تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819710564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استراتژی ائتلاف بین المللی غرب، برای ریشه کن ساختن داعش است یا برای خدمت به آن؟!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
استراتژی ائتلاف بین المللی غرب، برای ریشه کن ساختن داعش است یا برای خدمت به آن؟!
غرب، "داعش " را گنج گرانبهایی می داند که خود آن را بوحود آورده است.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الثوره"؛ شکی نیست که گروه تروریستی داعش، خطر بزرگی در جمیع جهات، به شمار می رود و هر قدر هم که یرخی تلاش کردند تا بهانه ها و دلایلی را برای توجیه نشئت این سازمان تروریستی، رفتارها و تخفیف خطری که آن برای ملت ها و دولت های منطقه و جهان، بوجود آورده، ایجاد کنند، ولی اتفاقات، این تلاش ها را ناکام گذاشته و ثابت می کند که آن، سازمانی تروریستی است که برای فتنه انگیزی طائفه ای، نابودی اقلیت ها و تشویه چهره ی اسلام، در پاسخ به درخواست رئیس اطلاعات آمریکا پس از شکست اسرائیل از لبنان در جنگ 2006 و نا امیدی اش از موفقیت غرب در تسلیم کردن مقاومت در مقابل اسرائیل، ابداع و ایجاد شده است. او گفته بود:" ما باید، اسلامی را بسازیم که با اهداف ما مناسب باشد"؛ بنابراین، اسلام داعش  و مانند آن، اسلام آمریکایی-تروریستی مورد نظر بوده است. بدین وسیله، "داعش" به خطر بزرگی برای منطقه تبدیل شد و جنگ روانی و رسانه ای نیز، در بزرگ شدن آن، مشارکت داشت، به گونه ای که اقدامات رسانه ای غرب در بزرگ نشان دادن ارتش اسرائیل انجام داده است را یادآور می شود.. این اقدام را خود آمریکا که اکنون ادعای مبارزه با آن را دارد، انجام داده است... ماهیت این خطر چیست و درستی آن، در چه سطحی است؟


اقتضای بررسی علمی حقیقت خطر داعش، ارزیابی توان آن است که علی رغم آنچه در مورد آن گفته می شود و هباهوی بین المللی در خصوص مخاطرات آن، ولی عملا، به قدرتی که بتواند با آن به اهداف استراتژیک بزرگی که از پیش طراحی کرده بود، نتوانسته دست یابد.


با بررسی میزان توان "داعش"، متوجه می شویم که  قدرت این گروه تروریستی، بر 65 هزار نیروی مسلح تکیه دارد که در مساحتی حدود 35 هزار کیلومتر مربع، در عراق، سوریه و لبنان پخش کرده و در محیط هایی مردمی فعالیت دارند که قسمت هایی از آن، مجیط امنی را برای آن تشکیل می دهد و برخی از آن، اینگونه نیست و علیه داعش موضع گرفته و با آن دشمن هستند و هیچ وقت، آن را به رسمیت نشناخته است؛ اما خطرناک ترین برگ برنده ی داعش، سلاح تروریستی وحشیانه ای است که آن را از اندیشه ی خودپرستی صهیونیستی به عاریت گرفته و به دروغ، آن را به اسلام نسبت می دهد و به شیوه ی خود، آن را به کار می گیرد و این شعار را می دهد که "ما شما را ذبح می کنیم تا سنت رسول الله را زنده کنیم"؛ در نتیجه، زبح وحشیانه، بخشی اساسی از استراتژی داعش، در جنگ شده است؛ از جنبه ی مالی نیز، داعش، در آغاز شکل گیری، 95% از ما یحتاج خود را از اموال اهدایی کشور های عربی حاشیه ی خلیج تهیه می کرد، ولی امروز، منابع مالی مهمی را در اختیار دارد، بویژه پس از آنکه بر چاه های نفت عراق و سوریه مسلط شده و ترکیه، مرزهای خود را برای قاچاق و فروش آن در بازار سیاه، توسط بازرگانان ترک و اروپایی گشوده است. 


اما، داعش، از قدرت‌های پنهانی نیز برخوردار است که بسیار با اهمیت است و در حمایت های گسترده ی منطقه ای و غیر منطقه ای نمود می یابد که همچنان به حمایت های خود ادامه می دهد ولی عکس آن را ادعا دارد؛ داعش، دستاوردی امریکایی است که از دل سازمان القاعده خارج شده است تا پس از اشغالگری آمریکا، به صورت مستقیم در عراق، فعالیت کند، سپس دامنه ی فعالیت های خود را، بعد از آنکه آمریکا مطمئن شد دیگر زیر شاخه ی القاعده، یعنی جبهه ی النصره، از اجرای ماموریت خود در براندازی دولت سوریه ناتوان شده، به سوریه نیزف گسترش داد.


این تمام توانمندی داعش بود که از 65هزار نیروی مسلح، تجاوز نمی کند و گریزگاهی دریایی، دراختیار ندارد و در محیطی پخش شده است که بیش از دوملین، مامور امنیتی، ارتشی و نیروهای غیر رسمی وجود دارد که با آن مبارزه می کنند و برپایی دولت ادعایی آن را رد می‌کنند.


ما کاملا، براین باوریم که غرب، "داعش " را گنج گرانبهایی می داند که خود آن را بوحود آورده است، بنابراین، امروز، این گروه تروریستی، در برآوره کردن اهداف غرب، از اهمیت بیشتری نسبت به اسرائیل برخوردار است و این اشتباه است که خیال کنیم، غرب، به دنبال ریشه کن ساختن داعش است، بلکه آن، تمام تلاش خود را در حمایت از داعش به کار می گیرد تا به وسیله ی ان، محور مقاومت را متلاشی سازد؛ غرب اگر در مبارزه با داعش جدی بود، با وضع استراتژی فراگیر، بر موارد زیر، تاکید می کرد و ان را به اجرا در می‌آورد: 
1. تصویب قطعنامه ای قاطع که داعش را گروهی تروریستی معرفی می کرد و نابودی آن را ضروری می دانست.
2. قطعنامه ای تصویب می کرد که تبلیغات رسانه ای خود را که برای ایجاد رعب و وحشت، در حمایت داعش، به راه انداخته، متوقف می ساخت.
3. ائتلاف منطقه ای-بین المللی جدی ای را تشکیل می داد که تمام طرف های ذیربط در آن حضور داشته و با هماهنگی یکدیگر، عملیات نظامی گسترده ای را علیه آن، به اجرا در می آوردند.
4. بر حق حاکمیت دولت ها احترام می گذاشت تا آشوبی ایجاد نشود و هرکس وظیفه ی خود را انجام داده باشد.
5. قطعنامه ی جدی و لازم الاجرایی را تصویب می کرد که هرگونه حمایت کمک به داعش را جرم تاقی می کرد و دولت هایی را که به هر نحوی، از ان حمایت می کنند را مستحق مجازات های سنگین بین المللی می دانست.


اگر غرب در مبارزه با داعش، صادق است، استراتژی مقابله با آن،کاملا واضح است و هیچ نیازی به تحقیق و مشورت ندارد؛ بر این اساس، ما به هیچ وجه، اراده ی غرب و در رأس آن، آمریکا را در مبارزه با تروریسم، باور نداریم و آن را تلاشی برای تحقق طرح صهیونیستی-آمریکایی می دانیم که طی چهر سال گزشته، از تحقیق آن، عاجز بوده اند.




انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن