تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820834986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 735 تومان يارانه به هرکيلووات ساعت برق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۳ (۱۴:۴۶ب.ظ)
وزير نيرو اعلام کرد: اختصاص 735 تومان يارانه به هرکيلووات ساعت برق وزير نيرو از اختصاص 735 تومان يارانه به هرکيلووات ساعت برق خبر داد.
به‌گزارش خبرگزاري موج، حميد چيت‌چيان روز يکشنبه (امروز) در آيين بهره‌برداري و عمليات اجرايي طرح‌هاي شرکت برق منطقه‌اي خراسان، گفت: مجموع تلاش وزارت نيرو در صنعت برق، تغيير ريل مسير انجام پروژه‌ها است.
وي افزود: صنعت برق طي هشت سال گذشته از تحول‌هاي جهاني عقب مانده است و در صنعت برق جهان با يک راهبرد جديد روبه‌رو هستيم که اگر آن را درک نکنيم، هزينه بالايي به مردم تحميل مي‌شود.
وي با تاکيد بر لزوم استفاده از فناوري‌هاي نو در صنعت برق، اظهار داشت: استفاده نکردن از فناوري‌هاي نو موجب تحميل هزينه به مردم مي‌شود و اگر يارانه‌اي پرداخت شود، از جيب مردم هزينه شده است درصورتي که اين يارانه بايد در بخش بهداشت و آموزش هزينه شود.
وزير نيرو با اشاره به انجام مطالعه‌اي در دو سال گذشته درباره ارزش گازوييل مصرف‌شده طي سال‌هاي 83 تا 90 در نيروگاه‌هاي کشور، گفت: اگر گازوييل مصرفي نيروگاه‌ها را در اين مدت استفاده نمي‌کرديم و به‌جاي مصرف، صادر کرده يا نيروگاه بادي احداث مي‌کرديم، ظرفيت در اختيار قرار دادن 17 سال برق مجاني به مردم را داشتيم.
وي با بيان اين که يک ليتر گازوييل 3.7 کيلووات ساعت انرژي الکتريکي توليد مي‌کند، گفت: هزينه سوخت هر کيلووات ساعت برق 700 تومان است که 85 تومان نيز در بخش تبديل انرژي، انتقال و توزيع به آن افزوده مي‎شود و درمجموع هرکيلووات ساعت برق 785 تومان هزينه دربر دارد.
وي اظهار داشت: هم‌اکنون از مردم 49.4 تومان به‌ازاي هرکيلووات ساعت برق دريافت مي‌شود که 735 تومان به آن يارانه تعلق گرفته است و با پرداخت اين يارانه بايد جواب‌گوي آيندگان باشيم.
چيت‌چيان سپس از ايجاد منطقه ويژه اقتصادي انرژي‌هاي تجديدپذير در منطقه خواف خراسان رضوي خبر داد و تصريح کرد: تا پايان سال‌جاري 100 مگاوات نيروگاه بادي به بهره‌برداري مي‌رسد و نصب 475 مگاوات نيروگاه بادي جديد نيز طي سال‌هاي آينده پيش‌بيني شده است.
وي خاطرنشان کرد: ميزان تلفات انتقال و توزيع در استان خراسان زير 10 درصد است که اميد است براي تمام کشور تلفات به زير 10 درصد برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن