تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798723975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاوروف: ائتلاف غرب عليه داعش بهانه حمله به سوريه است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: لاوروف: ائتلاف غرب عليه داعش بهانه حمله به سوريه است
امروز باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا از استراتژي خود براي رويارويي پرده‌برداري مي‌كند؛ استراتژي‌اي كه ظاهراً پايه و اساسي چندجانبه‌گرايانه دارد و مي‌خواهد با تشكيل ائتلافي بين‌المللي، به رويارويي با خطر تروريست‌هاي تكفيري برخيزد. با اين حال، ترديد‌ها در مورد هدف‌هاي اصلي است.


امروز باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا از استراتژي خود براي رويارويي پرده‌برداري مي‌كند؛ استراتژي‌اي كه ظاهراً پايه و اساسي چندجانبه‌گرايانه دارد و مي‌خواهد با تشكيل ائتلافي بين‌المللي، به رويارويي با خطر تروريست‌هاي تكفيري برخيزد. با اين حال، ترديد‌ها در مورد هدف‌هاي اصلي است.

استراتژي رو به افزايش است. محمد جواد ظريف، وزير خارجه ايران همين چند روز قبل گفته بود كه امريكايي‌ها در رويارويي با داعش جدي نيستند. حالا هم وزير امور خارجه روسيه زنگ‌هاي خطر را به صدا در‌آورده و در فضاي ناشي از بي‌اعتمادي به غرب در اوكراين مي‌گويد احتمال دارد كه غرب به بهانه داعش قصد ورود به سوريه و انجام اقدامات نظامي عليه حكومت اين كشور را داشته باشد.

به گزارش «جوان»، نحوه برخورد امريكايي‌ها با خطر تروريسم كه از جانب گروه تروريستي داعش متوجه خاورميانه و ماوراي آن شده، شك و ترديدها را نه تنها در داخل امريكا تشديد كرده، بلكه حالا روس‌ها هم از آن احساس خطر مي‌كنند. باراك اوباما قرار است امروز استراتژي امريكا را براي برخورد با خطر داعش اعلام كند؛ استراتژي‌اي كه او ادعا مي‌كند بر‌خلاف دوران بوش، بر پايه يك ائتلاف بين‌المللي شكل گرفته است. او در گفت و گوي دو روز پيش با ان‌بي‌سي به صراحت گفت كه قصد اعزام نيروي زميني براي مقابله با اين گروه را ندارد. به اين ترتيب او احتمالاً سعي دارد كشورهاي منطقه را وارد ميدان مبارزه با داعش كند و همزمان، ائتلافي از شركاي بين‌المللي خود را براي پشتيباني از اين ائتلاف بسيج كند. چاك هاگل، وزير دفاع امريكا گفته كه تركيه مي‌تواند يكي از 10 كشور عضو ائتلاف باشد. هرچند در‌باره اينكه شركاي منطقه‌اي امريكا چقدر مايل به مشاركت در عمليات عليه داعش هستند، شك و ترديد‌هاي جدي وجود دارد، ولي ظاهراً روس‌ها نيز به شدت نگران اين هستند كه در فضاي رويارويي با غرب در اوكراين، امريكايي‌ها از ائتلاف بين‌المللي عليه آنها استفاده كنند. لاوروف در گفت‌و‌گو با الميادين، چنين چيزي را به صراحت در مورد اوكراين مطرح نمي‌كند (و شايد هم فعلاً نمي‌خواهد) ولي سخنان او درباره سوريه، منعكس كننده اين نگراني است.

به گزارش خبرگزاري نووستي، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه گفته كه احتمال مي‌رود غرب به بهانه داعش قصد ورود به سوريه و انجام اقدامات نظامي عليه حكومت اين كشور را داشته باشد. لاوروف مي‌گويد: «ما بارها درباره تهديد روزافزون داعش به غرب هشدار داده بوديم. با اين وجود احتمال مي‌رود غرب به بهانه داعش قصد ورود به سوريه و انجام اقدامات نظامي عليه حكومت اين كشور را داشته باشد.» نگراني او در مورد سرايت ائتلاف بين‌المللي به بحث اوكراين وقتي برجسته‌تر مي‌شود كه او از ائتلاف ناتو صحبت كرده و مي‌گويد:« ائتلاف ناتو عليه داعش بدون مشاركت روسيه، ايران و سوريه بر اساس معيارهاي دوگانه است و هرگز موفقيت‌آميز نخواهد بود. ‏» وي با اشاره به بحران اوكراين تصريح كرد: «اگرچه گزارش‌هايي مبني بر درگيري‌هاي شديد در منطقه دبالتسو دريافت شده است، اما روسيه اميدوار است آتش‌بس در اين كشور طي هفته‌هاي آينده تثبيت شود. دولت كي‌يف نيز بايد به تعهدات خود پايبند باشد.» وي همچنين در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با «عبدالله ديوب» همتاي اهل مالي خود كه روز سه شنبه برگزار شد، عدم ‏دخالت كشورهاي خارجي در امور داخلي كشورها را پس از موافقت دولت‌هاي محلي آن كشورها خواستار شد. ‏وزير خارجه روسيه ادامه داد: همپيماني بين‌المللي كه به تازگي در نشست سران ناتو براي مبارزه با تروريسم صورت گرفت، ‏نمي‌تواند فعال باشد؛ زيرا اين مسئله بر اساس منافع برخي از كشورها است و براي مهار خطر در يك منطقه صورت مي‌گيرد نه ‏همه مناطق. ‏لاوروف تصريح كرد: از آنجايي كه كشورهاي غربي مشغول طرح سرنگوني «بشار اسد» (رئيس‌جمهور سوريه) هستند، مبارزه ‏با تروريسم هرگز صورت نخواهد گرفت. ‏وي تأكيد كرد: تا زماني كه درخواست مي‌شود كه بشار اسد از حكومت كناره‌گيري كند، نمي‌توان با تروريسم در سوريه مبارزه ‏كرد. ‏لاوروف با بيان اينكه مبارزه با تروريسم مستلزم اين مسئله است كه غرب از تمايز ميان تروريست‌ها و سياست معيارهاي دوگانه ‏دست بردارد، تصريح كرد: تروريسم را نمي‌توان توجيه كرد و بايد جامعه بين‌الملل براي مبارزه با اين خطر با يكديگر متحد ‏شود. ‏

 تور كري براي تشكيل ائتلاف
وزير امور خارجه امريكا پيش از آغاز سفر خود به اردن متعهد شد تا «ائتلاف بين‌المللي پايداري» را براي شكست داعش تشكيل دهد و گفت كه هر كشوري براي امحاي اين گروه تروريستي در عراق و سوريه نقشي برعهده دارد، به همين منظور قرار است جده روز پنج‌شنبه (فردا) ميزبان نشست عربي ـ امريكايي ـ تركي براي بررسي راه‌هاي مقابله با داعش باشد. جان كري، وزير امور خارجه امريكا قرار است سفر خود را به خاورميانه از امان، پايتخت اردن آغاز كند و پس از آن به جده عربستان برود اما ممكن است توقف‌هاي كوتاهي نيز در ساير كشورها داشته باشد. كري در سخنانش تشكيل دولت جديد و فراگير عراق را ستود و آن را نقطه عطفي مهم خواند. وي با اشاره به اينكه «حدود 40 كشور براي پيوستن به ائتلاف تحت حمايت امريكا براي مبارزه با داعش» اعلام آمادگي كرده‌اند، گفت: هم‌اكنون زمان آن فرا رسيده است كه رهبران عراق خودشان كشورشان را اداره كنند و اين كار بايد با توجه به اين ديدگاه باشد كه دولت عراق متحد بماند.

كري در جمع خبرنگاران متعهد شد ائتلافي تا حد ممكن گسترده از شركاي امريكا در سراسر جهان ايجاد كند تا براي شكست داعش وارد عمل شوند. وي تأكيد كرد: تقريبا هر كشوري براي حذف تهديد داعش و فضاي اهريمني كه ايجاد كرده، نقشي برعهده دارد. برخي كشورها كمك نظامي ارائه مي‌دهند كه شامل كمك مستقيم، آموزش، مسلح كردن، مشاوره و تجهيز مي‌شود. ساير كشورها نيز كمك‌هاي بشردوستانه براي غيرنظاميان فراهم مي‌كنند كه در مناطق درگير با داعش رو به رو هستند. با اين حال ممكن است كه مبارزه با داعش سريع نباشد و حتي ممكن است تا پس از 2017 به طول انجامد و اين ائتلاف براي ماه‌ها و شايد سال‌ها پايدار خواهد بود.

 طرح‌هاي پنتاگون براي حمله به داعش
منابع امنيتي و مخالفان سوري در واشنگتن آن چه را كه وزارت دفاع امريكا پيشتر در خصوص آماده بودن طرح‌هاي پنتاگون براي ‏برخورد با داعش اعلام كرده بود، تأييد كردند. ‏به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبكه العربيه، طراحان و برنامه‌ريزان پنتاگون سه گزينه را به ‏اين منظور مطرح كرده‌اند: گزينه اول حملات هوايي براي هدف قرار دادن نيروهاي داعش در مرزهاي سوريه با عراق و ترور ‏سركرده‌هاي اين گروه به ويژه عاملان كشتار گروگان‌هاي خارجي است. ‏كارشناسان امنيتي بر اين باور هستند كه حمله به اين سركرده‌ها با هدف جلوگيري از فعاليت‌هاي داعش است و نتيجه‌اي بهتر از ‏دنبال كردن هدف‌هايي دشوارتر همچون ابوبكر البغدادي، رهبر داعش مي‌دهد. ‏گزينه دوم حمله به مقرهاي داعش در شهر الرقه است چراكه اين شهر مركز تجمع گسترده سركرده‌هاي اين گروه و منابع ‏تسليحاتي اين گروه است. ‏هدف از اين گزينه نيز تضعيف و سپس از بين بردن اين گروه است. ‏اما گزينه سوم، حمله گسترده عليه داعش در سوريه است. براساس اين گزينه‌، تمام مراكز، تجهيزات و نيروهاي وابسته به داعش ‏هدف قرار مي‌گيرند و تلاش مي‌شود تا داعش در مدتي كوتاه از بين برده شود. ‏رئيس‌جمهوري امريكا و مشاوران نظامي وي گزينه آخر را بعيد خواهند دانست چراكه اين گونه حمله به داعش دشوار است و ‏راه را در مقابل نظام سوريه براي بازپس‌گيري مناطقي كه از دست داده است، باز مي‌كند. ‏



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن