تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802882222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دایی مثل مورینیو قبول می‌کند یا مثل اوباما فرار می‌کند؟+ویدئو |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دایی مثل مورینیو قبول می‌کند یا مثل اوباما فرار می‌کند؟+ویدئو
این روز‌ها تب Ice Bucket Challenge در سرتاسر دنیا داغ داغ است. علی کریمی هم روز گذشته با شرکت در چالش سطل آب یخ ضمن حمایت از بیماران مبتلا به ALS از علی دایی و رضا عطاران و مازیار فلاحی برای شرکت در چالش دعوت کرد. باید دید دایی مبارزه‌جویی کریمی را قبول می‌کند یا خیر؟!
کد خبر: ۴۲۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ - 23 August 2014



جادوگر شهریار را به چالش طلبید؛ این بار با یک سطل یخدایی مثل مورینیو قبول می‌کند یا مثل اوباما فرار می‌کند؟
دو هفته‌ای است که صفحات شبکه‌های اجتماعی، پر است از ویدئوهایی که در آن افراد معروف و چهره‌های شناخته‌،‌ سطلی آب و یخ را روی سرشان خالی می‌کنند؛ Ice Bucket Challenge نام کمپینی است که این روز‌ها، بسیاری از چهره‌های معروف دنیا را درگیر خود کرده است؛ مبارزه‌طلبی یا چالشی که البته به دنبال خود‌آزاری نیست، بلکه حرکتی جهانی است برای آگاهی بخشی در خصوص یک بیماری نادر به نام ALS و همین‌طور حرکتی برای کمک به خیریه‌هایی که به بیماران خاص کمک می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، از عصر دیروز خبری روی خروجی سایت‌های خبری قرار گرفت که در نوع خود‌ جالب‌ بود؛ «علی‌کریمی، دایی را به چالش سطل آب یخ دعوت کرد‌»؛ تیتری که با توجه به درگیری‌های قدیمی دایی و کریمی و همین ‌طور نتایج اخیر پرسپولیس برای خیلی‌ها جنبه طنز داشت و شاید هم خیلی‌ها گمان می‌کردند ‌تیتر مصاحبه جنجالی جادوگر درباره شهریار باشد؛ اما آنچه واقعیت داشت، شرکت علی کریمی در چالش «سطل آب یخ» بود؛ اتفاقی که بسیاری از چهره‌های ورزشی دنیا در هفته‌های گذشته در آن مشارکت کرده بودند تا هم نسبت به بیماری ALS  آگاهی‌رسانی کنند و هم کمکی به خیریه‌ها کرده باشند.
 
بنا بر این گزارش، پت فریتس، بازیکن سابق تیم بیسبال «بوستون کالج»، نخستین کسی بود که این کمپین را راه انداخت، ولی در ادامه این کمپین با به چالش طلبیدن بیل گیتس توسط مارک زاکربرگ، وجهه جهانی به خود گرفت.

اما ماجرای این مبارزه‌طلبی ‌این گونه است که هر‌ کسی که سطل آب یخ را روی سرش خالی می‌کند، می‌تواند یک تا سه تن را به چالش بطلبد و آن‌ها ۲۴ ساعت فرصت دارند، تا این چالش را بپذیرند یا ۱۰۰ دلار برای کمک به مبارزه با بیماری ALS بپردازند. البته به کسانی که چالش را ‌می‌‌پذیرند، نیز‌ توصیه می‌شود ‌این مبلغ را برای کمک به خیریه‌ها بپردازند.

 ALSبه بیماری «لو گریگ» هم معروف است و مبتلایان به تدریج کنترل عضلاتشان را از دست می‌دهند تا جایی که غذا خوردن، صحبت کردن یا نفس کشیدن هم برایشان غیرممکن می‌شود. امکان ادامه زندگی با این بیماری، دو تا پنج سال است و داروهای آن، تنها می‌تواند چند ماه به عمر بیمار بیفزاید.
 
پت فریتس در ۲۹ سالگی به بیماری ALS دچار شد و کمی پس از ابتلا به این بیماری، مجبور شد روی ویلچیر بنشیند. او با آغاز این مبارزه‌جویی از هوادارانش خواست‌ ‌نسبت به این بیماری کمی حساس‌تر شوند. مبارزه‌طلبی او خیلی زود فراگیر شد و مردم معمولی پا در این راه گذاشتندو تا کنون چیزی نزدیک به ۱.‌۲ میلیون ویدئو در این زمینه منتشر ‌و مبلغی نزدیک به ۱۱ میلیون دلار هم جمع‌آوری شده که روز به روز بر آن افزوده می‌شود.


دایی مثل مورینیو قبول می‌کند یا مثل اوباما فرار می‌کند؟+ویدئو


اما از دو هفته پیش بود که چهره‌های شناخته ‌هم به این کمپین پیوستند؛ مارک زاکربرگ، بیل گیتس را دعوت کرد و درن فلچر کریستانو رونادو را. دیوید بکام، لوینل مسی، پل اسکولز‌گری نویل و حتی ژوزه مورینیوی بد اخلاق هم در هفته‌های گذشته در این کمپین شرکت کردند.
لبرون جیمز، ستاره‌ علاوه بر پذیرش این چالش با زیرکی باراک اوباما را به چالش دعوت کرده و شکیرا هم که با پیکه در این چالش شرکت کرده، پاپ را به این مبارزه‌جویی خواند‌. البته اوباما با پرداخت ۱۰۰ دلار از این مبارزه‌طلبی فرار کرده و پاپ فرانسیس هنوز به چالش‌طلبی شکیرا پاسخ نداده است.

این کمپین از روز گذشته با مشارکت علی کریمی به ایران هم رسید و او در ویدئویی که منتشر کرده، علی دایی، رضا عطاران و مازیار فلاحی را به چالش طلبیده تا با خالی کردن یک سطل آب یخ روی خودشان ضمن کمک به خیریه‌ها در کمپین جهانی آگاهی بخشی در خصوص بیماری ALS هم شرکت کنند؛ مبارزه‌جویی که بنا بر قانون، بیست و چهار ساعتش در حال پایان یافتن است و هنوز معلوم نیست دایی مثل مورینیو در این کمپین شرکت می‌کند یا مثل اوباما از آن فرار می‌کند!




دانلود






لینک


لینک را کپی کنید دانلود








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن