تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805144823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ائتلاف جدید آمریکایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ائتلاف جدید آمریکایی تهران- ایرنا- «خشونت هولناک» این عبارتی است که «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا، درباره کشته شدن دومین خبرنگار آمریکایی توسط گروه تروریستی داعش استفاده کرده است.


اوباما همچنین گفته مقابله با تهدید داعش به زمان نیاز دارد و این روند باید در ارتباط تنگاتنگ با متحدان منطقه ای به سرانجام رسد. به اعتقاد بسیاری از دولتمردان آمریکایی، گذشته از ناامنی و تهدید منطقه ای و جهانی داعش، دولت آمریکا بازگشت اعضای خارجی این گروه از سوریه و عراق را تهدید امنیت ملی تلقی کرده و دولت آمریکا درصدد است از کشورهای منطقه و جامعه بین المللی که مایل به همکاری برای مهار و شکست داعش هستند، طلب همکاری کند. این تغییر موضع تهاجمی و راهبردی آمریکا برای مبارزه با داعش باعث خواهد شد که متحدان آمریکا در منطقه، برای نشان دادن مسوولیت خود برای اقدام علیه داعش تحت فشار قرار گیرند. وزرای خارجه عربستان، قطر، امارات، اردن و مصر برای بحث در مورد جنگ سوریه و نیز تهدید افراط گرایان گردهم آمدند. کارشناسان بر این باورند کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده اند هر نوع مزیت تاکتیکی در زمینه های مختلف، به تهدید راهبردی که داعش متوجه آنها می کند، نمی ارزد. علاوه بر آن، وضعیت موجود و جنگ های پراکنده ای که در جریان است، تنها باعث می شود داعش بر قدرت خود بیفزاید به خصوص که نیروی مزبور توانسته کنترل منابع انرژی و آب را در برخی نقاط به دست گیرد. بر همین اساس است که طرح اوباما برای شکل دادن به یک ائتلاف ضدتروریسم بیش از هر زمان دیگری موضوعیت پیدا کرده است؛ ائتلافی احتمالی متشکل از ترکیه، عراق، اردن، سوریه و لبنان که با گذشت زمان می تواند زمینه الحاق ایران و عربستان را هم فراهم آورد. دلایل راهبردی آشکاری وجود دارد حاکی از اینکه ارتش سوریه می تواند نقش تعیین کننده ای در غلبه بر داعش بازی کند. در حالی که هیچ کس در غرب خواهان در آغوش کشیدن "بشار اسد" نیست، هیچ کس هم اسد را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا، آنگونه که دشمن قسم خورده اش داعش به عنوان یک تهدید شناخته، تلقی نکرده است. سیاست جایگزینی ای که آمریکا در پیش گرفته، مبنی بر تسلیح اپوزیسیون میانه روی سوری با هدف غلبه آنان بر ارتش سوریه و داعش به طور همزمان، نه تنها واقع بینانه به نظر نمی آید، بلکه نسخه ای برای جنگ و خونریزی بیشتر، آوارگان بیشتر و فضاهای فاقد حکومت و کنترل است. "رند پال" سناتور جمهوریخواه بر این باور است «به نظر برخی شاید بهتر باشد جان کری و دولت اوباما گامی به عقب برداشته و برای غلبه بر داعش، حداقل انتقادات خود از اسد را متوقف کنند.»
منبع: شرق
اول**1368**


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن