تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802708429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نایب قهرمانی در تاشکند در سایه بازی های آسیایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کشتی آزاد قهرمانی جهان-تاشکند؛ نایب قهرمانی در تاشکند در سایه بازی های آسیایی تهران - ایرنا - تیم کشتی آزاد بزرگسالان ایران در حالی عنوان نایب قهرمانی جهان را در رقابت های تاشکند کسب کرد که کمتر از دو هفته دیگر باید در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی شرکت کند، جایی که همه مردم و مسوولان از آنها انتظار مدال دارند.


به گزارش ایرنا، بسیاری از علاقه مندان به کشتی انتظار داشتند که آزادکاران ایرانی مخصوصا حسن رحیمی و رضا یزدانی در رقابت های تاشکند حداقل یک مدال طلا را بیاورند ولی تیم ایران بدون داشتن مدالی طلایی تنها با کسب سه مدال نقره و دو مدال برنز با کسب 45 امتیاز در جایگاه دوم پس از آزادکاران روسی قرار گرفتند.
رحیمی و یزدانی سال گذشته در بوداپست مجارستان و همزمان با رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان دو مدال برای تیم ایران به ارمغان آوردند.
در ترکیب تیم کشتی آزاد ایران سید احمد محمدی (65) کیلوگرم)، مصطفی حسین خانی (70 کیلوگرم)، رضا افضلی (74 کیلوگرم) و محمد حسین محمدیان (86) کیلوگرم برای اولین بار پا به میدان رقابت های جهانی گذاشته بودند.
رضا یزدانی در کمال ناباوری در مرحله یک چهارم نهایی به کشتی گیر روسی الاصل ترک یعنی اردوغان 8 بر صفر، مبارزه را واگذار کرد تا یکی از شگفتی های این دوره از رقابت ها اتفاق بیفتد.
این در حالی بود که یزدانی نیز از ناحیه پیشانی مصدوم شد و این مصدومیت دوستداران کشتی را به یاد بازیهای المپیک لندن انداخت . در هر دو این میادین این آزادکار وزن 97 کیلوگرم می توانست برای تیم ایران مدال آور باشد که تقدیر چنین نبود.
از سوی دیگر پیروزی حسن رحیمی برابر ویکتور لبدوف سبب شد همه مدال طلا را برای او کنار بگذارند اما در نیمه نهایی با شکست برابر کانگ از کره شمالی، کشتی بحث برانگیزی را از خود به نمایش گذاشت.
از سوی دیگر کمیل قاسمی با حضور در فینال وزن 125 کیلوگرم در برابر طاها آکگلی قرار گرفت که سال گذشته در لیگ ایران حضور داشت، اما به نظر می رسید که کمیل در مسابقه فینال از نظر بدنی تحلیل رفته بود و آن طراوتی را که برابر حاجی مراد گاتسالوف به نمایش گذاشته بود ، نداشت.
محمد حسین محمدیان و سید احمد محمدی هم پدیده های نوظهور کشتی آزاد ایران هستند که در صورت تداوم تمرین و حضور در مسابقات جهانی و آسیایی تا سالها می توانند در کشتی ایران و جهان بدرخشند و برای تیم ایران مدال آوری کنند .
اما روسیه زخم خورده از پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان در این دوره از رقابت ها با درو کردن همه مدالهای طلا قدرت خود را یک بار دیگر به رخ همه کشید.
تیم ملی روسیه هم امسال در ترکیب خود کشتی گیران جوانی همچون الکساندر بوگومویف (61 کیلوگرم)، سوسلان رامونوف (65 کیلوگرم)، ختاگ تسابالوف (70 کیلوگرم) و رشید سعدالله یف (86 کیلوگرم) را داشت که در وزن های 65، 70، 74 (دنیس سارگوش)، 86 و 97 (عبدالسلام گادیسوف) صاحب پنج مدال طلا شد و حاجی مراد گاتسالوف دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک در این دوره از رقابت ها مدال برنز گرفت.
تیم ترکیه هم که در سال 2013 عنوان دهمی را کسب کرده بود در این رقابت ها با کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو مدال برنز و 41 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت .
کشتی یکی از پرمدال آورترین رشته های ورزشی ایران در سطح بازی های المپیک، آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان است که همواره جور بیشتر رشته های ورزشی را کشیده است.
در این دوره هم فدراسیون به دلیل نزدیکی رقابت های بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی (28 شهریور تا 12 مهر) با رقابتهای جهانی (17 تا 23 شهریور) برای اعزام ورزشکاران به این دو رویداد مهم تحت فشار بود چرا که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان خواستار اعزام تیم اصلی به این رقابت ها بودند و از سوی دیگر میدان جهانی هم جایی نبود که بتوان از آن به سادگی گذشت.
تیم ملی کشتی آزاد ایران اکنون شرایط ویژه ای دارد جایی که مسعود اسماعیل پور، مصطفی حسین خانی و رضا یزدانی با مصدومیت جدی روبرو هستند و به احتمال فراوان نتوانند تیم ملی را در بازی های آسیایی یاری کنند و اگر هم چنین باشد آماده کردن حسین خانی و یزدانی در کمتر از دو هفته مانده به بازی های آسیایی از نظر روحی و روانی کار بسیار سخت و دشواری است.
فدراسیون کشتی، کادر فنی و تیم ملی کشتی آزاد اکنون بیشتر از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد چرا که میدان جهانی ازبکستان به پایان رسیده و کشورهای مدعی آسیا همچون کره جنوبی، ژاپن، کره شمالی، هند، ازبکستان، قزاقستان و سایر کشورها اسب خود را زین کرده اند تا مدالهای با ارزش طلای بازی های آسیایی را درو کنند.
کسب عنوان نایب قهرمانی جهان در شرایطی که تیمی جوان را در ازبکستان به خدمت گرفتیم و مصدومیت های بدموقع برخی از امیدهای اصلی، نتیجه بدی نیست اما کسب این عنوان و همچنین مصدومیت های کشتی گیران، ضعف بدنی آزادکاران در کشتی های پایانی و نداشتن انگیزه و آماده نبودن از نظر روحی و روانی از جمله مواردی است که باید به آن ها توجه کرد به ویژه که بازی های آسیایی اینچئون در راه است .
باید دانست که کشتی از دیرباز ورزش اول و ملی ایرانیان بوده است و مردم ورزش دوست کشورمان با قدردانی از مدال آوران رقابت های جهانی ، انتظار دارند که ملی پوشان با کسب مدالهای طلا در بازیهای آسیایی جبران رقابت های جهانی را کنند.
رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان 17 و 18 شهریورماه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب سه مدال نقره مسعود اسماعیل پور، سید احمدی محمدی و کمیل قاسمی در وزن های 61، 65 و 125 کیلوگرم و دو مدال برنز حسن رحیمی و محمدحسین محمدیان در وزن های 57 و 86 کیلوگرم برای ششمین بار به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.
تیم ملی کشتی آزاد ایران تاکنون در 12 دوره رقابت های بازی های آسیایی حضور داشته که در کشتی آزاد صاحب 44 مدال طلا، 26 نقره و 18 برنز شده است.
تیم ملی کشتی آزاد در بازیهای آسیایی 2010 گوانگژو چین با سه مدال طلای صادق گودرزی، جمال میرزایی و رضا یزدانی، یک مدال نقره مهدی تقوی و یک برنز فردین معصومی قهرمان شد.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در بازی های آسیایی:
57 کیلوگرم: حسن رحیمی
61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور
70 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی
74 کیلوگرم: عزت الله اکبری
86 کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار
97 کیلوگرم: رضا یزدانی
125کیلوگرم: پرویز هادی
ورزشی (5)**1067**1581


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن