تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804816727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنده واقعی فوتبال در ایران کیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: / حرف روز / برنده واقعی فوتبال در ایران کیست خبرگزاری پانا: همواره مولفه هایی برای سنجش میزان موفقیت در امور مختلف وجود دارد که بر حسب آن سنجیده می شود، کاری سود آور بوده و یا ضرر به دنبال داشته است.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور ساعت 11:39



فرزاد روستایی - صحبت از سود و ضرر که شد می توان این دو فاکتور را در حیطه ورزش به خروجی،  کسب موفقیت، قهرمانی،  کسب افتخار و در فوتبال به کسب درآمد در این " صنعت " تعبیر کرد. هفته هفتم رقابت های فصل جدید لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز می شود که هیچ پیشرفتی در روند حرکتی لیگ نسبت به ادوار گذشته در تمام لایه های آن مشاهده نمی شود.

در دنیا و بین تیم های موفق ورزشی رسم است با ارزیابی درست از عملکرد در یک فصل، عیوب موجود فصل قبل رفع شده و هرچه قدمت رقابت ها بیشتر می شود، کارها بدون عیب تر انجام خواهد شد.

زمانی که لیگ برتر فوتبال ایران در سال 1380 راه اندازی شد، عنوان شد این مسابقات با الگو برداری و کارشناسی دقیق چند لیگ معتبر جهانی و به خصوص اروپایی طراحی خواهد شد. این خبر نویدی تازه در دل هواداران فوتبال ایران بوجود آمد که تحولاتی تازه در راه است. ادوار اول لیگ با مشکلاتی برگزار شد که طبیعی به نظر می رسید اما به مرور، این کنار آمدن با مشکلات تبدیل به جزئی از لیگ فوتبال ایران شد.

 لیگی که فقط اسم حرفه ای را رقم می کشد، لیگی که هنوز قوانین جذب مربی و بازیکن خارجی به درستی راعایت نمی شود و هر فصل چند شکایت ازفوتبال ایران به فیفا می شود تا با تهدید حق دیگران از لیگ گرفته شود!

لیگی که تمام سرمایه آن به پای بازیکن بسته شده است و با یک ضربه، آسمان تیم ها تیره و تار می شود. چون باشگاه ها نه سرمایه دارد، نه سرمایه گذار، نه زمین تمرین و نه حق پخش و نه ...

لیگی که خروجی آن نمایش نه چندان دلچسب در جام جهانی 2014 است که برای نباختن رفتیم، مقابل بوسنی در ارائه فوتبال تهاجمی شکست خوردیم، بازیکنان ما از جام جهانی به فوتبال حوزه خلیج فارس کشیده شدند و فقط در برزیل توریست بودیم.

لیگی که هر روز از نظر مالی در حال پسرفت است. تیم ها بدهی میلیاردی دارند اما گفته می شود قراراست سهام آنها در بورس ارائه  شود و برای قراردادها سقف مالی در نظر گرفته شود. روزگاری وقتی مسابقات کشور اتریش را نگاه می کردیم به خاطر تعدد تبلیغات روی پیراهن ، شورت و ساق بازیکنان بیشتر شبیه ویترین مغازه به نظر می رسید، حالا همان وضعیت برای تیم های ما بوجود آمده است. چون اسپانسر قوی در ایران فعالیت نمی کند!

در ابتدای این فصل تعدادی از مدیران باشگاه ها به صدا و سیما نامه می نویسند که با افزایش حق پخش فوتبال را حمایت کنید! کار به جایی می رسد که فوتبال " کاسه گدایی " دست می گیرد و از تلویزیون ملتمسانه می خواهد که حق پخش بدهد؟!

فدراسیون درمقابل صدا و سیما تهدید به راه ندادن دوربین ها به استایوم می کند اما مسئولین فوتبال به خوبی می دانند که ره به جایی نمی برند و در نهایت راهکار را در طرح دادخواست از طریق دولت می دانند! دولتی که رئیس جمهور از دست عملکرد یک جانبه صدا و سیما در مطبوعات داد می زند، می تواند حق فوتبال را بگیرد!

وقتی به تمام لایه های فوتبال نگاه می کنم می بینیم مشکلات زیاد است و این فوتبال، همگام با مشکل خود رشد می کند و اراده ای برای حل این مشکلات وجود ندارد.

در فوتبالی که تمام باشگاه های مصرف کننده هستند و فقط بودجه " حرام " می کنند، فقط تلویزیون برنده است و بر " خر مراد " سوار است. خود ارزیابی می کند، می برد و می دوزد.

اگر امروز فوتبال خون به دل هوادار می کند، در مقابل برای تلویزیون از الماس هم درخشان تر است. اگر نبود پخش تبلیغات تلویزیونی بین مسابقات، مطمئن باشید که حتی یک ثانیه ورزش روی آنتن نمی رفت. تیزرهایی که وقتی به درستی برسی می شود جز تبلیغ خوراکی هایی که برای سلامت مضر است، رواج تجمل گرایی، تبلیغات متناقض و در برخی موارد اجناس مضر ـ کرم روغن حلزون ـ محتوای دیگری ندارد.

آنچه امروز در ورزش به صراحت مورد توجه تلویزیون است فقط تبلیغات محیطی و سودهای میلیاردی از آن است. امروز ورزش ظطلوم تر از همه زمان در ایران به کار خود ادامه می دهد و چه زمان مشکلات آن حل می شود، نامشخص است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن