تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803024055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوهیان: برای ایران همه گروه ها سخت بودند/ برخی کشورها مانند کارخانه، بازیکن سازی می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گروه های جام جهانی بسکتبال تفاوتی ندارند؛
کوهیان: برای ایران همه گروه ها سخت بودند/ برخی کشورها مانند کارخانه، بازیکن سازی می کنند
کارشناس بسکتبال اعتقادی به گروه سخت و آسان در جام جهانی ندارد و می گوید: برای تیمی مثل ایران تمام گروه ها سخت و یکسان است.
فرزاد کوهیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد وضعیت تیم ملی بسکتبال برای جام جهانی اسپانیا توضیح داد: بازی های دوستانه اخیر تیم ملی پخش مستقیم نداشت و به همین دلیل امکان دنبال کردن شرایط تیم نبود، همین موضوع هم اظهار نظر را در مورد وضعیت تیم سخت می کند.

وی در مورد حذف عرفان نساج پور گفت: بچیروویچ مربی تیم ملی است و قطعا وی شرایط تیم را بهتر می داند. شخصا عرفان نساج پور را بازیکن خوب و توانایی می دانم، اتفاقا تلاش زیادی هم برای ملحق شدن او به تیم قبل از حذف انجام شد. از طرفی بازیکنی مثل آرمان زنگنه هم بسیار توانا است و در زمان مربیگری زنجان، توانایی های خیلی خوب او را دیدم. به هر حال قیاس پست ها هم درست نیست اما اینکه تیم ملی به بازیکن در کدام پست بیشتر احتیاج دارد در بازی های تدارکاتی مشخص می شد که ما موفق به دنبال کردن این مسابقات نشدیم.

سرمربی ذوب آهن اضافه کرد: بحث سلیقه هم در انتخاب نفرات تیم تاثیر دارد. امیدوارم انتخاب ها نه تنها در مورد حذف عرفان بلکه در مورد تمام نفرات تیم واقعا براساس شرایط و بهبودی تیم صورت گرفته باشد.

هیچ تیمی در جام جهانی حریف آسانی نیست

کوهیان گروه ایران را متفاوت از سایر گروه ها نمی داند و می گوید: به نظرم گروه های جام جهانی چندان متفاوت از هم نیستند. نمی توان گفت گروهی با بقیه فرق دارد. تمام تیم های جام جهانی بزرگ و سخت هستند. در این میان شاید برای تیم هایی که به جمع چهار تیم می رسند، اوضاع فرق داشته باشد.

وی ادامه داد: هیچ کدام از تیم هایی که به جام جهانی آمده اند ساده نیستند. برای تیمی مثل ایران تمام گروه ها سخت و یکسان است. اگر تیمی به دنبال رده های بالای جام جهانی باشد، نگاه متفاوت است اما از تیم های آسیایی حال حاضر در جام جهانی هیچ کدام چنین نگاهی ندارند.

توقع مردم در این دوره فرق دارد

کوهیان به مصاحبه های چند وقت اخیر کادرفنی و بازیکنان اشاره کرد و گفت: صحبت ها نشان می دهد که خود بازیکنان و کادر فنی هم رضایتی از این ندارند که مانند دوره قبلی جام جهانی باشیم. مردم هم بعد از اینکه یک تجربه جهانی و المپیک را پشت سر گذاشته ایم، توقع چهره دیگری را از تیم دارند. حالا باید به این بپردازیم که در سطح کلان چه کاری انجام داده ایم و برای این توقعات چقدر در این مدت کار کرده ایم تا به آن پاسخ دهیم.

سرمربی ذوب آهن اشاره کرد: در زمان رفتن تیم به المپیک حامد حدادی وارد NBA شد و صمد به فرانسه رفت. در جام جهانی قبلی ارسلان بود اما حالا این دوره آبستن چه نمایشی خواهد بود؟ نکته اصلی بسکتبال ما این است که خروجی این جام و تفاوت تیم ما با دوره های قبل در چه چیزی است؟

ساختارسازی ما چه کیفیتی داشته است؟

کوهیان بحث پایین آمدن یا بالا آمدن تیم را قابل اندازه گیری نمی داند اما می گوید: سرعت برنامه ریزی و پیشرفت کار در دنیا بالا است. برای مثال کشور ترکیه همسایه کناری ما یا حتی صربستان به عنوان یک کشور کوچک که سبک خاصی را تعریف کرده و بازیکنان براساس آن به جام جهانی می آیند. فرانسه و آمریکا با وجود غیبت برخی بازیکنان همین شرایط را دارند. این نشان می دهد که بسکتبال در چه سطح گسترده و وسیعی در این کشورها حاکم است. چهره بسیاری تیم ها با دوره های قبل بسیار متفاوت است اما هنوز همان سبک و قدرت را دارند و مدعی هستند. 

مثل کارخانه، بازیکن سازی می کنند

وی افزود: این که ما بهتر و بدتر هستیم را باید در این ببینیم که آنها با چه سرعتی و ما با چه سرعتی حرکت می کنیم. ساختارسازی ما با چه کیفیت و جایگاهی بوده است؟ در کشورهایی که نام بردیم ساختار و شرایطی حاکم است که شاید افت و خیز در آن باشد اما مانند یک کارخانه در کل آن کشورها بازیکن سازی می شود. ساختاری که با شناسایی، پرورش و حفظ نخبه ها همراه است. 

کوهیان به جمعیت چند برابری ایران نسبت به برخی از این کشورها اشاره می کند که امکان پیدا کردن استعداد از آن وجود دارد اما در شرایط فعلی بسکتبال ایران تعداد کمی نخبه در سطح بالا وجود پیدا می شود. 

وی در مورد تیم زیر 18 سال که نایب قهرمان آسیا شد، گفت: تیم زیر 18 سال را بر چه اساس انتخاب کردیم؟ آیا این نفرات برای قهرمان شدن در آسیا انتخاب شدند یا انتخاب آنها برای سرمایه شدن در آینده است؟ به هر حال بلوغ بازیکنان با هم فرق دارد و گاهی نگاه روی یک بازیکن براساس آینده است. این مسائل هیچ وقت به رسانه ها کشیده نمی شود و بحثی روی آنها نمی شود اما موضوعات مهمی هستند. ما در دوره های گذشته جوانان هم پشتوانه سازی به صورت متداوم و مستمر نداشته ایم. 

کارشناس بسکتبال ابراز امیدواری کرد که تیم ملی ایران با تمام این اوصاف نتیجه خوبی بگیرد چون حتی در صورت اتفاقی بودن این نتیجه، تاثیرات آن به کل بسکتبال از جمله لیگ و وضعیت داخلی بسکتبال هم باز می گردد.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن