تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804342995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کابوس کودکان ایلامی در شهربازی های غیر استاندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام گزارش خبری/
کابوس کودکان ایلامی در شهربازی های غیر استاندارد
ایلام - خبرگزاری مهر: وجود شهربازی غیر استاندارد در استان ایلام متاسفانه باعث شده بیشتر خانواده ها نسبت به حضور در این اماکن تفریحی تردید داشته باشند و تعدادی نیز با استرس به مکانها وارد می شوند.



به گزارش خبرنگار مهر، گزارش های به دست آمده از بررسی وضع ایمنی تجهیزات نصب شده در شهربازی های استان ایلام آمارهای نگران كننده ای را پیش روی ما می گذارد که متاسفانه کسی هم پیگیری نمی کند و هر روز این قضیه برای خانواده ها مشکلاتی به وجود می آورد. 98 درصد تجهیزان شهربازی استان ایلام فاقد مجوز هستند شاپور پولادی معاون عمرانی استانداری ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از 98 درصد تجهیزات تفریحی واقع در زمین بازی و شهربازی استان ایلام فاقد مجوز بهره برداری از سازمان ملی استاندارد ملی است. پولادی افزود: در سازمان استاندارد تجهیزات استان ایلام را ملزم کردیم شهربازی که در نقاط شهری و روستایی ساخته می شود استاندارد لازم را داشته باشد. وی ادامه داد: این شهربازی های غیر استاندارد معضلاتی را برای خانواده ها فراهم کرده است. پولادی اضافه کرد: این یک بهانه است که به واسطه عدم اعتبار، تجهیزات غیر استاندارد داشته باشیم و امکانات و ابزار غیر استاندارد را به شهرداریها ابلاغ کردیم تا نسبت به استاندارد سازی آنها اقدام کنند. بعضی تجیهزات قدیمی هستند حبیب الله منصور پور شهردار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: بعضی تجهیزات شهربازی ایلام به طور کامل قدیمی هستند و قابلیت به روز رسانی آنها وجود ندارد و سازمان زیباسازی پارکها نسبت به جمع آوری تعدادی از آنها اقدام کرده است. وی ادامه داد: تا پایان سال تعدادی از وسایل تعویض خواهند شد و استاندار سازی وسایل شهربازی در دستور کار شهرداری قرار دارد اما اعتبار مورد نیاز برای تعویض آنها در حد اعتبارات کنونی شهرداری نیست. این مسئول بیان داشت: وسايل شهر بازي ايلام که هم اينک فاقد استانداردهاي تعريف شده هستند به زودي جاي خود را به ابزارهاي شاخص دار خواهند داد. وي تاکيد کرد: براساس برنامه ريزي‌هاي مدون و شرايط سازنده به ويژه در تامين اعتبار، شهربازي ايلام با تهيه و خريد اسباب بازي‌هاي استاندارد در اختيار کودکان، خانواده‌ها و مخاطبان شهرداري قرار خواهد گرفت.

شهردار ایلام یادآور شد: مسئولان استان در چند ماه اخیر با تلاش و زحمت نسبت به معرفی قابلیت ها و مزیت های استان برای سرمایه گذاران و جذب آنها اقدام کرده اند، اما به دلیل برخی ملاحظه های غیر کارشناسی این تلاش ها در بعضی مواقع راه به جایی نبرده است.

منصورپور تاکید کرد: چندین سرمایه گذار هفته گذشته برای سرمایه گذاری در مجتمع تفریحی ارغوان، بوستان های ملت و چغاسبز و همچنین شهر مهران وارد استان شده اند که امیدواریم با همراهی مجموعه دستگاه های مختلف بتوانیم از ظرفیت آنها برای ایجاد تحول در ایلام استفاده کنیم.

وی بیان کرد: توسعه فضاهای سبز، ایجاد و راه اندازی مجتمع های تفریحی و شهر بازی نقش بسیار مهمی در جذب گردشگران و همچنین نشاط اجتماعی در بین شهروندان دارد. شهربازی های ایلام غیر استاندارد هستند محمد مددی مدیر کل استاندارد استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  استاندارد سازی زمین بازی کودکان به منظور حفظ سلامت کودکان و در راستای ایمن سازی آنها باید مورد توجه قرار گیرد. متأسفانه در اثر غیر استاندارد بودن و غیر ایمن بودن تجهیزات شهربازی و وسایل بازی در کشورمان، مشکلات فراوانی برای مردم بویژه کودکان به وجود آمده است، بنابراین همه مجریان و دست اندرکاران این وسایل باید نسبت به استانداردسازی آن ها اقدام کنند و بدون همکاری شهرداری ها امکان استقرار استاندارد در شهربازی ها و نیز کنترل وسایل بازی امکان پذیر نیست، تمام ادارات مرتبط باید با همکاری همدیگر، محیطی امن برای آسایش و رفاه و سلامت مردم ایجاد کنند. وی عنوان کرد: ارائه خدمات در شهربازی و زمین های بازی بر اساس استانداردهای مربوطه و از اول تیرماه سال 1389، مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده و بر اساس ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد، ارائه این خدمات بدون اخذ تائیدیه های لازم از سازمان، ممنوع است و هرگونه خسارات وارده مالی و یا جانی به عهده شهرداری ها است. وی بیان داشت: تمام وسایل بازی و تجهیزات تفریحی واقع در پارک و شهربازی‌های استان، فاقد مجوز بهره‌برداری از سازمان ملی استاندارد ایران هستند و استفاده از آنها مجاز نیست. وی با بیان اینکه هرگونه بهره‌برداری از این وسایل غیرقانونی بوده و عواقب حوادث احتمالی بر عهده مالک یا بهره بردار وسیله بازی و یا شهربازی است، تصریح کرد:سازمان ملی استاندارد ایران از سال 1373 به طور جدی فعالیت خود را در زمینه تدوین استانداردهای مرتبط با ایمنی کودکان آغاز کرد و این فعالیت تاکنون ادامه دارد و ماحصل آن، تدوین 32 استاندارد ملی ایران، اجرای استانداردهای اسباب بازی، تجهیزات زمین بازی و تجهیزات شهربازی است. مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: واردکنندگان تجهیزات شهربازی موظفند برای کالاهای خود گواهی معتبر و مورد تایید سازمان ملی استاندارد داشته باشند و اگر گواهی انطباق ارائه شده براساس استانداردهای دیگری باشد، قابل قبول بودن آن استاندارد باید به تایید معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد برسد و گواهی فقط در مورد تایید طراحی و ساخت کالای مورد نظر معتبر است.


۱۳۹۳/۶/۱۷ - ۱۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن