تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820572533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدالت اجتماعی و اقتصادی در تعاون شکل می‌گیرد/ باور تعاونی در برخی مدیران کمرنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان بشارتی:
عدالت اجتماعی و اقتصادی در تعاون شکل می‌گیرد/ باور تعاونی در برخی مدیران کمرنگ است
سمنان - خبرگزاری مهر: مدیرکل توسعه و تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عدالت اجتماعی و اقتصادی در تعاون شکل می گیرد گفت: در کشور هم اکنون قریب 600 هزار مدیر در بخش تعاون فعالیت دارند و این امر بیانگر این است که تعاون یک سرمایه بزرگ اجتماعی محسوب می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسن بشارتی صبح سه شنبه در جشنواره تجلیل از تعاونگران برتر استان سمنان در تالار آفتاب سمنان اظهار کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی کشور، اقتصاد ایران بر پایه سه محور دولتی، خصوصی و تعاونی استوار است. وی افزود: این اصل تاکید دارد که دولت نباید به کارفرمای مطلق تبدیل شود و از انباشت ثروت در دست عده ای محدود اجتناب شود.

برخی جوانان ما فاقد قدرت جسارت و ریسک پذیری هستند این مسئول مقام مسئول، در خصوص علل وجود بیکاری در قشر تحصیل کرده، عنوان کرد: برخی جوانان ما علی رغم داشتن دانش و انرژی، فاقد قدرت جسارت و ریسک پذیری هستند لذا با ساماندهی و ایجاد پشتوانه ای محکم برای جوانان، باید آنان را هدایت کرد. بشارتی خاطرنشان کرد: بعضی از جوانان تحصیل کرده فاقد مهارت و دانش کاربردی هستند بنابراین مراکز فنی و حرفه ای در راستای مهارت آموزی به این بخش تشکیل شده است با جهت دهی و سوق دادن برخی دیگر از جوانان نیز به سوی عرصه تولید و تهیه یک طرح برای جوانان فارغ التحصیل می توان حرکت های مهمی در جامعه انجام داد. وی، باور تعاونی در برخی از مدیران کشور را کمرنگ دانست و بر تقویت بخش تعاون به عنوان یکی از عوامل موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد. مدیرکل توسعه تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه رویکرد دنیا حتی کشورهای سرمایه داری امروز تعاون است اظهار داشت: در ایران نیز باید فرهنگ تعاون را بیش از پیش تقویت کنیم. نهادینه کردن فرهنگ تعاون از کودکستانها آغاز شود استاندار سمنان، نیز در این مراسم با بیان اینکه باید نهادینه کردن فرهنگ تعاون از کودکستانها آغاز شود گفت: روح تعاون در جامعه امروز ما هر روز در حال ضعیف تر شدن است. محمد وکیلی، روح تعاون را روح خرد جمعی خواند و تاکید کرد: امروز تهدید کشور از نوع نظامی نیست بلکه اقتصادی است و تقویت فرهنگ تعاون در مقابله با این تهدید بسیار موثر است. وی با بیان اینکه 35 سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد اما متاسفانه هر نگاه به تعاون ضعیف تر می شوند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی روح جمعی را به برنامه اقتصادی کشور دمیدند و با انتخاب شعار امسال تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بر وجود و ضرورت تعاون تاکید کردند چرا که عزم ملی جز تعاون معنای دیگری ندارد.

جدا شدن از دولت راهکاری مناسب برای توسعه تعاون است مقام عالی دولت در استان سمنان جدا شدن از دولت را راهکاری مناسب برای توسعه تعاون در کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز در بخش تعاون دچار بحران هویت هستیم و برای تقویت فرهنگ تعاون باید روحیه کار جمعی را از کودکی و در کودکستانها به کودکان بیاموزیم. وکیلی گفت: باید فضا و فرهنگ جامعه به سمت خردجمعی حرکت کند و اقتصادی مقاوم، متکی بر توانمندیهای کشورمان به وجود آید و آن وقت است که در برابر تهدیدها و تحریم های دشمنان  آسیب پذیر نخواهیم بود. نگاه تعاونی ها باید کارآفرینانه و دانش بنیان باشد مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز با تاکید بر اینکه تعاونی ها باید بدون تکیه بر دولت فعالیت کنند گفت: نگاه تعاونی ها باید کارآفرینانه و دانش بنیان باشد. اسماعیل غنیان با اشاره به جایگاه تعاون استان سمنان در کشور اظهار داشت: یک هزار و 350 تعاونی دراین  استان فعالیت دارند.  وی ادامه داد: استان سمنان  1.2 درصد تعاونی های کشور را در خود جای داده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در هفته تعاون 17 تعاونی در این استا به بهره برداری رسید گفت: این تعاونی ها با سرمایه گذاری هفت میلیارد ریال و عضویت 231 نفر ایجاد شده و اشتغالزایی 132 نفر را به همراه دارند. در این مراسم از 22 تعاونگر ملی و استانی برتر تجلیل شد. سه تعاونی استان سمنان امسال به عنوان تعاونی های برتر در کشور نیز انتخاب شده اند.












۱۳۹۳/۶/۱۸ - ۱۳:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن