تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803683013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم اقدام اساسی برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران/ بازار داخلی جوابگوی تولیدات مرغ نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران در کارگروه صادرات بیان شد؛
لزوم اقدام اساسی برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران/ بازار داخلی جوابگوی تولیدات مرغ نیست
ساری - خبرگزاری مهر: استاندار مازندران، به بازار روسیه اشاره کرد و گفت: با توجه به قابلیت‌های استان در حوزه کشاورزی و صنعتی باید در حوزه صادرات این محصولات اقدامات اساسی صورت گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران شامگاه یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات که در سالن شماره 2 استانداری برگزار شد، همچنین با اشاره به سفر هیات آستاراخان به مازندران، افزود: متاسفانه با وجود اینکه چند ماهی ازآن می‌گذرد هنوز اقدامی در جهت توسعه صادرات صورت نگرفته است.
 
استاندار مازندران با انتقاد از عدم فعالیت سازمانها درجهت برطرف کردن موانع پیش روی صادرات، بیان داشت: امروز تمام کشورهای دنیا برای صادرات به روسیه برنامه ریزی می‌کنند ولی با وجود استقبال استاندار آستاراخان از محصولات مازندرانی ما همچنان بدون برنامه عمل می‌کنیم.
 
فلاح جلودار با بیان اینکه مجوزی برای هیات دولتی جهت سفر به کشورهای منطقه صادر نمی‌شود، گفت: در سفر هیات آستاراخان به مازندران 70 نفر دور یک میز نشسته و مذاکراتی صورت گرفت و امروز حتی یک گزارش از این جلسات ارائه نشده است.
 
وی تاکید کرد: هیات باید به دنبال موانع و تنگناها باشد تا با رایزنی با سفرا گره این مشکلات را باز می‌کردیم که متاسفانه به وظایف خود خوب عمل نکرده است.
 
استاندار مازندران با تاکید بر احداث سرای تجاری، گفت: با رایزنی‌های با بخش خصوصی در احداث سرای تجاری به اجماع رسیده‌ایم و امید است با مشارکت تجار ایرانی ساخته و نمایشگاه دائمی نیز برای فروش محصولات احداث شود.
 
فلاح جلودار افزود: شورای سیاست گذاری صادرات بصورت ممتد تشکیل شده و اتاق بازرگانی نیز باید اقدامات اساسی را در بحث صادرات انجام دهد.
 
صادرات دو میلیارد دلاری محقق نشد
 
علی احسانی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران نیز با انتقاد از عملکرد سازمان در حوزه صادرات، گفت: بر اساس برنامه ای که در سال گذشته تدوین شده باید رقم صادرات به دو میلیارد دلار افزایش پیدا می کرد که متاسفانه محقق نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه برای برطرف کردن چالش های صادراتی فرمهایی به سازمانها ارسال شده است ، اظهار داشت : متاسفانه سازمانهای متولی بخش صادرات جلساتی با بخش خصوصی نداشته اند تا برنامه ریزی هایی جهت برون رفت از مشکلات تدوین کنند.
 
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران به مشکلات صادراتی استان اشاره کرد و افزود : باید مسئولان حوزه صادرات مسئولیت پذیر و ریسک پذیر باشند تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند.
 
احسانی با تاکید بر اینکه مدیران سازمان ها طی زمان بندی خاصی، برنامه عملیاتی خود در حوزه صادرات را به استانداری ارائه دهند، گفت: متاسفانه من از اتاق هیچ برنامه خاصی که حاکی از فعالیت تجاری و اقتصادی باشد ندیده ام.
 
وی با انتقاد از بانک‌ها گفت: بانکها تاکنون هیچ قدمی در حوزه حمایت از صادرات برنداشته اند.
 
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران توسعه صادرات را بعنوان محور کلیدی و اساسی استان دانست و افزود : توسعه صادرات سبب افزایش تولید ودر نتیجه کاهش نرخ بیکاری در استان می شود.
 
بازار داخلی جوابگوی تولیدات مرغ نیست
 
دلاور حیدرپور، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران بابیان اینکه امروز با انبوه تولید مرغ مواجه هستیم، اظهار داشت: بازار داخلی جوابگوی این حجم تولیدات نیست.
 
وی با اشاره به اینکه 140 هزار تن مرغ در سردخانه ها وجود دارد، گفت: تاریخ انقضا برخی از مرغ ها مهر ماه است که اگر سیاست گذاری درستی در این زمینه صورت نگیرد با مشکلات عدیده ای در این بخش مواجه خواهیم شد.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران افزود: در هفته جهاد کشاورزی اعلام شد که به ازای هر کیلومرغ صادراتی 600 تومان یارانه صادراتی در نظرگرفته می شود که متاسفانه این امر محقق نشده است.
 
حیدرپور با بیان اینکه بازار مرغ و تخم مرغ با چالش مواجه است، بیان داشت: قیمت جوجه یک روزه در بازار کشور 450 تومان که زنگ خطری که کشور با آن مواجه خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: اگر حمایت های صادراتی در این زمینه صورت نگیرد مرغداران نمی توانند مرغ به کشورهای دیگر صادر کنند.
 
علی بابایی کارنامی، مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در همه تصمیم گیری‌ ها بخش تعاون مغفول مانده است، گفت: 25 درصد ازاقتصاد استان را تعاونی ها تشکیل می دهند.
 
سهم 200 میلیون دلاری تعاون در بخش صادرات
 
وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این اداره کل در سال جاری باید سهم تعاون در صادرات به 200 میلیون دلار برسد ، تاکید کرد : تاکنون 50 میلیون تومان صادرات در بخش تعاون صورت گرفته است .
 
حامد گرجستانی ، مدیر بانک توسعه صادرات مازندران هدف اصلی این بانک را حمایت از صادرکنندگان دانست و اظهارداشت : در سال 92 حدود 65 میلیارد تومان تسهیلات در قالب سرمایه درگردش در اختیار صادرکنندگان قرار گرفته است.
 
وی مشکل اصلی این بانک را تامین مالی عنوان کرد و افزود : بانک توسعه صادرات در سال گذشته از لحاظ سرمایه تحت فشار قرار گرفته است وکه در بسته خروج از رکود افزایش سرمایه بانک پیش بینی شده که امیدوارم با مساعدت استاندار این امر تحقق پیدا کند .
 
گرجستانی به افزایش نرخ تسهیلات بانکی اشاره کرد وگفت : افزایش نرخ تسهیلات بانکی در حوزه صادرات مشکلاتی را برای صادرکنندگان بوجود آورده است .
 
محمد محمدپور عمران تجارت با روسیه را از اولویت های استان برشمرد و اظهار داشت: در سال گذشته 317 میلیون دلار صادرات و 686 میلیون دلار واردات داشتیم که همیشه تراز ما منفی بوده است . 
 
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه مواد غذایی ، مصالح ساختمانی، مواد پتروشیمی، قطعات خودرو به کشور روسیه صادر می شود ، گفت : گندم وجو ، کاغذ و چوب ، آهن و فولاد ، روغن افتابگردان و تجهیزات صنعتی نیز از روسیه وارد کشور می‌شود.
 
وی مازندران را دروازه ورود و تجارت باروسیه دانست و افزود : عمده ترین نقل و انتقال از طریق بندر امیرآباد صورت می گیرد.
 
محمد پورعمران دروازه ورود کشور از راه دریا را آستاراخان دانست و بیان داشت : پیشینه تاریخی و نزدیکی مرز بین مازندران و آستاراخان از مزایای تجارت بین این دومنطقه محسوب می شود.



۱۳۹۳/۶/۲ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن