تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801626429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجهیز 40 هزار هكتار از اراضی فارس به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تا پایان سالجاری محقق می شود: تجهیز 40 هزار هكتار از اراضی فارس به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار خبرگزاری پانا: مسئولین آب و خاك 30 شهرستان استان ، عمده ترین معضل آب و خاك استان فارس را عدم روان سازی شرایط یارانه و تسهیلات اعلام كردند.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ شهريور ساعت 15:08

به گزارش خبرگزاری پانا، در جلسه هم اندیشی دو روزه مسئولین آب و خاك سازمان جهاد كشاورزی استان فارس كه با حضور نمایندگان بانك كشاورزی و انجمن های مهندسی آب و مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی برگزار شد بر لزوم روان سازی اعطای تسهیلات اصرار ورزیده و ركن اساسی خروج از بحران آب و وضعیت شوری زمین های كشاورزی را وابسته به گسترش همه شمول اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و مطالعات عمیق بر روی این زمینه در سراسر منطقه فارس دانستند.
در این نشست ، مهمترین چالش فراروی كشاورزان را مدت زمان طولانی مطالعه پروژه های آبیاری تحت فشار توسط مشاورین ، مطرح كه در صورت افزایش و روان سازی تسهیلات تا حداقل تا 15درصد موجب كاهش قیمت اجرایی پروژه ها و روی آوری كلیه كشاورزان به این سیستم برای آبیاری و تولید محصول و فرآورده های كشاورزی خواهد شد.
گفتنی است كه مباحثی چون مسایل مربوط به اسناد مالكیت اراضی ، حائزین شرایط دریافت یارانه ، شراكتی بودن پروانه چاه های آب ، نحوه تأمین سیستم های آبیاری تحت فشار و مسایل دیگر مرتبط ، همچون تأمین برق این سیستم ها به بررسی و ارایه راهكارهای آن مورد اتفاق نظر قرار گرفت.
مسئول توسعه روش های نوین آبیاری سازمان جهاد كشاورزی استان فارس در حاشیه این جلسه گفت: پس از به اجرا درآوردن 220 هزار هكتار از اراضی استان فارس تا به امروز ، تا پایان سالجاری 40هزار هكتار دیگر از اراضی استان فارس مجهز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار خواهند شد.
شهرام محمدی با اشاره به فاجعه خشكسالی كه گریبانگیر حتی مناطق موسمی دنیا شده و بحران آب را فراگیر كرده است ، افزود: باید با ملاحظه با قطره قطره مایه حیاتی رفتار كرد و با صرفه جویی در مصرف آب ، استفاده از روش های تولید محصول كم آب مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب ، مرحمی بر بی آبی و كم آبی گذاشت.
وی یادآور شد: یارانه دولتی و آبیاری تحت فشار یك فرصت ناب طلایی است و كشاورزان و مزرعه داران از این موقعیت بدست آمده و به عنوان تنها راه علاج مدیریت خشكسالی استفاده لازم را ببرند.
محمدی افزود: با اجرای این طرح بر روی اراضی علاوه بر غلبه بر مصرف زیاد آب در آبیاری ، صرفه جویی ، افزایش تولید ، كاهش سموم و دفع آفات ، و بالا رفتن كیفیت محصول رقم زده خواهد شد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن