تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818975304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 3.5 برابري خريد تضميني گندم توسط دولت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۱:۶ق.ظ)
مدير عامل جديد سازمان مرکزي تعاون روستايي خبر داد؛ افزايش 3.5 برابري خريد تضميني گندم توسط دولت خوشبختانه تا به امروز بيش از 6 ميليون و 650 هزار تن گندم توسط بخش دولتي خريداري شده است که با توجه به ادامه برداشت گندم تا اوايل پاييز، احتمالا اين رقم خريد تا 7 ميليون تن افزايش پيدا خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مهندس حسين صفايي در نشست خبري هفته دولت سازمان تعاوني روستايي با اشاره به وسعت 80 درصدي زمين هاي خرد در کشور گفت: ساختار کشاورزي ايران از دهه 40 شمسي به سوي خرده مالکي حرکت کرده است و در شرايط امروز، اين خرده مالکان هستند که بر مالکين عمده غلبه مي کنند.
وي ادامه داد: سازمان مرکزي تعاون روستايي کشور مسئوليت هاي مهم بسياري را بر گردن خود دارد که شايد يکي از مهمترين آن ها خريد محصولات کشاورزي با قيمت تضميني است.
مدير عامل جديد سازمان مرکزي تعاون روستايي در مورد فعاليت هاي برنامه ريزي شده سازمان خود در سال جديد گفت: از جمله اقداماتي که براي اجراي آن برنامه ريزي هاي خوبي صورت گرفته است مي توان به سازماندهي توليد بذر اصلاح شده اشاره کرد که براي بخش کشاورزي مهم و حياتي است.
وي افزود: بذر يکي از مهمترين نهاده هاي کشاورزي است که در صورت حل مشکلات مربوط به آن و رساندن توليد بذرها به مرز خودکفايي، مي توان به خودکفايي در بخش کشاورزي نيز اميدوار بود.
اين مقام مسئول با اشاره به اين مطلب که در 8 سال گذشته، توليد بذر هاي گواهي شده و اصلاحي آسيب بسياري ديده است، تاکيد کرد: در حال حاضر برآورد ما اين است که بيش از 25 درصد کشاورزان ما از بذرهاي گواهي شده استفاده مي کنند.
وي تصريح کرد: اين که کمتر از نيمي از کشاورزان کشور از بذر هاي اصلاح شده و گواهي دار استفاده مي کنند براي بخش کشاورزي خوب نيست زيرا ما براي توليد محصول کشاورزي با مشکلاتي امان هستند بي آبي و کم آبي روبه رو هستيم که صنعت توليد محصول کشاورزي را به مخاطره مي اندازد.

انتخاب 4 محصول براي اصلاح بذر
صفايي با اعلام اين خبر که يکي از برنامه هاي سال جاري سازمان توليد بذر گواهي شده براي 4 محصول مهم کشاورزي است گفت: گندم، جو، سيب زميني و يونجه به عنوان 4 محصول پر مصرف که بيشترين آسيب پذيري را دارند براي اصلاح انتخاب شده اند.
وي ادامه داد: در حال حاضر استفاده از بذر گواهي شده در يونجه و گندم به ترتيب 5 و 30 درصد بوده و اما در محصول سيب زميني استفاده از بذر گواهي شده توسعه خوبي يافته و هم اينک عمده بذر مصرفي براي سيب زميني، گواهي شده است.
مدير عامل جديد سازمان مرکزي تعاون روستايي افزود: در حال حاضر براي توليد بذرها گواهي شده از کارشناسان صاحب نام خارجي استفاده کرده و با تعامل کارشناسان داخلي، توليد بذر گواهي شده در کشت و صنعت ها را آغاز کرده ايم.

تغذيه خاک نياز به توجه خاص دارد
حسين صفايي با اشاره به اينکه کار دومي که سازمان در سال جديد به دنبال تحقق آن است به بخش خاک کشاورزي بقر مي گردد، افزود: خاک يکي از نهاده هاي تاثير گذار در روند توليد محصولات کشاورزي است و نياز به توجه خاص دارد.
وي از تشکيل ستاد راهبردي در زمينه تغذيه خاک خبر داد و گفت: اين فعاليت با حضور کارشناسان به نام داخلي و خارجي آغاز شده و اميدواريم هرچه سريعتر به نتايج مطلوبي مبدل شود.

افزايش 31 درصدي سطح زير کشت گندم در سال 93
مدير عامل جديد سازمان مرکزي تعاون روستايي با اشاره به قانون خريد تضميني محصولات که مصوب سال 68 بوده و بر طبق آن 30 محصول کشاورزي توسط دولت با قيمتي تضميني خريداري مي شود، گفت: گندم يکي از مهمترين محصولاتي است که مشمول قانون خريد تضميني مي شود که متاسفانه در 4 سال گذشته با بروز مشکلاتي در ساختار توليد و خريد روبه رو شد.
وي ادامه داد: کل گندم خريداري شده در سال هاي 91 و 91 به ترتيب 2 . 4.8 ميليون تن بوده است که کشور را با حجم بالاي واردات از کشورهاي ديگر روبه رو کرد.
صفايي با اشاره به تصميم دولت يازدهم در تغيير قيمت خريد تضميني گندم از 800 به 1050 تومان از تاثر مثبت اين قيمت گذاري در توليد خبر داد و افزود: در اولين قدم وقتي در شهريور 92 قيمت سال 93 را اعلام کرديم، سطح زير کشت گندم 31 درصد افزايش پيدا کرد که اين نشانه خوبي بود.
اين مقام مسئول اظهار داشت: خوشبختانه تا به امروز بيش از 6 ميليون و 650 هزار تن گندم توسط بخش دولتي خريداري شده است که با توجه به ادامه برداشت گندم تا اوايل پاييز، احتمالا اين رقم خريد تا 7 ميليون تن افزايش پيدا خواهد کرد.
وي در مورد کل هزينه خريد گندم تا به امروز گفت: حدود 7 هزار ميليارد تومان کل هزينه ما براي خريد گندم بوده است که تا کنون 6 هزار ميليارد و 600 ميليون تومان آن به کشاورزان پرداخت و مابقي با تاخيري 15 روزه تسويه خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن