تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802356271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

2000 واحد مسکونی در اصفهان منتظر وام بافت فرسوده/ خانه هایی که با وعده مسئولان خراب شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان مهر بررسی می کند؛
2000 واحد مسکونی در اصفهان منتظر وام بافت فرسوده/ خانه هایی که با وعده مسئولان خراب شد
اصفهان- خبرگزاری مهر: اختصاص وام ها برای احیای بافت فرسوده در شش سال گذشته اگر چه بسیاری از افراد را برای بازسازی منازل فرسوده کشاند اما این طرح به دلیل عدم تخصیص تسهیلاتی که به صاحبان واحدهای مسکونی فرسوده وعده داده شده بود، به یکباره به بن بست خورد.



به گزارش خبرنگار مهر، از ابتدای سال تاکنون تامین این وام برای بانک ها غیر ممکن شده است و داد مردمی که خانه خود را خراب کرده ‌اند به امید وام های 30 میلیون تومانی در اصفهان درآمد.
 
سامان درخشان که سال گذشته با پیگیری چند و چون وام های بافت های فرسوده منزل خویش را خراب کرده است و هم اکنون از وام هیچ خبری نیست، می گوید: با تبلیغات زیاد ما را ترغیب به خراب کردن خانه کرده اند ، حالا می گویند وام نمی دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه نرخ وام ها در ابتدا چهار درصد و پس از آن به 15 درصد در سال گذشته و اکنون به 22 درصد افزایش یافته است، بیان داشت: اگر می دانستیم نرخ سود تسهیلات زیاد می شود، در خواست وام نمی دادیم .
 
سینا سلیمانی یکی دیگر از افرادی که در لیست انتظار وام بافت فرسوده قرار گرفته است به خبرنگار مهر می گوید: مسئولین با وعده وعیدهایی ما را ترغیب کردند ، حالا که مردم در منجلاب این وام ها افتاده اند، آنها پشت سرهم پنهان شده و هیچ کس جوابگو نیست.
 
وی تصریح کرد: ما به حرف و تبلیغات دولت خانه مان را تخریب کردیم، اما اکنون چه کسی جوابگویمان است.

مهتاب کرمی هم با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی در گفتگوهای رسانه ای خود بارها مطرح کرده که وام بافت فرسوده پرداخت می شود اما اکنون که به مسئولان ذیربط در استان مراجعه می کنیم، تنها با شانه خالی کردن آنها از این امر مواجه می شویم، ادامه داد: همسر من یک کارگر است که ماهانه کمتر از 600 هزار تومان دریافت می کند که باید بیش از نیمی از آن را برای اجاره بدهم، ولی تکلیف خانه ام که خراب کرده ام و به امید وام هستم مشخص نیست!؟
 
وی با اعلام اینکه حداقل وامی که باید به من پرداخت شود را به من بدهند آنگاه دیگر سود آن برایم اهمیت چندانی ندارد، بیان کرد: برخی مسئولان به دلیل اینکه در شرایط ما نیستند، درد مردم را که خانه خرابشان کرده اند به درستی درک نمی کنند.
 
معاون برنامه ریزی شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان در خصوص گلایه های مردم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: از ابتدای سال تاکنون هیچ سهمیه جدیدی برای پرداخت تسهیلات به این شرکت ابلاغ نشده است.
 
احسان عراقی زاده بیان داشت: تعلیق وام بافت فرسوده موضوعی کشوری است و ربطی به اصفهان ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور و تحریم ها هیچ بانکی حاضر به پرداخت وام 30 میلیون تومانی نیست، ادامه داد: امتیاز این وام نسبت به وام های دیگر این بود که نیاز به سپرده گذاری نداشت و به تمام افرادی که داری پروانه ساختمانی بودند و خانه آنها سه شرط بافت فرسوده را داشت ، مشمول دریافت وام می شدند.
 
معاون برنامه ریزی شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان گفت: عرض معابر کمتر از شش متر ، املاک ریزدانه کمتر از 200 متر و عدم وجود سیستم سازه ای مناسب باشد از شرایط یک محله و خانه ها بافت فرسوده است.
 
وی با اظهار اینکه بیشترین گلایه های مردم از اختصاص نیافتن وام به آنها است تا سود زیاد، اظهار داشت: تا بهمن ماه سال گذشته به تمام افرادی که شرایط اخذ وام را داشتند به بانک ها معرفی و وام 30 میلیون تومان را دریافت می کردند.

عراقی زاده با بیان اینکه از یک ماه و اندی سال گذشته تاکنون نزدیک به 1500 تا 2000 واحد ساختمانی که شرایط اخذ وام را داشتند، در لیست انتظار داریم، گفت: برای این افراد در حال حاضر هیچ برنامه ای نداریم البته مذاکراتی با بانک مسکن انجام گرفته که در صورت امکان وام های 30 میلیون تومانی با نرخ 15 درصد به آنها تعلق گیرد.
 
اعطای 152 میلیارد تومان وام بافت فرسوده به محلات اصفهان
 
وی از اینکه تاکنون نزدیک به 152 میلیارد تومان وام بافت فرسوده به 8 هزار و 200 واحد مسکونی در استان اصفهان اختصاص یافته است ، اضافه کرد: این مبالغ از سال 87 تا پایان سال 92 به درخواست کنندگان اختصاص یافته است.
 
معاون برنامه ریزی شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان اظهار داشت: وام ها تا سال گذشته با نرخ 14 تا 15 درصد اعطا می شد که امسال با شرایط اقتصادی موجود سود وام های بانکی به 22 درصد رسیده است.
 
وی گفت: بیشتر افرادی که سال گذشته درخواست وام دادند با پیگیری پروانه ساختمانی خود که حدود 6 تا 9 ماه به طول انجامیده پس از مراجعه مجدد وام آنها به این سال موکول شده که دیگر دستورالعمل و تسهیلات بانکی در این ارتباط به ما ابلاغ نشده است.
 
عراقی زاده بیان داشت: شهرداری اصفهان در راستای احیای بافت فرسوده شهر اصفهان از عوارض ساختمانی در بافت فرسوده برای افراد محروم باید ، خودداری کند و این تنها کمکی است که می توان به مردم در راستای احیای منازل فرسوده انجام داد.
 
وی گفت: هم اکنون شهرداری های چند استان اقدام به این کار کرده اند همچنین بیمه ساختمانی که دریافت می شود و نیز نظام مهندسی هزینه های خود را حذف یا تقلیل دهد تا   احیای بافت فرسوده اصفهان برای مردم مناطق محروم روند سریع تری به خود بگیرد.

معاون برنامه ریزی شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان بیان داشت: این شرکت در راستای احیای بافت فرسوده از طرح تفکیک مجدد اراضی با مشارکت اهالی محله استفاده کرده است که در کشور برای نخستین بار اقدام به این کار شده است.
 
وی بیان داشت: در گام نخست این اقدام را در محله همت آباد اصفهان به خاطر درخواست بالای 50 درصدی مردم این محله برای نوسازی و بهسازی محله و منازل مسکونی آن صورت دادیم.
 
عراقی زاده افزود: برای این منظور تعاونی در محله تشکیل و اقدام به نوسازی محله و منازل آن شده است که سود حاصل از این اقدام به جیب خود مردم می رود همچنین با اعتبارات دولتی و وام ودیعه اسکان موقت به مدت دو سال برای تمام ساکنین محله همت آباد صورت گرفت تا به احیای بافت فرسوده در این محله کمک شود. وی همچنین از احیای بافت فرسوده یک محله قدیمی در خمین شهر اصفهان و نوید نجف آباد خبر داد و ادامه داد: طراحی و نقشه محل و اینکه فضای سبز در کجای محله واقع شود یا خیابان به چه صورتی احداث شود با نظر مردم محله انجام می گیرد. معاون برنامه ریزی شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان گفت: درخواست کنندگان وام بافت فرسوده از تمام اقشار درآمدی از جمله فقیر، متوسط و ثروتمند و حتی انبوه سازان هم بوده اند و نمی توان گفت تمام مردم محلات فقیر نشین، مشارکت کنندگان در این طرح هستند. قولی برای رفع مشکل وام بافت فرسوده نمی توان داد رئیس اداره بافت فرسوده راه و شهرسازی استان اصفهان در ارتباط با معلق ماندن طرح وام بافت فرسوده در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: به منظور رفع مشکل کشوری که در اصفهان نیز شاهد آن هستیم سعی کردیم از توان بانک های خصوصی استفاده کنیم که در حال حاضر این بانک ها هم شرایطی همچون بانک های دولتی دارند. وحید توسلی در پاسخ به اینکه آیا از توان خیران برای حل مشکل این قشر از مردم که به امید اختصاص وام خانه خود را تخریب کرده اند، قدمی برداشته اید، گفت: تلاش های زیادی شده است که یا با کمک دولت یا با کمک خیران صندوق ساختمان و مسکن را تقویت کنیم و به این تعداد از درخواست کنندگان وام بافت فرسوده کمک کنیم. وی با اشاره به اینکه آماری از تعداد مراجعین برای درخواست وام بافت فرسوده در اصفهان نداریم، اظهار کرد: این افراد چون ثبت نشده اند آمار دقیقی از این افراد نداریم. مسئول اداره بافت فرسوده راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: بیش از 11 هزار نفر در استان اصفهان از سال 86 تاکنون تسهیلات وام بافت فرسوده را دریافت کردند. رئیس اداره بافت فرسوده راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد کمی از مراجعین از انبوه سازان هستند و تعداد بیشتر آنها از مردم طبقه فقیر و متوسط بودند که برای احیای منزل فرسوده خود درخواست وام کردند. وی گفت: هم اکنون  نمی توان هیچ قولی داد که چه زمانی این مشکل رفع می شود و تنها باید صبر کرد که مذاکرات وزارت راه و شهرسازی در این ارتباط در سطح کشور به کجا می رسد. گزارش: عاطفه قلعریز






۱۳۹۳/۶/۸ - ۱۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن