مرکز افکارسنجی محافظه کار " آمریکن اینترپرایز اینستیتیوت " سخنرانی می کرد، خاطر نشان ساخت:  درست در شرایطی که باراک اوباما ابراز اطمینان می کرد هسته شبکه تروریستی القاعده از بین رفته است، در واقع تهدیدها در حال افزایش بود. از عراق، سوریه، یمن و پاکستان گرفته تا سومالی در شاخ آفریقا و نیجریه در غرب آفریقا، موج جدیدی از افراط گرایی در اشکال و نام های مختلف در حال شکل گیری و ظهور بود.

"دیک چنی" افزود:  ما در برابر دولت اسلامی ( داعش)، باید در عرصه بین المللی گام برداریم و در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی موضعی تهاجمی اتخاذ کنیم. رئیس جمهور آمریکا باید درک کند که ما در جنگ هستیم و در این جنگ باید هر کاری که از دستمان برمی آید انجام دهیم و تا هر زمان که لازم باشد تلاش کنیم تا به پیروزی برسیم. 

معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا از  انحطاط قدرت نظامی  این کشور به علت حذف بودجه هایی که به گفته وی کاملا  غیرعقلانی  بوده است، انتقاد کرد.

در حالی که باراک اوباما قرار است چهارشنبه شب درباره مبارزه با گروه افراط گرای داعش سخنرانی کند و راهبرد دولت خود را بر ضد این گروه تشریح نماید، دیک چنی به رئیس جمهور آمریکا توصیه کرد پناهگاهها، مراکز فرماندهی و خطوط ارتباطی این گروه را در هر جایی که وجود دارند حتی در سوریه هدف قرار دهد و در این راستا شمار نظامیان آمریکایی مستقر در میدان جنگ را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. به گفته دیک چنی، آمریکا اعتبار خود را نزد کشورهای منطقه خاورمیانه از دست داده است بنابراین باراک اوباما باید اعتماد این کشورها را دوباره به دست آورد.

دیک چنی جمهوری خواه که اکنون هفتاد و سه سال دارد ، به مناسبت سالگرد حملات یازدهم سپتامبر سال دو هزار و یک به مرکز افکارسنجی " آمریکن اینترپرایز اینستیتیوت " دعوت شده بود تا سخنرانی کند.

"دیک چنی" در دو دوره ریاست جمهوری جرج بوش پسر در فاصله سال های دو هزار و یک تا دو هزار و نه معاون رئیس جمهور آمریکا بود. وی یکی از معماران حمله نظامی آمریکا به عراق در سال دو هزار و سه بود اما باراک اوباما دسامبر سال دو هزار و یازده به حضور نظامی آمریکا در عراق پایان داد. تحت تاثیر اندیشه های دیک چنی محافظه کار بود که آمریکا پس از حملات یازدهم سپتامبر، بلافاصله موضعی تهاجمی به خود گرفت. تاسیس زندان بحث برانگیز گوانتانامو در خاک کوبا، توسل به بازجویی های خشونت آمیز بر ضد مظنونان و متهمان تروریست از جمله غرق مصنوعی که باراک اوباما آن را شکنجه توصیف کرد، و همچنین ایجاد برنامه های محرمانه نظارت و شنود تلفنی و الکترونیکی از دیگر طرحهایی بود که دیک چنی پس از حملات یازدهم سپتامبر به دولت آمریکا توصیه کرد.

"دیک چنی" که اکنون از حیات سیاسی فاصله گرفته است، هر چند وقت یکبار در انتقاد از سیاست ها و برنامه های دولت دموکرات آمریکا سخنرانی یا مصاحبه می کند.
"چنی" روز سه شنبه به نشست گروه جمهوری خواهان عضو مجلس نمایندگان آمریکا دعوت شده بود.


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن