تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803017006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلامیه ۷ ماده‌ای طالبان برای سران ناتو |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعلامیه ۷ ماده‌ای طالبان برای سران ناتو
کد خبر: ۴۳۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴ - 04 September 2014


در آستانه آغاز نشست سران ناتو در ولز و اعلام تصمیم‌گیری سران این پیمان برای ادامه حضور نظامی در افغانستان، امارت اسلامی افغانستان (طالبان) با انتشار بیانیه‌ای مواضع خود را در رابطه با این نشست و تصمیم سران آن اعلام کرد.

به گزارش  تسنیم، در آستانه آغاز نشست سران ناتو در ولز و  اعلام تصمیم‌گیری سران این پیمان برای ادامه حضور نظامی در افغانستان، امارت اسلامی افغانستان (طالبان) با انتشار بیانیه‌ای مواضع خود را در رابطه با این نشست و تصمیم سران آن اعلام کرد.

در زیر متن کامل امارت اسلامی افغانستان (طالبان) در رابطه با نشست سران ناتو را مطالعه می‌کنید:

قرار است روز پنجشنبه 4 سپتامبر 2014 میلادی ،کشورهای عضو پیمان ناتو در انگلیس نشستی را برگزار نموده و در تاریخ 5 سپتامبر 2014 این اجلاس را به پایان می‌رسانند.

نشست مذکور که در شهر «ولز» انگلیس برگزار می‌شود، رهبران نزدیک به 60 کشور و بیش از از 200 نفر از رهبران کشورهای منطقه در آن شرکت می‌کنند .

از آنجایی که در این نشست علاوه بر گفت‌وگو در مورد مسئله اوکراین و مسائل دیگر منطقه ، در مورد آینده کشور عزیز ما افغانستان نیز صحبت می‌شود ، امارت اسلامی افغانستان(طالبان) با استفاده از این فرصت ، توجه شرکت‌کنندگان در این نشست را به نکاتی معطوف می‌دارد .

اول: تنها راه حل معضل کنونی افغانستان فقط در پایان دادن به اشغال آن است و این همان حقیقتی است که همه آن را می‌دانند، این خواسته بنیادین ملت مظلوم افغانستان است و این خواسته طبق تمام قوانین الهی و انسانی ، حق مشروع و قانونی این ملت است ، چرا که انسان آزاد و مستقل به دنیا آمده است و حق دارد که آزاد زندگی کند .

دوم: تاریخ این را ثابت کرده است که زور و قدرت به هیچ وجه راه حل مشکلات نیست ، بطور خاص بمباران‌ها، قتل‌ها، زندانی کردن‌ها و اذیت کردن‌های 13 سال گذشته به خوبی نشان داد که هیچ کس اگرچه زور و زر زیادی هم داشته باشد، نمی‌تواند که بر ملت‌های آزاد و به خصوص بر ملت افغان خواسته‌هایش را تحمیل نموده و استقلال آن را سلب کند.

به همین خاطر پس از این نباید سیاست زور و قدرت نمایی دیگر تجربه شود چرا که یگانه راه حل دائمی و معقول در انصاف، عدالت و دادن حق مظلومان نهفته است.

سوم : امارت اسلامی افغانستان(طالبان) بر این باور است که ملت افغان در زیر سایه یک نظام مستقل، اسلامی و پاک از هرگونه تبعیض قومی، زبانی و مذهبی می‌توانند در کنار هم باشند و این همان هدف و آرمانی است که ملت افغان برای به دست آوردن آن میلیون‌ها قربانی تقدیم نموده است و حال نیز برای همین هدف قربانی می‌دهد ، به همین خاطر باید دیگر این ملت ستم‌دیده رها شود تا بدون هرگونه فشار و زور ، سرنوشت خویش را خودش تعیین نماید .

چهارم:  امارت اسلامی افغانستان(طالبان) به همه اطمینان می‌دهد که نه در امور داخلی کسی مداخله می‌کند و نه در امور داخلی خویش مداخله دیگران را تحمل می‌کند، نه برای دیگران سیاست آسیب رساندن دارد و نه آسیب دیگران را تحمل می‌کند و نه به کسی اجازه می‌دهد تا از خاک افغان بر علیه دیگران استفاده کند.

پنجم: حال باید همه آگاه شده باشند که امارت اسلامی افغانستان(طالبان) نماینده اصلی ملت افغان است، امارت اسلامی می‌تواند در حل مشکلات افغانستان نقش اساسی و محوری داشته باشد. زیرا امارت اسلامی(طالبان) از متن ملت بر خواسته و در درد و غم مردم با آن‌ها شریک بوده به همین خاطر ملت افغانستان به امارت اسلامی(طالبان) باور داشته و اعتماد کرده‌اند.

ششم:  خارجی‌ها انتخابات را بزرگ‌ترین دستاورد اشغال 13 ساله تلقی می‌کردند به این گمان که در افغانستان دموکراسی خود را آورده و برای ملت افغان فرصت تعیین رئیس‌جمهور به دست خودشان را داده‌اند، اما امروز همه می‌بینند که دموکراسی آنان چه شد؟ و انتخابات به کدام راه رفت!! انتخاباتی که آن‌ها ثمره اشغال 13 سالۀ خود می‌دانستند ، اینک همه شاهدند که این تبدیل به ننگی تاریخی شده است! به طوری که همه از به زبان آوردن نام انتخابات در این کشور شرمگین می‌شوند.

هفتم: برنامه این بود که در نشست ولز به اصطلاح آن‌ها رئیس‌جمهور افغانستان شرکت می‌کرد اما اینک سخن بر خلاف توقعات آنان است، و اساس همه ناکامی‌ها و ناهنجاری‌ها اشغال افغانستان توسط خارجی‌ها است و تا وقتی که این اشغال به پایان نرسد، مشکل و معضل افغانستان حل نخواهد شد.

به همین خاطر امارت اسلامی افغانستان از تمام شرکت‌کنندگان در این نشست می‌خواهد که در پرتو حقایق، تصمیم معقولی بگیرند که از یک طرف استقلال ملت افغان تضمین شده و اشغال به پایان رسد و از طرف دیگر بر زنجیره رنج‌ها، زندانی کردن‌ها، کشتار ملت مظلوم و ستم‌دیده افغان نقطه پایانی گذاشته شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن