تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820304985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعيت تبليغات پروژه پرديسبان قزوين در رسانه ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۶:۵۲ب.ظ)
وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد: ممنوعيت تبليغات پروژه پرديسبان قزوين در رسانه ها با توجه به ماده 9 قانون منع فروش و واگذاري اراضي فاقد كاربري مسكوني براي امر مسكن و ماده 21 قانون پيش فروش ساختمان و لزوم اخذ مجوزهاي قانوني قبل از درج هر نوع آگهي تبليغاتي در مدت زمان بررسي طرح پرديسبان قزوين هر گونه تبليغات در باره اين پروژه از رسانه ها ممنوع است.
به گزارش خبرگزاري موج، پيروز حناچي در نامه اي به استاندار و رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان قزوين تصريح كرد: در اجراي بند (5) ماده (4) قانون تاسيس شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ايران و ماده (42) آيين‌نامه نحوه بررسي و تصويب طرح هاي توسعه و عمران محلي، ناحيه‌اي،‌ منطقه‌‌اي و ملي و مقررات شهرسازي و معماري كشور، مصوب 12/10/78 هيأت محترم وزيران، شوراي عالي شهرسازي و معماري در جلسه مورخ 3/6/93 در خصوص مجموعه گردشگردي تفريحي كاسپين قزوين (پرديسبان) مواردي را مصوب كرد.
معاون شهرسازي و معماري اعلام كرد: نظر به اهميت سرمايه گذاري شفاف و قانونمند و با توجه به دلايل كارشناسي مندرج در صورت جلسه كميته فني شوراي عالي شركت سرمايه گذار پروژه مجموعه گردشگري-تفريحي كاسپين قزوين (پرديسبان) موظف است حداكثر ظرف مدت دو ماه مدارك لازم براي دريافت موافقت اصولي و طرح مجدد موضوع در كميته فني شورايعالي از دواير ستادي مربوطه اخذ و ارائه كند.
وي در خصوص جزئيات موافقت اصولي مجموعه گردشگردي تفريحي كاسپين قزوين (پرديسبان) ادامه داد: رعايت كامل الزامات وضوابط طرح هاي فرادست درباره مقياس عملكرد و ضوابط پهنه بندي وضوابط حريم شهرها و منابع طبيعي، تأييديه گزارش ارزيابي زيست محيطي از سازمان حفاظت محيط زيست، اخذ مجوز نهايي وزارت نيرو درباره ميزان تخصيص منابع آب، انجام و ارائه مطالعات جامع ترافيكي و دريافت تأييديه مجوز از مراجع ذيربط حاكميتي در خصوص عرضه عمومي سهام، از جمله اين موارد است.
حناچي در نامه خود به استاندار و رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان قزوين تأكيد كرده است: بديهي است بررسي موارد مربوط به جزئيات طرح در مراحل بعدي مستلزم انجام مراحل تصويبي و قانوني مربوطه مي‌باشد و در هر حال در صورت عدم ارسال موارد اشاره شده (دريافت موافقت اصولي) در مدت مقرر، موضوع درخواست و سوابق اين پروژه كان لم يكن تلقي مي شود.
وي افزود: با توجه به روند رو به گسترش استفاده از عرضه عمومي اوراق بهادار براي تأمين سرمايه در پروژه هاي بزرگ ساختماني و با توجه به لزوم رعايت مفاد قانون پيش فروش ساختمان و آيين نامه اجرايي آن و قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران، شوراي عالي شهرسازي و معماري ضمن تأكيد بر لزوم رعايت كليه قوانين و مقررات مربوط در كليه مراحل تصميم گيري و تصويب در شوراها و كميته هاي مرتبط استاني مقرر كرد پيش از هرگونه اقدام مجوزهاي لازم دريافت شود.
معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: نظر به مفاد قانون پيش فروش ساختمان و آيين نامه هاي اجرايي آن كه تبليغ عرضه عمومي اوراق بهادار تحت هر عنوان (سهام شركت، اوراق مشاركت، اوراق مشاعي و...) براي جمع آوري سرمايه هاي مردمي در پروژه هاي ساختماني را بدون اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازي ممنوع و براي متخلفين از آن مجازات وضع كرده است، در چنين مواردي شوراهاي شهرسازي و معماري استان (قزوين) و كميته ها و دبيرخانه هاي مربوطه موظفند قبل از تصميم گيري و تصويب طرح در مواردي كه در صلاحيت آن هاست، موضوع را جهت دريافت مجوز به دبيرخانه شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور اعلام كنند.
در ادامه آمده است: شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران بر لزوم رعايت ماده 9 قانون منع فروش و واگذاري اراضي فاقد كاربري مسكوني براي امر مسكن و ماده 21 قانون پيش فروش ساختمان در خصوص لزوم اخذ مجوزهاي قانوني قبل از درج هرنوع آگهي تبليغاتي در مطبوعات و رسانه‌ها تأكيد مجدد مي‌نمايد و در مدت زمان بررسي اين طرح، انجام هر گونه تبليغات در باره اين پروژه از رسانه ها ممنوع است.
همچنين با توجه به لزوم هماهنگي و جلوگيري از اطاله رسيدگي در فرايند بررسي و تصويب طرح هاي محلي، ناحيه اي، منطقه اي و ملي، از كليه نمايندگان دستگاه هاي اجرايي عضو شوراها و كميته هاي مرجع تصويب طرح هاي مذكور درخواست مي شود در مواردي كه تصميم گيري مربوط به آن دستگاه در صلاحيت مديران محلي و استاني دستگاه نيست يا تأييد مقامات ارشد آن دستگاه لازم است قبل از اعلام نظر، مجوزهاي لازم را از مقامات ذي صلاح دستگاه اجرايي مربوط اخذ و پس از انجام هماهنگي هاي لازم نسبت به ارائه نظر در كميته ها و شوراها و دبيرخانه هاي منطقه اي و استاني اقدام كنند.
معاون شهرسازي و معماري در پايان يادآور شده است: دبيرخانه شورايعالي موظف است ضمن مكاتبه با سازمان بورس اوراق بهادار و ساير نهادهاي ذيربط موارد مربوط به اين گونه پروژه ها را يادآور شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن