تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819638060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جامع اطلس فرهنگی همدان تهیه شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان: طرح جامع اطلس فرهنگی همدان تهیه شود خبرگزاری پانا: رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر تهیه طرح جامع اطلس فرهنگی شهر تاكید كرد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور ساعت 13:51



به گزارش خبرگزاری پانا، علی رضایی در جلسه كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ضمن تشكر از زحمات رضا غلامی خجسته رئیس سابق این كمیسیون افزود: لازم است وضعیت موجود حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر بررسی شده و نیازمندیهای این حوزه ها جهت برنامه ریزی و سیاست گذاریها احصاء شود. رضایی با بیان اینكه مصوبات قبلی كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان باید پیگیری شود، اضافه كرد: با توجه به اینكه در بخش نرم افزاری اعضای شورا خود به تنهایی نمی توانند در محتوا سازی برنامه های فرهنگی و اجتماعی نقش كاملی را ایفا كنند بر این اساس از افراد صاحب نظر در این حوزه برای حضور در جلسات كمیسیون دعوت به عمل خواهد آمد. وی استفاده از نظرات و تجربیات كارشناسان و صاحب نظران حوزه فرهنگی و اجتماعی را از جمله كارهای راهبردی شورا برشمرد و اظهار كرد: حضور افراد برجسته و صاحب نظر در غنی سازی كمیسیون و سیاست گذاری شورا كمك خواهد كرد. رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینكه در انجام مسایل فرهنگی و ورزشی تنها مدیریت شهری متولی نیست، افزود : سایر نهادها و دستگاههای اجرایی نیز وظایفی در این حوزه دارند كه می طلبد با مشاركت آنها با شورا و شهرداری در این حوزه با قوت بیشتری وارد شد. علی رضایی همچنین با اشاره به دیدگاه های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، سند چشم انداز 20 ساله ، سند 5 ساله و مصوبات مجلس شورای اسلامی گفت : برنامه های كمیسیون فرهنگی و اجتماعی باید براساس اسناد بالادستی باشد. رضایی اظهار كرد : یکی از وظایف راهبردی شورای اسلامی شهر همدان سیاستگذاری در سبك زندگی اسلامی با هدف تقویت تعلق خاطر شهروندان به محل سکونت و مشارکت مسؤلانه آنان در توسعه ، آبادانی و اصلاح رفتار شهروندان بر اساس تعالیم دینی است. نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با انتقاد از عدم رعایت نمادهای اسلامی در ساخت و سازها گفت : کم توجهی به معماری ایرانی اسلامی از جمله مشكلات كشور است كه پرداختن به این موضوع در حوزه فرهنگی حائز اهمیت است. محمدرضا الیاسی با تاكید بر نهادینه كردن فرهنگ نماد اسلامی ایرانی در جامعه اظهار كرد: می توان در این زمینه در شهر همدان الگوی خاصی را در ساخت فرهنگسراها طراحی كرد كه علاوه بر یك مركز فرهنگی المانی برای معرفی شهر نیز باشد. الیاسی افزود : همچنین در احداث مساجد نیز به معماری اسلامی ایرانی باید توجه شود. رییس كمیسیون بودجه ، حقوقی و امور اداری شورا نیز تشكیل كمیته هایی زیر مجموعه كمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی را ضروری دانست و گفت : برای اثر بخشی برنامه ها باید مهندسی جامع ای تدوین شود تا بتوان برنامه های كوتاه مدت و بلند مدتی را داشت. حسین قراباغی اضافه كرد : حوزه فرهنگی حوزه ای است كه به مسایل بصورت ریشه ای می پردازد ، لذا در تدوین برنامه ها و سیاست های كمیسیون باید از ظرفیت سایر نهادها و ارگانها استفاده شود. در ادامه رضا غلامی خجسته عضو كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا هم از همكاری اعضای شورا در سال نخست فعالیت دوره چهارم در این كمیسیون تشكر كرده و خواستار مشاركت و همكاری دستگاههای مربوطه در حوزه فرهنگی و اجتماعی با شورا و شهرداری جهت پیشبرد اهداف و تحقق منوبات رهبری شد. گفتنی است؛ این جلسه از كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نخستین جلسه بعد از انتخابات روسای جدید كمیسیون های شورا بود كه تشكیل شد.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن