تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804121163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف جامعه اسلامی را عقیم می‌کند/ کمک‌های ایران به مقاومت کار عاقلانه ای بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



رییس مجمع تشخیص در اختتامیه همایش علمای حامی مقاومت:
اختلاف جامعه اسلامی را عقیم می‌کند/ کمک‌های ایران به مقاومت کار عاقلانه ای بود خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش علمای حامی مقاومت فلسطین گفت: اگر همه ما یک سال همه با هم نفت را بر دنیا قطع کنیم دنیا کاری نمی‌تواند بکند جنگی هم ندارد نمی خواهیم بفروشیم. شاید کمی مشکل اقتصادی پیدا کنیم اما موفق می شویم و می توانیم بگوییم نفت نمی فروشیم تا فلسطین را آزاد کنید.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز چهارشنبه 19 شهریورماه در اختتامیه همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین گفت: از اظهاراتی که در این روز از علما شنیده شد علما می‌توانند با همین تفکراتی که شما مطرح کردید طرحی عملی برای نجات فلسطین پیدا کنند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه خداوند از ما خواسته است و مسلمانان را عتاب می کند که چرا برای دفاع از رجال و نسائی که مورد ظلم قرار گرفته اند، جهاد نمی کنند اظهار داشت: ما با قدرت اسلامی که داریم می‌توانیم فلسطین را نجات دهیم البته این قدرت بین 60 کشور تقسیم شده است و هرکدام گرفتار مشکلاتی در داخل هستند.
وی با بیان این‌که قرآن کریم از تنازع بین خود مسلمین نهی کرده است و هشدار داده است که اگر تنازع داشته باشید فشل می شوید و ابهت خود را از دست می دهید تاکید کرد: از این مضامین در قرآن بسیار فراوان است و ما مکلف هستیم به این مضامین عمل کنیم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که شرایطی که بر امت اسلامی می‌گذرد چیزی نیست که مورد رضایت خداوند باشد تصریح کرد: حق نداریم از این همه نعمت که خداوند در اختیار امت مسلمان قرار داده است و قدرت و مکنت و طبیعتی که در کشورهای ماست و بیشترین مواد انرژی زای دنیا در منطقه مسلمان نشین به‌خصوص در شمال و جنوب و شرق و غرب ما وجود دارد ما می توانیم از این ها به عنوان یک حربه بزرگ استفاده کنیم.
وی با ابراز این که ما نتوانسته‌ایم تصمیم درستی در این باره بگیریم گفت: این مسأله تضییع حق اسلام و مسلمین است، این یک سوال جدی برای ما و مردم است که چگونه است که این همه دور هم جمع می شویم و حرف‌های محکمی می زنیم اما در عمل نمی توانیم این ها را در اجرا ببینیم. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که علما و بزرگان می توانند تصمیمات بزرگ بگیرند گفت: دیدید وقتی آیت الله سیستانی فتوای جهاد دادند چگونه مردم به پادگان‌ها هجوم آوردند که ارتش عراق توان سامان دهی آن‌ها را نداشت و این کار انجام شد و با این گروهی یاغی داعش مقابله شد، آیت الله سیستانی نه امکانات اجرایی دارد و نه می‌توانند خودشان کاری کنند اما این طور نفوذ دارند، شما نیز مانند وی نفوذهایی در میان ملت های خود دارید.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این‌که بدون حمایت دولت‌ها نمی‌توان با اسراییل جنگید تصریح کرد: باید دولت‌ها در این زمینه جواب بدهند. دولت های اسلامی اگر واقعا بخواهند به اسلام عمل کنند ندای استغاثه مسلمانی را که می‌شنوند جواب بدهند، هیچ جوابی برای ترک این واجب ندارند.
وی با اشاره به این‌که ما سال‌ها است که در تحریم هستیم ولی در چند سال اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است خاطرنشان کرد: اما با صراحت اعلام می کنیم ما فلسطینی‌ها را مسلح کردیم و با صراحت در برابر این قدرت‌ها اعلام می کنیم که حزب الله را مسلح کردیم و توانستیم در جنگ 33 روزه اسراییل را به خاک بزنیم، غزه نیز در محاصره مسلح شد و در برابر اسراییل ایستاد و در نهایت با توافق اتش بس شد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که کمک‌های ما کار عاقلانه ای بود چون جان مردم داشت از دست می رفت گفت: ما امکانات‌مان را صرف بدنام کردن همدیگر می‌کنیم و برای رسیدن به مجلس شورای اسلامی و ... دست به رقابت می زنیم این‌ها چیز بدی نیست ولی وظایف مهمی نسبت به مسلمانان بر دوش همه ما هست.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که علما مسؤولیت سنگینی در این باره دارند اظهار داشت: در حوزه‌های علمیه باید ترتیب و نظمی داده شود. ما به عنوان شیعه نمی‌توانیم در کشورهای دیگر بردی داشته باشیم و علمای اهل سنت خودشان باید در کشورهای خود دست به اقدامات موثری بزنند.
وی با اشاره به این‌که مشکل اصلی ما در اختلاف است که شاید به تعبیر قرآن شاید محصول بغی باشد ابراز داشت: وقتی قرآن راهنمای روشنی است اما باز میان مسلمانان اختلاف باشد این ناشی از بغی است، اختلاف نظر اشکال ندارد اما نباید اختلاف منجر به نزاع باشد که این اختلاف به ناحق است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اختلافات مربوط به طالبان، داعش، بوکو حرام و جبهه النصره در عراق و سوریه و نقاط دیگر بغی کامل است زیرا اینان به جنگ کفار نرفتند و دختران را برده و رفتارهای غیر اخلاقی از خود بروز دادند و فشارهایی به مردم آوردند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: اینان حاضر نیستند خود را بگویند داعش و اصرار دارند بگویند دولت اسلامی، ما کافرتر از این ها نداریم و کافران نیز این طور فکر نمی کنند و عمل نمی کنند، این‌ها بی‌سابقه نیست خوارج در تاریخ طغیان کردند و دست به اسلحه برده‌اند و سالیان سال این رفتارها و گروه‌ها بوده اند و امروز نیز هستند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که مردم را هدایت کنیم و وقتی به فاز عملی می‌رسد، علما به دولت‌ها کمک می‌کنند و در این باره در ایران و برخی کشورهای دیگر نیز اتفاقاتی مشابه این رخ داده است.
وی با طرح این سوال که اختلاف شیعه و سنی یعنی چی؟ اظهار داشت: پاکستان کشور عظیم اسلامی که هنوز جوان است و مدت‌ها تحت سلطه دیگران بوده است هر روز خبر انفجار در مساجد بزرگ را از آن جا می شنویم. افغانستان چهل سال است که در این وضع گرفتار است و از این باتلاق نتوانسته‌اند خارج شوند، ناتو 10 سال در آن جا کلی هزینه  کرد اما وضع بهتری برای افغانستان ایجاد نکرد آن ها نمی توانند کاری برای ما بکنند و خودمان باید فکری کنیم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مصر سال‌ها حامی و سنگر اصلی فلسطین بود و پس از توافق کمپ دیوید این سنگر از بین رفت به طوری که وقتی غزه زیر بمباران بود اجازه ورود دارو و غذا و خون را به غزه نداد و راه را باز نکرد تا این که امروز بالاخره باز شد به نظر می‌رسد یک خلأ جدی وجود دارد که این مجموعه که همه قرآن و عقاید و قبله شان یکی است و توحید و معاد و نبوت را به اجماع رسیده اند نتوانسته اند کاری کنند، چرا ما این چنین هستیم و با هم همکاری نمی کنیم؟
وی خاطرنشان کرد: ما این چیزها را جدی می‌گیریم چون  با این که فلسطینی‌ها که شیعه نیستند اما چون مظلوم هستند از آن ها حمایت می کنیم و هزینه‌های غیر مستقیم زیادی هم دارد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این‌که ایران می تواند نمونه خوبی برای شما باشد تصریح کرد: در کشورهای خود مردم را دعوت کنید من نمی‌خواهم شما را سرزنش کنم چون این تفرقه‌ها از جای دیگری است و عامل آن استکبار است، ایران در مثلث شومی که نمی‌گذارد ما آزاد باشیم شکست؛ نخستین عامل استکبار است و استکبار هم نمی‌تواند بدون یک مستبد در کشور حضور داشته باشد که به وسیله آن مردم را تضعیف می کنند، پس استبداد و استکبار دو لبه یک قیچی هستند که منافع مردم را قیچی می کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در دوره ما عامل سومی نیز پیدا شده است، ملتی استبداد را می‌شکند ولی گروه‌های تروریستی شروع به مخالفت و تنگ آوردن شرایط بر مردم می‌کنند و مردم از انقلاب خسته می‌شوند و می‌گویند این چه دولتی است. انقلاب مصر انقلاب عظیمی بود که دولت مستبد را پایین کشاندند و نتوانستند اداره کنند و مردم دوباره یک نوع مستبد دیگری را آوردند.
وی با بیان این‌که در ایران ما وضع همین‌طور بود، یک بار جبهه ملی قیام کرد و کشور را گرفتند و به همین دلیل از دست رفت گفت: علما در ایران پیش قدم شدند و پیش قدمی علما باعث حمایت و پیش آمدن مردم شد و هزینه کمی هم کردند، ما کارهای خشونت آمیزی نمی کردیم، راهپیمایی می کردیم، این حرکت علما هم آمریکا را شکست داد و هم شاه را بیرون کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این‌که ایران یک نمونه خوبی است که شما می توانید بر اساس الگو گرفتن از آن درمردم را در کشور خود دعوت کنید اظهار داشت: این اختلافات دارد ما را عقیم می کنید وحدت واحد و کامل اتفاق نمی‌افتد چون وحدت کامل یعنی وحدت در راهبرد و ایدئولوژی و ... اما این اتفاق نمی افتد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ما باید حق مان را از دنیا بگیریم اظهار داشت: اگر همه ما یک سال همه با هم نفت را بر دنیا قطع کنیم دنیا کاری نمی‌تواند بکند جنگی هم ندارد نمی خواهیم بفروشیم. شاید کمی مشکل اقتصادی پیدا کنیم اما  موفق می شویم و می توانیم بگوییم نفت نمی فروشیم تا فلسطین را آزاد کنید.
وی افزود: موشک حساس است و اسراییلی ها خیلی ترسو هستند و خیلی زود فرار می‌کنند و دیدید که چه راهپیمایی هایی در اسراییل به سبب این حمله های موشکی برگزار شده است. خود شبکه های اسراییلی اعلام کرده اند یک سوم اسراییلی‌ها می‎خواهند به کشورهای خود بازگردند زیرا هم از شمال از سوی حزب الله تهدید می‌شوند و هم از سوی غزه تهدید می شوند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: الان یک کشور دارد به این ها کمک می کند و این چنین است اگر همه کشورها حمایت کنند طور دیگری خواهد شد. همه باید از فلسطین حمایت کنیم و ممکن است مشکلاتی هم به وجود بیاورد اما جهاد جهاد است و مشکلاتی هم دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما از کشورهای شما نیز چیزی نمی‌خواهیم جز همکاری برای نجات مظلومان و جلوگیری از طغیان‌های جوانان فریب خورده، اگر فریب نخوردند که خودشان را منفجر نمی‌کنند و گول خورده اند که اگر خود را منفجر کنند به بهشت می روند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: من از جوانی حامی فلسطین هستم و بیشترین قصور در حق این‌ها شده است در حالی‌که می توانند بیشترین حمایت جهانی را داشته باشند./9597/ پ201/ج 



۱۳۹۳/۶/۱۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن