تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819853853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسمان‌خراش‌های ایرانی به دنبال درخشش در سرزمین ماتادورها |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آسمان‌خراش‌های ایرانی به دنبال درخشش در سرزمین ماتادورها
جام‌جهانی بسکتبال در نخستین ساعات روز یکشنبه نهم شهریورماه با بازی تیم ملی ایران و اسپانیای میزبان افتتاح خواهد شد تا آسمان‌خراش‌های ایرانی در دومین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی به دنبال کسب نتایج بهتری از گذشته باشد اگرچه آن‌ها در گروه مرگ این رقابت‌ها حضور دارند.
کد خبر: ۴۲۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲ - 26 August 2014


جام‌جهانی بسکتبال در نخستین ساعات روز یکشنبه نهم شهریورماه با بازی تیم ملی ایران و اسپانیای میزبان افتتاح خواهد شد تا آسمان‌خراش‌های ایرانی در دومین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی به دنبال کسب نتایج بهتری از گذشته باشد اگرچه آن‌ها در گروه مرگ این رقابت‌ها حضور دارند.


به گزارش تابناک، تیم ملی کشورمان در دومین حضور خود در رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال با تیم‌های برزیل، مصر، فرانسه، صربستان و البته اسپانیای میزبان همگروه است و در نخستین دیدار این رقابت‌ها ساعت سی دقیقه بامداد روز یکشنبه و در دیدار افتتاحیه باید به مصاف اسپانیای برود که امیدوار است به مدد میزبانی در این رقابت‌ها بتواند عنوان قهرمانی را از آن خود کند.


این دومین دوره حضور ایران در جام جهانی است و بسکتبالیسیت ها با شرایطی متفاوت نسبت به گذشته راهی این رقابت می شوند؛ بر خلاف دوره گذشته صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی به همراه حامد آفاق در ترکیب تیم ملی حضور دارند و بازی خواهند کرد.



آسمان‌خراش‌های ایرانی به دنبال درخشش در سرزمین ماتادورها



بسکتبالیست‌های ایرانی که این روزها آخرین مراحل تمرین و آماده‌سازی خود را پشت‌سر می‌گذارند به زودی از میان 13 بازیکن حاضر در اردو ترکیب دوازده نفره خود را می‌شناسند که در تعیین این ترکیب نیم نگاهی به بازی‌های آسیایی اینچئون که کمی بعد از این رقابت‌ها اغاز خواهد شد هم بی‌تاثیر نیست.


برهمین اساس مهمد بچیروویچ با نیم نگاهی به بازی‌های اسیایی اینچئون و همچنین المپیک ریو بازیکنان جوانی را هم به ترکیب تیم ملی اضافه کرده که صد البته جواب اعتماد بچروویچ را در بازی‌های تدارکاتی پیش از این به خوبی داده بودند. به طور مثال در کاپ‌آسیا سه بازیکن جوان چون آرمان زنگنه، ‌بهنام یخچالی و سجاد مشایخی را در ترکیبش استفاده کرد، نتیجه نیز گرفت و حالا آنها را به جام جهانی نیز برده است. حالا برای جام جهانی بچیروویچ بازیکنانش را انتخاب کرده است. شاکله اصلی تیم ملی بسکتبال ایران که مشخص است و در کنار مهره‌های اصلی چند بازیکن جوان نیز حضور خواهند داشت. 


حضور ایران در رقابت‌های جهانی بسکتبال اما مورد توجه رقبای ایران هم قرار گرفته است و رسانه‌های اسپانیایی که تیم کشورشان باید دیدار افتتاحیه این رقابت‌ها را در برابر ایران برگزار کنند در گزارش‌‌های به تحلیل وضعیت تیم ملی ایران پرداخته‌اند. سایت اسپانیایی "پلنتادپورته" یکی از این رسانه‌هاست که در تحلیل خود از تیم ایران آورده است: ما به صورت دقیق و جزئی به بررسی تیم ملی، حریف تیم بسکتبال اسپانیا در جام جهانی 2014 می‌پردازیم. همچنین درباره نقاط ضعف و قوت تیم ایران آنالیزهایی خواهیم داشت. ضمنا ستارگان این تیم و بازیکنانی که در لیست تیم حضور دارند را نام می بریم.


تیم ایران امیدوار است که به عنوان قهرمان قاره آسیا در بازی‌های جام جهانی اسپانیا بدرخشد. حامد حدادی بازیکن و ستاره NBA یکی از مهره‌های اصلی تیم ایران است. حضور حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی در محوطه زمین نیز می‌تواند باعث کسب امتیاز برای ایران شود.


این وب‌سایت با اشاره به رقبای قدرتمند ایران در این گروه کار ملی‌پوشان ایرانی را در اسپانیا سخت توصیف می‌کند و نداشتن جایگاه جهانی در بسکتبال را مهم‌ترین نقطه ضعف ایران می‌داند و می‌نویسد: « نقطه ضعف تیم ملی ایران این است که هنوز جایگاه خود را در سطح جهانی تثبیت نکرده است. با وجود این که ایران از سال 2007 سه بار قهرمان آسیا شده است. هنوز حتی جایگاه شانزدهمی خود در جهان را نیز تثبیت نکرده است.


کم بودن تجربه این تیم و حضور او در گروهی سخت می‌تواند مشکلاتی برای این تیم ایجاد کند. تیم ایران دچار بی نظمی است و در حمله نظم و ساماندهی خوبی ندارد و بیشتر فعالیت آن بر پایه حملات فردی است. کمبود کار تیمی در تیم ایران بی شک یکی از ضعف‌های آن است. یکی دیگر از ضعف‌های این تیم نداشتن دفاعی یک پارچه است. مساله‌ای که تیم ایران باید بر روی آن بسیار تمرکز کند. هنوز تیم ایران در این زمینه کیفیت خود را افزایش نداده و نتوانسته است دفاعی محکم داشته باشد. »


با این حال در میان بازیکنان تیم ملی ایران همچنان حامد حدادی که در NBA بازی می‌کند معروف‌ترین چهره میدان است که درباره او می‌خوانیم: وجود حامد حدادی به عنوان یک ستاره در مرکز زمین ایران یکی از نقاط قوت این تیم است. این بازیکن سال‌ها در NBA در کنار مارگ گسول بازی کرده است.


حدادی در حال حاضر در لیگ پایین‌تر در چین (CBA) بازی می‌کند اما هنوز هم در حال پیشرفت است. او توانسته در لیگ چین خوب حاضر شود. یکی از نقاط قوت این بازیکن قد و هیکل تنومند اوست که باعث می‌شود بر دیگران برتری داشته باشد. مهم‌ترین ضعف این بازیکن ناتوانی او در حمله تک به تک پشت به حلقه است. او توانایی خوبی در حرکات برش به سمت سبد دارد.


با 29 سال سن و دو متر و 18 سانتیمتر قد، حدادی مهره حمله خوبی برای تیم ایران است. قد بلند او کمک می‌کند تا ریباندهای زیادی داشته باشد.


برنامه بازی‌های ایران در جام‌جهانی اسپانیا:


یک‌شنبه 9 شهریور 1393: اسپانیا – ایران، ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران


یک‌شنبه 9 شهریور 1393: برزیل – ایران، ساعت 20:30 به وقت تهران


دوشنبه 10 شهریور 1393: ایران – صربستان، ساعت 17:30 به وقت تهران


سه‌شنبه 11 شهریور 1393: استراحت


چهارشنبه 12 شهریور 1393: مصر – ایران، ساعت 18 به وقت تهران


پنج‌شنبه 13 شهریور 1393: ایران – فرانسه، ساعت 20:30 به وقت تهران














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن