تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814225205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لرستان در زمینه تبلیغ فرهنگ سازی امر زکات استان نخست کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دبیر شورای زکات کشور: لرستان در زمینه تبلیغ فرهنگ سازی امر زکات استان نخست کشور است خبرگزاری پانا: دبیر شورای زکات کشور گفت: لرستان در زمینه تبلیغ فرهنگ سازی امر زکات استان نخست کشور بوده که این مهم با تلاش عاملان و شورای زکات این استان محقق شده است.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور ساعت 10:39



به گزارش خبرنگار پانا،حسین نبی لو در همایش تجلی از مودیان، عاملان و مبلغان زکات لرستان افزود: مقام معظم رهبری با تفویض قانون، تمامی احکام و اختیارات حاکم اسلامی در خصوص زکات را به شورای مرکزی زکات محول کرده است. وی افزود: منویات شورای مرکزی زکات در قالب نظام ها، سیستم ها، فرآینده ها و روش ها به استانها ابلاغ شده و در حال اجرا است. نبی لو با بیان اینکه باید عناوین مصرف زکات را نماینده ولی فقیه در استان تایید کند تصریح کرد: فعالیت شورای زکات و نماینده ولی فقیه در لرستان در خصوص تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.
وی اظهار داشت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب زکات جمع آوری شده از هر محل در همان محل هزینه می شود که این امر علاوه بر اعتماد سازی موجب اثر مثبت آن در بین مردم و کمک به محرومین و نیازمندان همان منطقه است.

دبیر شورای زکات کشور پیش بینی جمع آوری زکات در سال آینده را دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان امسال نیز 100 تا 150 میلیارد ریال زکات جمع آوری شود.

نبی لو پروژه های احداثی و تعمیری از محل هزینه زکات در کشور را چهار هزار و 949پروژه عنوان کرد و افزود: با توجه به تصویب قانون در لایحه بودجه مبنی بر کمک 950 میلیارد ریالی دولت به شورای زکات، تاکنون دولت 140 میلیارد ریال از این مبلغ را به شورای زکات ارائه کرده که اگر تمام تعهداتش را به شورای زکات پرداخت کند تا پایان سال شاهد اتمام بیش از 40 درصد پروژه ها خواهیم بود.

وی 85 درصد پروژه ها را ساخت مسجد، حسینیه و خانه عام دانست و 15 درصد دیگر را ساخت کتابخانه، زیر ساخت جاده و دیگر طرح های عمرانی اعلام کرد.

این عضو شورای مرکزی زکات اظهار داشت: با تصویب کمیسیونهای فرهنگی، اقتصادی و بهداشت مجلس شورای اسلامی دو هزار میلیاردریال به عنوان تشویق به محلهای زکات دهنده پرداخت خواهد شد که این امر در کمیسیون تلفیق تصویب شده و در صورت تصویب در صحن علنی مجلس، پرداخت آن قطعی خواهد بود.

وی ظرفیت جمع آوری زکات در کشور را نامحدود خواند و از برگزاری جشنواره زکات در استانها از سال آینده خبر داد.

وی گفت: هر استان با توجه به زکات جمع آوری شده جشنواره آن را با عنوان آیین شکرگزاری برگزار خواهد کرد.
در این همایش از برخی مودیان، مبلغان و عاملان زکات استان با اهدا لوح و هدایی تجلیل شد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن