تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803868232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح سبک زندگي از اهداف حوزه بهداشت در برنامه تحول نظام سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۳ (۱۵:۱۲ب.ظ)
معاون بهداشت در اجلاس روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور: اصلاح سبک زندگي از اهداف حوزه بهداشت در برنامه تحول نظام سلامت معاون بهداشت از اهداف برنامه تحول حوزه سلامت را تغيير در چگونگي ارائه خدمات حوزه بهداشت عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج،دکتر علي اکبر سياري در هفتاد و هشتمين اجلاس روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور جلوگيري از مرگ زود هنگام،جلوگيري از ابتلا به بيماري هاي غير واگير و اصلاح سبک زندگي را از اهداف حوزه بهداشت عنوان کرد و گفت: يکي از استراتژي هاي اصلي اين حوزه تغيير در منابع مالي و خريد خدمت،تغيير در چگونگي ارائه خدمات و همچنين تغيير در سازمان دهي و مديريت است.
معاون بهداشت يکي از برنامه هاي اصلي اين حوزه را اجراي برنامه پزشک خانواده در سطح روستا و شهرهاي زير 20 هزار نفر و عشاير بيان کرد و افزود: ارائه خدمات سلامت به حاشيه شهرها و اجراي پزشک خانواده شهرهاي 10 تا 50 هزار نفر از ديگر برنامه هاي حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت است.
وي به تامين مالي و منابع از سوي دولت،مجلس و وزير بهداشت اشاره کرد و افزود: روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي بايد با ايجاد تغيير در برنامه ها و مديريت در حوزه سلامت و ارائه برنامه هاي کاربردي بتوانند از اين منابع به نحو احسن در جهت ارائه خدمات بهداشتي هر چه بهتر به مردم اقدام کنند.
دکتر سياري با اشاره به اين که در حال حاضر نزديک به 2000 خانه بهداشت در حال ساخت است گفت: تغيير و تجهيز مراکز بهداشتي،درماني و بهبود وضعيت محل زيست پزشکان براي پز شکان خانواده از ديگر موارد ديده شده در طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است.
معاون بهداشت بر ضرورت تامين نيروي انساني لازم و آموزش ديده براي اجراي هر چه بهتر اين طرح تاکيد کرد و گفت: روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور بايد در جهت آموزش نيروي انساني خود کوشا باشند تا بتوانند خدمات بهتري را به مردم ارائه کنند.
دکتر سياري در بخش ديگري از سخنان خود بر ايجاد عدالت دسترسي به خدمات در جامعه،مشارکت مردم و همکاري هاي بين بخشي تاکيد کرد و افزود: بايد در اين طرح بتوانيم مردم را در جهت خود مراقبتي توانمند کنيم.
وي از عوامل ابتلا به ديابت،چربي و فشار خون را کم تحرکي دانست و افزود: به منظور جلوگيري از ابتلا به اين بيماري ها و افزايش تحرک در افراد جامعه لازم است فرهنگ سازي در مردم صورت گيرد که خود اين فرهنگ سازي مي تواند از مراکز بهداشتي،درماني و خانه هاي بهداشت شروع شود تا به مردم در جهت خود مراقبتي آموزش داده شود.
همچنين معاون بهداشت از طراحي و اجراي کارت سلامت ايرانيان خبر داد و گفت: اين کارت مي تواند در شناسايي عوامل خطر ساز سلامت در هر فرد راهنماي خوبي براي پزشکان و بيماران باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن