تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819883049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرک صنعتی اسدآباد نیازمند توجه/ مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی جدی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان گزارش میدانی مهر/
شهرک صنعتی اسدآباد نیازمند توجه/ مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی جدی است
اسدآباد – خبرگزاری مهر: نبود سرمایه در گردش و نبود منابع مالی در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی اسدآباد برای تسویه تسهیلات دریافتی از بانک‌ها سبب شده بانک‌ها از ارائه سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و صنعتی ممانعت کنند که این امر روزهای ناخوشایندی را برای واحدهای تولیدی اسدآباد به همراه دارد.



به گزارش خبرنگار مهر، واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان از نبود سرمایه در گردش رنج می‌برند و این درحالیست که با تأمین سرمایه لازم اغلب این واحدها به روال قبل تولید خود بر می‌گردند. شهرستان اسدآباد بیش از 60 واحد تولیدی و صنعتی دارد که از این تعداد تنها 45 واحد آن فعال است که این واحدها نیز در حال حاضر با 50 درصد از ظرفیت خود فعال هستند. بارها عنوان شده که شهرک صنعتی اسدآباد مکان خوبی برای سرمایه‌گذاری است اما متأسفانه پس از گذشت 11 سال از عمر شهرک صنعتی اسدآباد تا کنون تنها 60 هکتار آن واگذارشده و بخش اعظمی از آن بدون هیچ‌گونه استفاده‌ای به حال خود رهاشده است.

این شهرک می‌تواند با امکاناتی که ارائه می‌دهد سرمایه‌گذاران بزرگی را جذب کند چراکه در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قرار داریم  و نیازمند این هستیم که در بخش‌های اقتصادی در شهرستان شاهد تحولات خوبی به‌خصوص در بخش رونق واحدهای تولیدی و صنعتی باشند. اما آنچه که اغلب واحدهای تولیدی به عنوان مشکل بر روی آن تأکید دارند نبود سرمایه در گردش است تا بتوانند واحد تولیدی خود را راه‌اندازی کنند و یا اینکه میزان تولیدات خود را افزایش دهند. نیازمند منابع مالی هستیم مدیرعامل شرکت فرآورده‌های لبنی پرند الوند در همین خصوص بابیان اینکه ظرفیت روزانه ما در تولید فرآورده‌های لبنی ۳۵ تن است، اظهار داشت: در حال حاضر با کمتر از 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستیم که در برخی از ایام پیک، 18 تن انواع فرآورده لبنی در این واحد تولید می‌شود. حسین شمسی در گفتگو با خبرنگار مهر ادامه داد: مشکل اغلب واحدهای تولیدی نبود منابع مالی است چراکه واحدها سرمایه‌ای به‌صورت جاری ندارند تا بتوانند راندمان خود را افزایش دهند. مدیر کارخانه ذوب فولاد نیز اظهار کرد: فعالیت ما تولید شمش‌های آهن است که در حال حاضر 16 نفر در این واحد تولیدی در حال فعالیت هستند.

محمدباقر رحیمی یکی از مشکلات اساسی واحد تولیدی خود را نبود برق با ولتاژ بالا می‌داند و می‌گوید: برق با ولتاژ بالا نداریم و همین باعث شده با یک سوم ظرفیت خود فعالیت کنیم. وی گفت: در صورت تأمین سرمایه در گردش ظرفیت خود را سالینه به 12 هزار تن شمش آهن در سال می‌رسانیم. بیش از 50 واحد تولیدی مشکل‌دار در شهرستان اسدآباد شناسایی شده است دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های شهرستان اسدآباد نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: از ابتدای سال گذشته16 واحد تولیدی مشکل‌دار در شهرستان اسدآباد وجود داشت که تنها هفت مورد از آن‌ها برای تعیین تکلیف تسهیلات دریافتی به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند. مهدی سمیعی افزود: از هفت واحد تولیدی و صنعتی که تسهیلات دریافتی آن‌ها تعیین تکلیف شده تنها دو واحد تولیدی و صنعتی شهرستان درخواست سرمایه در گردش داده‌اند که به این دو واحد نیز جمعاً سه میلیارد ریال اعتبار برای ادامه کار و سرمایه در گردش پرداخت شده است.

رئیس بانک کشاورزی اسدآباد نیز در این خصوص عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 50 واحد تولیدی و صنعتی که مشکل تسویه معوقات بانکی دارند در شهرستان در حال فعالیت هستند که در صورت تعیین تکلیف تسهیلات دریافتی و تکمیل پرونده و مدارک در خواستی می‌توانیم به آن‌ها سرمایه در گردش لازم را بدهیم. اعتبار 350 میلیون تومانی شهرک صنعتی اسدآباد در سال 93 فرماندار اسدآباد نیز در این خصوص در ادامه به خبرنگار مهر گفت: شهرک صنعتی اسدآباد 91 هکتار است که برای واگذاری به واحدهای تولیدی و صنعتی که قرار است در شهرک مستقر شوند قطعه‌بندی شده است. مسعود بکایی اظهار داشت: تاکنون به 28 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی مجوز ساخت داده‌ شده اما در حال حاضر 18 واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک احداث شده که تنها 11 واحد از آن فعال هستند و باقیمانده واحدها نیز تعطیل هستند.

وی افزود: این واحدها به برخی دلایل مانند نیمه‌کاره بودن بنای واحد تولیدی، اختلاف میان شرکا و یا نبودن سرمایه در گردش غیرفعال هستند. فرماندار اسدآباد بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی بیش از 100 میلیون تومان معوقات بانکی دارند و با واحدهای شهرک صنعتی اسدآباد که این مشکل را دارند صحبت کرده‌ایم که بتوانند بدهی معوق خود را متناسب با شرایط کنونی خود به روز کنند و ضمن مراجعه به بانک مجدداً نسبت به قسط‌ بندی اقساط معوق اقدام کنند تا از حالت معوق و تعلق جریمه دیرکردها خارج شوند. وی یک خبر خوب را نیز به واحدهای تولیدی که نسبت به تقسیط بدهی خود اقدام کرده‌اند داد و عنوان کرد: جرائمی که به وام‌های بانکی واحدهای تولیدی و صنعتی تعلق گرفته در صورت خوش‌حساب بودن در پایان سر رسید اقساط بخشیده می‌شود. بکایی عنوان کرد: وجود رقابت شدید در میان واحدهای تولیدی، نبود بازاریابی مناسب برای محصول تولیدی و نیاز به سرمایه در گردش باعث شده تا مشکل همه واحدهای تولیدی یکسان نباشد که بتوانیم به همه آن‌ها یک نوع کمک کنیم. وی میزان اعتبار شهرک صنعتی اسدآباد در سال 93 را 350 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان برای تکمیل زیر ساخت‌های شهرک صنعتی در نظر گرفته شده است. فرماندار اسدآباد گفت: علاوه بر اعتبارات شهرستانی از محل اعتبارات ملی و کشوری که شرکت شهرک‌های صنعتی مسئول آن است نیز اعتباری برای توسعه شهرک و نیز آماده‌سازی برای استقرار زمینی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی اسدآباد در نظر گرفته خواهد شد. وی اظهار داشت: می‌خواهیم شهرک صنعتی به نحوی باشد که باعث ایجاد انگیزه بین سرمایه‌گذاران برای حضور واحدهای تولیدی شود و بتوانیم خدمات مناسب را در شهرک صنعتی اسدآباد ارائه دهیم که واحدهای تولیدی تمایل بیشتری برای حضور در شهرک از خود نشان دهند. بکایی بیان داشت: سال گذشته 200 میلیون تومان برای جدول‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌های شهرک صنعتی هزینه شد و امسال نیز زیرسازی و آسفالت آن نیز تا حدودی انجام می‌گیرد و سر در ورودی شهرک صنعتی اسدآباد نیز برای ایجاد نمای خوبی از شهرک نیز به زودی احداث می‌شود.


۱۳۹۳/۶/۱۹ - ۰۹:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن