تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804478726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعاونی هایی که زیر چرخ تورم له شدند/ پنج هزار تعاونی غیر فعال در خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان گزارش خبری:
تعاونی هایی که زیر چرخ تورم له شدند/ پنج هزار تعاونی غیر فعال در خوزستان
خرمشهر – خبرگزاری مهر: نبودن تخصص های لازم مرتبط با تعاونی های تشکیل شده و سود کلان بانکی از مواردی است که استان خوزستان را با پنج هزار تعاونی غیرفعال مواجه کرده است که از این آمار 760 تعاونی غیر فعال را سهم شهرستان خرمشهر قطب اقتصادی استان را شامل شده است.



به گزارش خبرنگار مهر از آمار کل تعاونی های غیر فعال در خوزستان 760 تعاونی غیر فعال سهم شهرستان خرمشهر قطب اقتصادی استان است. این آمار تأسف بار شامگاه دوشنبه در جلسه هم اندیشی تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان خرمشهر با حضور قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سالن فرمانداری خرمشهر اعلام شد.

عبدلله حسینی فرماندار خرمشهر در این جلسه با اشاره به آمار بالای تعاونی های غیر فعال در این شهر اظهار کرد: نزدیک به 850 تعاونی در شهرستان خرمشهر به ثبت رسیده اند که از این آمار فقط 90 تعاونی در حال فعالیت هستند. آمار 760 تعاونی غیر فعال در خرمشهر جایی بسی تأمل دارد و این امر مستلزم دقت و نظارت بیشتر مسئولان در این زمینه است.

وی نبودن تخصص لازم مربوط به تعاونی ها را یکی از عوامل شکست تعاونگران در این عرصه عنوان کرد و افزود: نداشتن تخصص در تشکیل و انتخاب نوع تعاونی ضربه ای مهلک به بدنه دولت و تعاونگران است چرا که سرمایه خود را برای تشکیل و به رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب در این راه قرار داده اند.

سیستم بانکی مسبب شکست در فعالیت تعاونی ها

حسینی تصریح کرد: متاسفانه در بخش تعاونی ها مشکلات زیادی را احساس می کنیم و بهترین گزینه برای تکرار نشدن اشتباهات برای تعاونگران این است که تعاونی های جدید الورود در دوره های توجیهی و آموزشی مرتبط با تعاونی که قرار است تشکیل بدهند حضور پیدا کنند.

فرماندار خرمشهر ورود تعاونی ها را در بخش کشاورزی این شهر به عنوان بهترین راه برشمرد و خاطرنشان کرد: خرمشهر به دلیل موقعیت خوب اقتصادی و همچنین بودن زمین های مستعد برای فعالیت های کشاورزی می تواند برای تعاونگران امتیازی خوب محسوب شود و راهنمایی و حضور در دوره های آموزشی برای تعاونگرانی که قرار است وارد این تخصص شوند نیز لازم است.

وی در جواب یکی از تعاونگرانی که در جلسه خواستار تسهیل در امر وام و اعتبارات لازم بانکی برای تعاونی خود بود گفت: سعی کنید سختی هایی را متحمل بشوید و از سرمایه خود استفاده کنید و به سودهای کلان بانکی وابسته نشوید. با عدم وابستگی به بانک قطعا نتیجه بهتری را حاصل می کنید و در کار خود موفق تر می شوید.

حسینی افزود: سیستم مریض بانکی در کشور متأسفانه به جای آنکه دستگیر حال تعاونگران باشد با سودهای بالای 27 درصد ضربه های مهلکی به ساختار تعاونی ها وارد کرده است و بخش عمده ای از آنها را از حالت فعال به غیرفعال تبدیل کرده است.

ایجاد اشتغال در خرمشهر از سوی تعاونی ها

حبیب الله بهرامی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر نیز در این جلسه عنوان کرد: تعاونی های فعال در خرمشهر ایجاد اشتغال خوبی دارند. در حال حاضر بالغ بر یک هزار و 500 فرصت شغلی از سوی تعاونی ها در خرمشهر ایجاد شده است.

وی افزود: بالا بودن پتانسیل های موجود در شهر و همچنین مرزی بودن این شهر با کشور عراق می تواند برای تعاونگران فرصت خوبی در زمینه فعالیت اقتصادی و صادرات داشته باشد. شهرستان خرمشهر از لحاظ فعالیت تعاونی ها در استان رتبه چهارم را از آن خود کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر در پایان گفت: برنامه هایی برای رفع مشکلات تعاونی هایی که به دلایلی غیر فعال شده اند داریم و تلاش برای رفع مشکلات آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است که به زودی برنامه های لازم را انجام می دهیم.

25 درصد اقتصاد کشور به تعاونی ها

رضا میرانی قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد:  25 درصد از اعتبارات اقتصاد کشور به بخش تعاون اختصاص داده شده است که این درصد بالا می تواند فعالیت خوبی برای تعاونی ها در سطح کشور ایجاد کند.

وی عنوان کرد: در تمام دنیا در زمینه اقتصادی دو بخش دولتی و خصوصی فقط فعالیت دارند ولی ایران تنها کشوری است که بخش تعاون در کنار بخش دولتی و خصوصی فعالیت اقتصادی انجام می دهد. این فعالیت و هماهنگی تعاون با بخش دولتی و خصوص می تواند امتیاز خوبی برای صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی باشد و نشان دهنده توجه خوب مسئولان کشور به اقتصاد است.

قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عدم موفقیت برخی تعاونی ها و آمار پنج هزار تعاونی غیر فعال در استان را در نبودن همفکری و انسجام دانست و گفت: نبودن همفکری و انسجام لازم یکی از عوامل موفق نبودن تعاونی ها در امور مختلف است که به طور مثال تعاونی مسکن مهر دچار این معضل شده و ما اینک شاهد مشکلات عدیده ناشی از این تعاونی در کشور هستیم.






۱۳۹۳/۶/۱۸ - ۱۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن