تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799107450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگلهای دالخانی شرمنده از زشتی زباله هاست/ مخالفت با تشکیل کارگروه عزل و نصب شهرداران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران زاهد:
جنگلهای دالخانی شرمنده از زشتی زباله هاست/ مخالفت با تشکیل کارگروه عزل و نصب شهرداران
ساری - خبرگزاری مهر: معاون شورای عالی کشور و نماینده شورای کتالم در شورای مازندران، وی با اشاره به از بین رفتن جنگل های دالخانی؛ مظهر زیبای جنگل و آبروی غرب استان گفت:حجم انبوه زباله های انباشته شده در جنگل های دالخانی امروز موجب شرم و خجالت است.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد شیخ زاهد دوشنبه شب در نشست شورای استان مازندران، از مشکل زباله به عنوان معضل اساسی 3 استان شمالی کشور  نام برد که تمامی شهرهای استان های شمالی را درگیر کرده است.
 
شیخ زاهد بحث زباله را به عنوان مبحث اصلی استان برشمرد و گفت: معضل اصلی در واقع در دفع زباله هاست نه حمل آن، که به همین منظور طرحی پیشنهادی در  پژوهش شورای عالی استانها ارائه شد تا  همچنان جمع آوری زباله ها با شهرداری ها  باشد اما وزارتخانه های بهداشت، دفاع، محیط زیست، راه و شهرسازی  ودر دفع بهداشتی آن همکاری نمایند.
 
وزارت بهداشت  با دغدغه دفع بهداشتی زباله ها مانع بیماری شود
 
معاون شورای عالی کشور با تاکید اینکه این طرح باید منتج به کارگروهی از وزارتخانه های مذکور باشد گفت: وزارت بهداشت هر ساله ارز بسیاری را صرف واردات دارو برای بیماری های صعب العلاج میکند که نتیجه نشت شیرابه های در منابع زیست محیطی و آلودگی محیط زیست و منابع آبی است.
 
وی گفت: شایسته است تا وزارت بهداشت بجای اینکه دغدغه واردات دارو داشته باشد با همکاری دغدغه پیشگیری از بیماریهایی داشتهباشد که منشا آن دفع غیر بهداشتی و اصولی زباله هاست.
 
ضرورت ورود وزارت دفاع  برای نجات طبیعت
 
نماینده شورای کتالم در شورای استان با اشاره به اینکه چندین سالی است که دفع زباله در جنگل های رامسر انجام می شود که شیرابه حاصل از آن آلودگی سفره های آب  زیرزمینی را در بر داشته گفت: اینها موجب شد تا امروز شاهد آلوده بودن رودخانه صفارود که از رودخانه های خوب منطقه و بستر تخم ریزی ماهیان بود باشیم و آب تنی در این رودخانه به فاصله دو ساعت با کهیر زدن بدن همراه باشد.
 
وی گفت: وزارت دفاع باید در این زمینه ورود پیدا کند و از عوامل ایجادی آن جلوگیری کند.
 
شیخ زاهد ورود محیط زیست را از آن جهت در این کارگروه الزامی دانست که شیرابه ها از بین برنده و نابود کننده محیط زیست هستند. 
 
هیچ شهری حاضر نیست محل ترانزیت زباله شود
 
معاون شورای عالی کشور با توجه به فاصله کم سه استان شمالی از هم و نزدیکی شهرهای این استانها به هم گفت: هیچ شهری حاضر نیست محل ترانزیت زباله شود؛ همانند دغدغه داشتن شهرهای نور و محمود آباد وآمل و بابل و سرخرود بر سر این قضیه، که ضرورت می یابد تا وزارت راه و شهرسازی در صد کیلومتری هر شهر ایستگاه  راه آهن  احداث و مدیریت شهری سه استان شمالی با حمل و نقل زباله های تولیدی به مسر راه آهن زباله ها را به محل دفع هدایت کنند و مانع آثار مخرب زباله بر محیط زیست شوند.
 
وی تصریح کرد: اگر این پیشنهاد در کمیسیون رای بگیرد راهی  صحن علنی خواهد شد.
 
وی همچنین تشکیل کارگروه شورای حل اختلاف درعزل ونصب شهردار را زیر سوال بردن شورا دانست و گفت: عزل یا عدم عزل شهردار پس از استیضاح در شورای حل اختلاف مغایر با قانون شوراست.
 

شیخ زاهد معاون شورای عالی کشور از برنامه ریزی  کشوری برای تشکیل کارگروهی مبنی تصمیم گیری بر عزل یا عدم عزل شهردار پس از استیضاح شورا در شورای حل اختلاف  خبر داد وگفت: گرفتن قدرت عمل در استیضاح شهردار خدشه دار کردن شوراست.
 
وی افزود: برابر قانون شورا طرح استیضاح شهردار را بر عهده دارد و شکل گیری  کارگروه مذکور چیزی جز از بین بردن شان ومنزلت شورا نخواهد بود. نماینده کتالم و رامسر در شورای استان با اظهار اینکه: این کار زیر سوال بردن شورا است گفت: انتخاب شهردار  با شورا است و اگر شورا نتواند عزل ونصب  شهردار را عهده دار باشد شانیت خود را از دست داده است.
 
شیخ زاهد با تاکید بر اینکه شورا ئیان باید در این مورد بسیار هوشمندانه عمل کنند تصریح کرد: تشکیل این کارگروه باید در نطفه خفه گردد و نباید اجازه داد در صحن مجلس  مطرح شود.
 
معاون شورای عالی کشور گفت: نمایندگان مجلس به خوبی به این موضوع واقفند که عزل و نصب شهردار با شوراست و این اجازه را از شورا نخواهند گرفت.
 
زیرساختهای روستایی مهیا نیست
 
یوسفی عضو شورای ساری در شورای استان با بیان اینکه امروزه نیاز و توسعه روستاهای مازندران به شهرها ارجعیت دارد گفت: روستا ها تامین کننده تمامی نیازهای شهروندان هستند که متاسفانه باید گفت: با این وجود زیرساخت و امکانات رفاهی مردم در روستاها آماده نیست و همین امر موجب مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.
 
یوسفی با انتقاد از وضعیت موجود روستاها در بحث خدمات رسانی گفت: بازهم متاسفانه باید گفت: برنامه ها برای توسعه روستاها فقط در قالب برنامه بوده و عملیاتی نشده است.
 
عضو شورای شهر ساری با تاکید بر آمایش روستاهای مطلوب اظهار داشت: بعضا دیده میشود در دادن امکانات به روستاها جزیره ای عمل می شود و دادن اعتبارات و امکانات به روستاها خوب است اما باید به تناسب باشد نه شاهد توزیع ناعادلانه باشیم.
 
یوسفی با تاکید بر ساماندهی اعتبارات و امکانات به روستاها امنیت شغلی دهیاران را مورد توجه دانست و گفت: دهیاران جوان در چند سال فعالیت خود بسیاری ازموقعیت های شغلی خود را برای روستاها و برنامه های خود در روستاها از دست می دهند که این مهم باید دیده شود.
 
عضو شورای شهر ساری بیان داشت: دولت فعلی طلیعه دار امید است و از 500 پروژه افتتاحی در هفته دولت تعدادی هم شایسته بود به روستائیان اختصاص داشت تا نویدی برای مردمان آنها بود.
 
وی تخصیص منابع را ایجاد روح امید دانست و گفت: 10 سال آینده جمعیت روستاهای مازندران  از شهرهای آن بیشتر خواهد بود که ضرورت توجه به توسعه آنها الزامی می نماید.



۱۳۹۳/۶/۱۱ - ۰۹:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن