تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799135442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت قافله علم دیگر لاک پشتی نیست/ بی اخلاقی نباید در دانشگاه ورود پیدا کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گپ دوستانه استاندار فارس با نخبگان: حرکت قافله علم دیگر لاک پشتی نیست/ بی اخلاقی نباید در دانشگاه ورود پیدا کند خبرگزاری پانا: استاندار فارس با بیان اینکه دیگر حرکت قافله علم لاک پشتی نیست، گفت: امروز سرعت تحولات از سرعت صوت بالاتر است.
۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور ساعت 12:16



به گزارش خبرگزاری پانا، سید محمد احمدی در نشست ترسیم افق توسعه استان با بهره گیری از نگاه نخبگان، با تاکید بر ضرورت استمرار چنین نشست هایی اظهار داشت: امیدوارم بتوان با بهره گیری از ظرفیت نخبگان استان را از مدار روزمرگی جدا کرد.
استاندار فارس تصریح کرد:کشور باید برمدار علم، عقل، اندیشه و منطق بچرخد و اگر غیر از این باشد چیزی جزء خسارت به همراه ندارد.
وی از نخبگان به عنوان پیشتازان حرکت علمی نام برد و ادامه داد: نخبگان بزرگترین سرمایه برای فارس و کشور هستند و همیشه هرجا اسم فارس به زبان می آید جایگاه برتر و ویژه آن محسوس است.
احمدی با بیان اینکه جایگاه علمی استان فارس تبعی و الحاقی نیست، خاطرنشان کرد: نخبگان استان سرمایه های ارزشمندی برای کشور و عالم اسلام هستند.
وی با اشاره به اهداف سند چشم انداز و جایگاه علمی برتر ایران در منطقه عنوان کرد: اگر چه به دلیل تحریم ها به یکی سری از اهداف سند 20 ساله نرسیده ایم اما از نظر علمی در عرصه های مختلف وضعیت مطلوبی داریم.
استاندار فارس با بیان اینکف مبنای دولت تدبیر و امید علمی برخورد کردن با مسائل مختلف است، ادامه داد: حرکت علمی دولت در دوجبهه سیاست خارجی و حل مشکلات اقتصادی توسط شخص رییس جمهور مدیریت می شود.
احمدی با بیان اینکه کشور الا بختی و گتره ای اداره نمی شود، ابراز داشت: گرفتاری ها و مشکلات به زمین مانده استان به حدی زیاد است که نمی شود به تمام مسائل رسیدگی کرد، اگر چه معاونین ما شب و روز کار می کنند و من نیز در بسیاری مسائل شخصا وارد می شوم.
وی با بیان اینکه هر چه قدر بیشتر در جمع مردم وارد می شوم بیشتر عمق مشکلات درک می کنم، خاطرنشان کرد: من هم دلم می خواهد مثل شما دانشگاهیان فکر کنم اما وقتی پشت میز استانداری قرار می گیرم با کوهی از مشکلات مواجه می شوم.
عالی ترین مقام اجرایی استان فارس با تاکید بر ضوروت ایجاد پیوند علم و اخلاق ابراز داشت: پیوند علم و اخلاق در روش های علمی و پژوهشی ضروری است.
وی گفت: وقتی اخلاق علمی رعایت شود، تنگ نظری ها از بین می رود و دچار روشن فکری تاریک اندیش نمی شویم.
احمدی اضافه کرد: متاسفانه در کشور روشن فکر تاریک اندیش داریم، یکی از آنها رییس دانشگاه است و عاملی برای فرار مغزها از کشور شده است.
وی افزود: این روشن فکران تاریک اندیش اجازه رشد کردن به افراد می دهند و نمی خواهند کسی را بهتر از خودشان ببینند، این افراد تحمل عقیده مخالف را ندارند.
استاندار فارس با بیان اینکه امروز قافله علم دیگر لاک پشتی نیست و با شتر سیر نمی کند، عنوان کرد: سرعت تحولات از سرعت صوت بالاتر است.
وی بیان کرد: سئوال این است، ما در کجای قافله قرار داریم؟ آیاد خط و خط بازی که به شکل های مختلف در دانشگاه ها وجود دارد وقت گیر نیست؟
احمدی با بیان اینکه چتر ولایت فقیه باید در همه جا گسترانده شود، متذکر شد: حرکت علمی ما باید یک حرکت بسیجی باشد، بسیج باید در تمام ابعاد کشور ریشه دار باشد اما طوری عمل نکنیم که گروه گروه شویم.
وی گفت: من نباید برای اثبات و تثبیت جایگاه استانداری خودم دیگران را فدا کنم، دانشگاه جای علم است نباید دنبال کسی بود که پیگیر اثبات خودش است.
استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه جامعه ما از نظر اخلاقی بیمار است، افزود: اگر مسجد و حوزه های علمیه هم همچون دانشگاه فعال شوند بسیاری از مشکلات حل می شود.
وی با بیان اینکه بی اخلاقی نباید در دانشگاه ورود پیدا کند، تصریح کرد: اساتید چقدر در دانشگاه ها هم افزایی دارند ؟
استاندار فارس گفت: ما حاضر نیستیم کارمان را به کسی بدهیم که بهتر از خودمان کار می کند، اینها مشکلات فرهنگی است.
احمدی ضمن انتقاد از مصوبه شورای عالی فرهنگی کشور در مورد عدم استفاده از زبان انگلیسی در دانشگاه ها ادامه داد: چرا زبان انگلیسی در دانشگاه ها ممنوع است، این اعتراض به شورای عالی فرهنگی کشور وارد می باشد.
وی در ادامه از انتصاب مشاور در امور نخبگان و تشکیل مجمع خیرین نخبه پرور نیز سخن گفت و افزود : باید از استعدادهای درخشان و نخبه استفاده شود.
استاندار فارس با بیان اینکه جای سند راهبردی توسعه استان خالی است، تصریح کرد: طرح آمایش سرزمین که تمام شد با بهره گیری از نظرات نخبگان سند راهبردی را تدوین می کنیم.
وی همچنین بر ضرورت راه اندازی صندوق حمایت از طرح های پزوهشی و تجاری کردن طرح ها نیز تاکید کرد و مجددا از دستگاه های اجرایی خواست یک و نیم درصد اعتبارات پزوهشی را اختصاص دهند.
احمدی تاکید کرد: اگر بودجه مملکت در جاهایی غیر از جاهای تعیین شده خرج شود، حرام است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی اساسی کمبود آب در استان گفت: به شدت از وضعیت آینده استان احساس وحشت می کنم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه اقتصاد ما اقتصاد مریضی است، خاطرنشان کرد: تا کسی هم می خواهد در شیراز سرمایه گذاری کند صدای همه بلند می شود.
وی با اشاره به رشد 220 درصدی حضور گردشگر در فارس عنوان کرد: باید برای گردشگر جاذبه ایجاد کرد، اینکه می گوییم احداث مرکز تجاری در شیراز فساد به همراه دارد توهین به مردم است.
احمدی گفت: چرا برای سرمایه گذاری بخیل هستیم و نمی خواهیم کسی سود ببرد.
وی افزود: لارستانی ها ژن تجارت دارند اگر اجازه دهند سرمایه خوابیده در بانک های لارستان را به مرکز استان بیاورم به بودجه مرکز نیازی نیست، اگر اجازه دهند معادن استان فعال شود دیگر هیچ صنعتی تعطیل نمی شود.
استادار فارس ادامه داد: اقتصاد ایران دیگر فرمایشی و دستوری نیست، نخبگان و صاحب نظران اقتصاد را سر و سامان می دهند که کاهش تورم از 45 درصد به 25 درصد بیانگر این مهم است.
وی افزود: بگذارید کارمان را انجام دهیم، بگذارید در روی پاشنه خودش بچرخد، در اموری که به دیگران ربطی ندارد دخالت نکنید.
احمدی گفت: به عنوان استاندار وظیفه تامین امنیت دارم و امنیت زمانی ایجاد می شود که شغل باشد و دغدغه اشتغال از بین برود.
وی با بیان اینکه وقتی می خواهیم کاری کنیم اعلامیه می زنند و شب نامه پخش می کنند، کرد: حق این مردم است که زندگی و معیشت خوب داشته باشند و ما می خواهیم این شرایط را برای انها فراهم کنیم.
استاندار فارس یادآور شد: خودسانسوری در استان یک گرفتاری بزرگ استباید زمینه نقد سازنده و نه نقد تخریبی را فراهم کرد.
در ادامه نخبگان به بیان نظرات خود پیرامون توسعه همه جانبه استان پرداختند.
خبرنگار: ملیحه فریدفر  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن