تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802756012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت فرهنگ عمومی زنجان مورد مطاله دقیق قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان انصاری:
وضعیت فرهنگ عمومی زنجان مورد مطاله دقیق قرار گیرد
زنجان -خبرگزاری مهر: استاندار زنجان گفت: وضعیت فرهنگ عمومی این استان و نقش آن در پیشبرد اهداف نظام اسلام باید مورد مطاله دقیق قرار گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری بعد از ظهر چهارشنبه در همایش ارایه و بررسی برنامه توسعه بخش فرهنگ عمومی استان زنجان، شناخت وضعیت فرهنگی، بررسی توانمندی های بالقوه و بالفعل، نزدیک کردن فرهنگ و سنن برای کاهش تضادها و ایجاد ارتباط بین آنها و سوق دادن فرهنگ عمومی به سمت ارزش های اسلامی و ملی نقش به سزایی در توسعه و پویایی فرهنگ این استان دارد.

وی عوامل تاثیرگذار در فرهنگ استان زنجان را بر اساس برنامه راهبردی توسعه بخش فرهنگ در دو حوزه درونی و بیرونی قابل تقسیم عنوان کرد و ادامه داد: عوامل استراتژیک محیط بیرونی بخش فرهنگ عمومی استان زنجان در دو محور فرصت ها و تهدیدها احصا شده است.

انصاری با اشاره به اینکه فرهنگ بنیان جامعه را پی ریزی می کند، افزود: مهم ترین رکن و هویت بخش در هر جامعه، پیشینه و غنای فرهنگی آن است.

استاندار زنجان افزود: فرهنگ به عنوان سرمایه معنوی، مادی و متراکم شده جوامع، اصلی ترین عامل حفظ و تقویت هویت ملی و تاریخی کشور و جامعه شناخته می شود. انصاری با بیان اینکه محیط درونی فرهنگ عمومی در قالب قوت ها و ضعف ها تقسیم بندی شده است، متذکر شد: وجود استعدادهای فرهنگی در جامعه، وجود مراکز، نهادها و گروه هایی که قابلیت بسیج مردم در موقعیت های خاص را دارند، تکثر فرهنگی به ویژه دو زبانه بودن، بالا بودن سرانه مطالعه و بالا بودن نشاط اجتماعی از نقاط قوت عوامل محیط درونی فرهنگ عمومی استان زنجان است.

وی از تعدد و ناهماهنگی متولیان امور فرهنگی، عدم برنامه ریزی جامع در حوزه فرهنگ، کم توجهی و بهره نگرفتن از سرمایه های انسانی، تاثیرناپذیری از وجهه منفی فرهنگ های دیگر، فقدان حمایت موثر از فعالیت ها و دستاوردهای فرهنگی، کم توجهی به مفاخر و الگوهای رفتاری درست و آداب و سنن و ارزش های بومی، کم توجهی به ذایقه های فرهنگی و هنری مردم و به ویژه نسل جوان و کم توجهی به ادبیات و زبان محلی نیز از جمله ضعف های فرهنگ عمومی این استان محسوب می شود.

استاندار زنجان به تدوین پنج راهکار در راستای توسعه بخش فرهنگ عمومی این استان اشاره کرد و گفت: این راهکارها شامل ترویج و تقویت جنبه های مثبت فرهنگ اسلامی – ایران، اصلاح و بهبود رفتارها و هنجارهای اجتماعی، اصلاح سبک زندگی، تقویت جنبه های مثبت فرهنگ بومی و تقویت رویکردهای علمی و فرهنگی جامعه است.

انصاری افزود: در صورت اجرای این راهبردها، می توان به اهداف سند چشم انداز توسعه فرهنگ استان زنجان نزدیک شده و تغییراتی در زمینه فرهنگ جامعه ایجاد کرد که این امر می تواند روند توسعه را تسریع کند. استاندار زنجان مطالعه وضعیت فرهنگ عمومی این استان و نقش آن در پیشبرد اهداف نظام اسلام را مهم ارزیابی کرد و گفت: شناخت وضعیت فرهنگی، بررسی توانمندی های بالقوه و بالفعل، نزدیک کردن فرهنگ و سنن برای کاهش تضادها و ایجاد ارتباط بین آنها و سوق دادن فرهنگ عمومی به سمت ارزش های اسلامی و ملی نقش به سزایی در توسعه و پویایی فرهنگ این استان دارد.

انصاری عوامل تاثیرگذار در فرهنگ استان زنجان را بر اساس برنامه راهبردی توسعه بخش فرهنگ در دو حوزه درونی و بیرونی قابل تقسیم خواند و ادامه داد: عوامل استراتژیک محیط بیرونی بخش فرهنگ عمومی استان زنجان در دو محور فرصت ها و تهدیدها احصا شده است.

 


۱۳۹۳/۶/۱۲ - ۲۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن