تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821047330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارگاه آشنایی با یوزپلنگ ایرانی در شیراز برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مسئول کمیته طبیعت‌گردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس: كارگاه آشنایی با یوزپلنگ ایرانی در شیراز برگزار می‌شود خبرگزاری پانا: مسئول کمیته طبیعت‌گردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: به‌مناسبت 9 شهریور، روز ملی یوزپلنگ ایرانی، یك كارگاه آموزشی با هدف آشنایی علاقه‌مندان با گونه‌های حیات وحش در معرض انقراض، در شیراز برگزار می‌شود.
۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور ساعت 17:33



به گزارش خبرگزاری پانا، محسن عامری با اشاره به اینكه امسال هشتمین سال تعیین روز 9 شهریور به‌عنوان روز یوزپلنگ ایرانی است، گفت: رویکرد این كارگاه، فرهنگ‌سازی در حوزه طبیعت گردی و آموزش روش‌های صحیح گردشگری مسئولانه به علاقه‌مندان است كه با همکاری خانه فرهنگ بوم‌گردان پارس و مرکز شیراز شناسی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار می‌شود. وی ادامه داد: هدف از برگزاری این كارگاه آشنایی شهروندان شیرازی با یوزپلنگ ایرانی، پیشینه و زیستگاه آن در ایران و دیگر گونه‌های حیات وحش و در معرض خطر انقراض ایران است. عامری اضافه كرد: این كارگاه که بخشی از آن ویژه آموزش و آشنایی کودکان با حیات وحش و به طور خاص یوزپلنگ ایرانی است، روزهای پنجشنبه و جمعه، ششم و هفتم شهریور ماه از ساعت 19 بعدازظهر در مرکز شیرازشناسی واقع در بوستان بعثت، برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، یوزپلنگ یا یوز با نام علمی : (Acinonyx jubatus) از جمله جانوران دسته پستانداران مهره‌دار از راسته گوشتخواران و خانواده گربه‌سانان است كه در گذشته بیشتر در مناطق آفریقا و همچنین گستره‌ وسیعی از آسیای مركزی و شبه‌ قاره هند، می‌زیسته‌اند اما اكنون با كاهش شدید جمعیت مواجه شده و در معرض خطر انقراض قرار دارند. از میان دو زیرگونهٔ اصلی یوزپلنگ، یکی از زیرگونه‌ها که با نام «یوزپلنگ آسیایی» یا «یوزپلنگ ایرانی» شناخته می‌شود كه به‌دلیل تعداد بسیار اندك آن، در خطر جدی انقراض است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن