تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819004768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد و امنيت اوكراين با روسيه گره خورده است/ بهره اصلي اختلافات را آمريكا مي‌برد/ مسكو پاسخ اروپا را زمستان مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اقتصاد و امنيت اوكراين با روسيه گره خورده است/ بهره اصلي اختلافات را آمريكا مي‌برد/ مسكو پاسخ اروپا را زمستان مي دهد
واقعيت آن است كه هم روسيه و هم اوكراين از درگيري و جنگ سود نمي برند و مشكلات زيادي برايشان پيش مي آيد بنابراين بهتر است با هم كنار بيايند و به نوعي صلح را در اوكراين برقرار كنند.


جوان‌آنلاين: حسن بهشتي پور در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص وضعيت بحراني شرق اوكراين و درگيري هاي مسلحانه در اين منطقه اظهارداشت: از روز جمعه بين مخالفان و دولت اوكراين آتش بس برقرار شده است و به توافق رسيده اند كه آتش بس برقرار شود البته اين اختلافات بين روسيه و اوكراين موضوعي است كه هر دو كشور در اين قضيه ضرر مي كنند چرا كه درگيري بين اين دو كشور و حتي به نفع اتحاديه اروپا نيست و تنها شايد بهره برداري اش به نفع امريكا باشد زيرا ادامه ي درگيري ها و خشونت طلبي ها در شرق اوكراين به ضرر هر سه طرف است.

وي تصريح كرد: اقتصاد روسيه بدون اوكراين دچار مشكل مي‌شود چرا كه راه ترانزيتش از طريق اوكراين است؛ و از طرف ديگر اوكراين هم حدود 70 درصد اقتصادش به روسيه وابسته است و مناسبات خيلي خيلي نزديكي با روسيه به ويژه در شرق اوكراين دارد.
بهشتي پور افزود: اين دو كشور اساسا بدون هم نمي توانند از لحاظ اقتصادي و امنيتي دوام بياورند و مشكلات زيادي برايشان پيش مي آيد. به طوري كه ناامني در اوكراين ناامني در روسيه را رقم خواهد زد و بالعكس بنابراين اين دو كشور خيلي با هم نزديك هستند همان طور كه در سال هاي طولاني مناسبات خيلي خوب و نزديكي هم با هم داشته اند؛ چه در زماني كه غرب گراها در سال 2004 تا 2012 سركار بودند و چه دوره اي كه روس گراها سركار بودند روابط شان با هم خوب بود.


اين كارشناس مسائل آسياي ميانه و قفقاز اضافه كرد: در حال حاضر در اين شرايط بهترين كار همين آتش بسي است كه انجام شده كه بهانه را از دست ناتو و امريكا در دخالت در امور داخلي شان گرفته است.   


وي در پاسخ به اين سوال كه در گذشته نيز بين روسيه و اوكراين آتش بس برقرار شده بود اما خيلي دوام نياورده بود، گفت: در حال حاضر هم روسيه و هم كساني كه در شرق اوكراين زندگي مي كنند از آتش بس حمايت كرده اند و بعد از اينكه بين روسيه و ناتو يك مقداري تهديد رد و بدل شد و پوتين در سخنراني گفت كه مي توانيم ظرف دو هفته كي‌اف را فتح كنيم يا حتي مسائل هسته اي را مطرح كرد باعث تنش در روابط شان شد اما پس از آن با توجه به مذاكراتي كه انجام شد و گفتگوهايي كه صورت گرفت و پادر مياني هايي كه رخ داد به نظر مي رسد كه آتش بس پايدار باشد اگرچه كه در سياست چيزي پايدار نيست و ممكن است كساني كه اين جنگ به نفع شان است دوباره تحركات جديدي را انجام دهند.



اقتصاد و امنيت اوكراين با روسيه گره خورده است/ بهره اصلي اختلافات را آمريكا مي‌برد/ مسكو پاسخ اروپا را زمستان مي دهد



بهشتي پور ادامه داد: واقعيت آن است كه هم روسيه و هم اوكراين از درگيري و جنگ سود نمي برند و مشكلات زيادي برايشان پيش مي آيد بنابراين بهتر است با هم كنار بيايند و به نوعي صلح را در اوكراين برقرار كنند.


اين كارشناس مسائل بين الملل در خصوص عضويت اوكراين در اتحاديه اروپا نيز عنوان كرد: البته اوكراين در خواست اين مسئله را كرده و به طور جدي عضويت در اتحاديه اروپا را پيگيري مي كند؛ اين درحاليست كه يك توافقنامه اتحاديه گمركي كه در دولت قبل آقاي ياناكوويچ امضا نكرد و برايشان مشكل ساز شد و تظاهرات اعتراض آميز صورت گرفت، پتروپروشنكو رئيس جمهور جديد اوكراين آن را امضا كرد اما در عين حال براي عضويت نهايي در اتحاديه اروپا كار زيادي باقي مانده است و حداقل پنج تا شش سال زمان مي برد تا اينكه اقتصاد اوكراين از نظر كسري بودجه، توليد ناخالص داخلي و نرخ رشد اقتصادي و بسياري شاخص هاي اقتصادي ديگر به يك سري استانداردهايي دست پيدا كند كه اوكراين فاصله ي زيادي با اين مسائل دارد ولي در تلاش هستند تا به اين شاخص ها برسند.

وي همچنين درباره تحريم هاي امريكا عليه روسيه كه در چه زمينه هايي بوده است و اينكه آيا سبب مي شود روسيه از موضعش عقب نشيني كند نيز گفت: اين تحريم ها تنها از طرف امريكا نبوده و از سوي اتحاديه اروپا نيز بوده است زيرا هم امريكا و هم اتحاديه اروپا در شرايطي روسيه را تحريم كردند كه روسيه نيز آنها را تحريم كرده است كه اين مسئله به ضرر همگي شان خواهد بود زيرا در روسيه موجب فرار مقادير عمده اي سرمايه از كشور شده است و مبادلات به ويژه مبادلات بانكي به خصوص براي روسيه با مشكل مواجه شده است.


اقتصاد و امنيت اوكراين با روسيه گره خورده است/ بهره اصلي اختلافات را آمريكا مي‌برد/ مسكو پاسخ اروپا را زمستان مي دهد




بهشتي پور بيان داشت: در همين راستا روسيه يك سري اقلام وارداتي نظير سبزيجات و ميوه را از اتحاديه اروپا متوقف كرده است منتهي حجم مناسبات اتحاديه اروپا و روسيه 400 ميليارد دلار است كه اين رقم بسيار بالايي است؛ از طرف ديگر روسيه منتظر است فصل سرما بيايد و آن موقع است كه اتحاديه اروپا به گاز روسيه نياز زيادي دارد كه اگر بخواهند روسيه را تحريم كنند ضمن اينكه بازار نفت را تحت تاثير قرار خواهد داد، بازار اروپا را با چالش جدي مواجه مي كند.


اين كارشناس مسائل بين الملل تصريح كرد: به نظر مي رسد طرفين به دنبال آن هستند كه هر چه زودتر قبل از فصل سرما به يك راه حل ميانه برسند و مشكل را حل كنند چرا كه وضعيت خيلي دشواري است به طوري كه 2400 نفر در شرق اوكراين كه عده اي نيز از ارتش اين كشور بوده اند، كشته شده اند و اين مسئله در كل سال هاي پس از جنگ جهاني دوم بي سابقه بوده و نشان مي دهد كه بحران خيلي جدي و گسترده اي است كه اين بحران برنده ا ي هم نخواهد داشت چرا كه نه به نفع اوكراين و اتحاديه اروپا است و نه به نفع روسيه.   
 


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن