تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804290291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد پژوهش‌سراهاي دانش آموزي زمينه شكوفايي استعدادها در نوجوانان را فراهم می‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد محمود شاكري شمسي:
ايجاد پژوهش‌سراهاي دانش آموزي زمينه شكوفايي استعدادها در نوجوانان را فراهم می‌كند
يزد ـ خبرگزاري مهر: فرماندار يزد گفت: ايجاد پژوهش سراهاي دانش آموزي زمينه رشد و شكوفايي استعدادهاي نهفته در جوانان و نوجوانان را فراهم مي كند.



به گزارش خبرنگار مهر، محمود شاكري شمسي، پيش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح پژوهش سراي دانش آم وزي امام جعفر صادق (ع) در آموزش و پرورش ناحيه دو يزد اظهار داشت: پژوهش سراها به توليد علم و بيدار كردن استعدادهاي نهفته در دانش آموزان كمك مي كند و در نهايت مي تواند گامي موثر در دستيابي به رشد معقول در توسعه پايدار باشد. وي با اشاره به اينكه توليد علم يكي از اركان توسعه است، بيان كرد: لازمه توليد علم، فراهم كردن بستر شكوفايي استعدادها از دوره نوجواني است و به طور قطع استعدادهاي كشف شده در اين دوره، در دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي بزرگ مي توانند دست به توليد علم بزنند. آموزش و پرورش نقش خود را در زمينه آموزش و تربيت نيروي انساني ايفا كرده است شاكري شمسي با بيان اينكه تحقيق و پژوهش يكي از مهمترين مسائل در آموزش و پرورش است و اين سازمان مي تواند نقشي تاثيرگذار در اين زمينه ايفا كند، يادآور شد: براي كسب موفقيت در كارهاي پژوهشي نياز به آموزش، تربيت نيروي انساني و تامين مالي است كه دو وظيفه نخست، بر عهده آموزش و پرورش است.

فرماندار يزد با بيان اينكه آموزش و پرورش توانسته نقش خود را تا حد زيادي در اين حوزه به خوبي ايفا كند، خاطرنشان كرد: ايجاد و توسعه پژوهش‌سراهاي دانش آموزي، اقدامي ارزنده در راستاي توليد علم است. وي با اشاره به تاثيرگذاري فعاليت در اين مراكز بيان كرد: حضور اساتيد و مربيان متخصص، راه را براي دستيابي دانش آموزان به پرسش هاي خود فراهم مي كند و گامي مهم در زمينه پيشرفت و تحريك كنجكاوي آنها در امور علمي است. لزوم بهره گيري از ضريب هوشي بالاي دانش آموزان يزد شاكري شمسي با اشاره به اينكه استان يزد 20 سال متوالي توانست رتبه نخست را در كنكور سراسري از آن خود كند، بيان كرد: كسب اين رتبه نشان از بهره هوشي بالاي دانش آموزان يزد دارد كه بايد از اين ظرفيت به خوبي استفاده شود.

وي خاطرنشان كرد: به طور قطع اگر زمينه‌هاي تحقيق و پژوهش براي اين دانش آموزان فراهم شود، يزد در آينده نه چندان دور دانشمنداني بزرگ تحويل جامعه خواهد داد. شاكري شمسي همچنین پژوهش ‌سراهای دانش‌آموزی را نقطه حرکتی برای اجرای سند تحول بنیادین و توسعه در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: با ایجاد چنین فضاهای تحقیقی در استان، یادگیری از حالت ذهنی خارج شده و دانش‌ آموز با تجزیه و تحلیل مسائل برای سئوالات خود پاسخ می‌یابد و نقطه پیشرفتی برای سند تحول آموزش و پرورش و جمهوری اسلامی ایران و توسعه فرهنگ‌های انسانی خواهد بود. مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد نیز در اين مراسم، پژوهش ‌سرا را مکانی برای توسعه پژوهش‌های دانش‌آموزان بیان کرد و افزود: باید با فراهم کردن تجهیزات و امکانات، زمینه را برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در استان يزد فراهم کنیم. پژوهش سراهاي دانش آموزي پل ارتباطي دانش آموزان با دستگاه هاي علمي منصور ارجمندی، پژوهش‌سراهای دانش ‌آموزی را پل ارتباطی دانش‌آموزان با سایر دستگاه‌های علمی و پژوهشی استان دانست و گفت: دانش ‌آموزان مستعد و خلاق با استفاده از هم‌افزایی و مشورت که در فضایی ویژه و خاص به نام پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رخ مي‌دهد، به تحقیق و پژوهش م ی‌پردازند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد نیز در این مراسم به مباحثی در زمينه تبدیل ایده به پدیده و ایجاد فضای کارآفرینی در دانشگاه‌ های استان اشاره کرد و گفت: باید نتیجه پژوهش را به تجاری سازی و کالا تبدیل کنیم و این عمل تنها از طریق این پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی امکان‌ پذیر است. فرماندار يزد و ديگر مسئولان در پايان اين مراسم از نمايشگاه دستاوردهاي علمي و پژوهشي دانش آموزان در اين پژوهش سرا بازديد كردند.










۱۳۹۳/۶/۸ - ۱۳:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن