تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799394174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ره آورد سفر یک روزه وزیر به استان سمنان/ تزریق اعتبار به برخی پروژه های نیمه تمام ورزشی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان
ره آورد سفر یک روزه وزیر به استان سمنان/ تزریق اعتبار به برخی پروژه های نیمه تمام ورزشی
شاهرود – خبرگزاری مهر: استان سمنان با میانگین سرانه ورزشی هر نفر 93 سانتی متر جزو معدود استان های کشور به شمار می رود که سرانه ورزشی آن از میانگین بیشتر است ولی این موضوع باعث نشده مشکلات ورزشکاران استان کمتر از وزرشکاران سایر استان ها باشد.



به گزارش خبرنگار مهر، با وجود بالا بودن میانگین سرانه ورزشی برای هر نفر در استان نسبت به میانگین ورزشی، باز هم مشکلات ورزشکاران و جوانان استان زیاد است و به دنبال گوش شنوایی که بتوانند مشکلات خود را مطرح کرده و راه حل مناسبی برای آن دریافت کنند. سفر وزیر وزرش و جوانان به استان سمنان بهانه خوبی بود برای باز شدن سفره درد دل جوانان و ورزشکاران استان سمنان با گودرزی تا شاید اندکی از بار مصائب و مشکلات کاسته شده و روند توسعه و گشایش در کارها بیشتر خود را نمایان سازد.

ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است وزیر ورزش و جوانان در این سفر یک روزه به استان سمنان ضمن بازدید از پروژه های عمرانی بخش ورزش به فعالیت 48 فدراسیون ورزشی، یک هزار و 500 هیئت ورزشی در مراکز استان‌ها و 12 هزار هیئت ورزشی در کشور اشاره کرد. محمود گودرزی در گفتگو با خبرنگاران شهرستان سمنان در حاشیه این بازدیدها با تصریح بر اینکه ورزش در کاهش نارسایی ها و آسیب های اجتماعی و التیام بخشی بیماریهای روحی و جسمانی بسیار موثر است گفت: هر اندازه که برای توسعه ورزش و از جمله ورزش همگانی و قهرمانی بیشتر سرمایه گذاری و هزینه شود، به مراتب هزینه های درمانی، بهداشتی و بزه های اجتماعی بیشتر کاهش می یابد. وی ادامه داد: مجموعه مدیران استان سمنان برای اتمام پروژه های ورزشی تلاش می کنند و علاوه بر آن وزارت ورزش نیز حمایت و نظارت ویژه خواهد داشت که این پروژه ها راه اندازی شوند. کمبود اعتبارات و منابع از مشکلات اصلی روند اجرایی ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان مقام عالی وزارت ورزش و جوانان همچنین در بازدید از روند اجرایی ورزشگاه 15 هزار نفری شهر سمنان گفت: این ورزشگاه با تزریق اعتبارات، کمتر از سه ماه دیگر به بهره برداری می رسد، کمبود اعتبارات و منابع از مشکلات اصلی این ورزشگاه است.  وی با یادآوری اینکه ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان از پیشرفت 92 درصدی برخوردار است تصریح کرد:  تاکنون برای ساخت آن 236 میلیارد ریال هزینه شده است. گودرزی خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه نیاز به تزریق 100 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات، محوطه سازی و نیز مطالبات پیمانکار دارد. وی در ادامه با اشاره به بازدید خود از مجموعه ورزشی جانبازان سمنان گفت: سالن این مجموعه نیز ظرف یک تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد. گودرزی ضمن تصریح بر اینکه مجموعه ورزشی جانبازان سمنان نیز با زیربنای سه هزار و 600 مترمربع در سمنان در حال احداث است، گفت: برای ساخت این ورزشگاه که مجموعه کاملی برای انجام ورزش های توپی، غیر توپی و آبی است تاکنون 23 میلیارد ریال هزینه شده است و ادامه اجرای آن نیاز به 50 میلیارد ریال اعتبار دارد.

قولی که نتوانم به آن عمل کنم به مردم نمی دهم وزیر ورزش و جوانان در سفرش به شهرستان شاهرود نیز در جمع مسئولان، ورزشکاران و خبرنگاران این شهرستان که در محل فرمانداری انجام شد با اشاره به کمبود اعتبارات ورزشی در سال جاری گفت: با توجه به این موضوع بدون پیش بینی و برنامه قولی نمی دهم که ثمره آن بیش از 3700 پروژه نیمه تمام باشد. گودرزی تاکید کرد: نگاه ما توزیع عادلات و عدالت توزیعی برنامه محور است و اگر اینگونه عمل نکنیم مشکلات زیادی در این بخش به وجود خواهد آمد. وی با بیان این مطلب که معتقدم باید بین گفتار و عمل مسئولان نظام وحدت وجود داشته باشد تا اعتماد سازی شود افزود: بالغ بر سه هزار و 700 پروژه ورزشی در کشور کلنگ خورده و نیمه تمام باقی مانده و اگر نرخ تورم را در وضعیت فعلی برای مدت ها ثابت در نظر بگیریم نزدیک به 75 سال برای تکمیل این پروژه ها زمان نیاز است. نمی توان به پروژه های زیر 90 درصد پیشرفت بودجه اختصاص داد وزیر ورزش و جوانان با یادآور این که نمی توان به پروژه های زیر 90 درصد پیشرفت بودجه اختصاص داد تاکید کرد: دوستان تقاضای کلنگ زنی جدید نداشته باشند چرا که تامین مالی این پروژه ها از توان مالی ما خارج است. گودرزی میزان بهره وری کشور در زمینه پروژه های ورزشی را زیر 25 درصد خواند و ابراز داشت: این مشکلات و عدم بهره مندی بانوان از فضای ورزشی مناسب با مدیریت مناسب و مدبرانه قابل حل است. وی با تاکید بر اینکه با واگذاری قسمتی از کار به خود مردم می توان بخش عمده ای از مشکلات را حل کرد اظهار داشت: این اتفاق با تمرکز گرایی محقق نخواهد شد، به همین دلیل ورود بخش خصوصی و سمن ها می تواند به ما کمک شایان ذکری در این زمینه داشته باشد.

سازمان‌های مردم نهاد نباید امیدشان به پول و حمایت دولتی باشد نماینده عالی دولت در حوزه جوانان همچنین در نشستی با نمایندگان جامعه ورزش و جوانان شهرستان دامغان نیز ضمن بررسی پروژه ها و نشست با موثرین امر ورزش این شهرستان اظهار کرد: اعتقاد ما در وزارت ورزش و جوانان این است که سمن‌ها بهترین برقرار کننده ارتباط بین مردم و جامعه و مردم و دولت هستند. گودرزی تأکید کرد: هرگاه حاکمیت‌ها با عقلانیت بیشتری همراه باشند سازمان‌های مردم نهاد در جوامع گسترش می‌یابند و رشد می‌کنند و هرگاه عقلانیت و اعتقاد به مردم در حاکمیت کاهش‌یابد نقش سمن‌ها در جامعه کمرنگ می‌شود ویا از بین می‌روند. وی با اشاره به اینکه سمن‌ها نباید وابسته به بودجه‌های دولتی باشند، خاطر‌نشان کرد: اگر سازمان‌های مردم نهاد تنها امیدشان به پول و حمایت دولتی باشد، به نهاد‌هایی فرمایشی و دست‌پرورده دولت‌ها بدل می‌شوند و عملکرد آنها همچون احزاب دولتی می‌شود در حالی که آنها باید به داد مردم و اعضای خود برسند و منافع آنها و جامعه را تعقیب و تأمین کنند. سرانه ورزشی دامغان نامطلوب است وزیر ورزش و جوانان گفت: سرانه ۹۳ سانتیمتری فضای ورزشی به ازای هر نفر در دامغان مطلوب نیست اما نسبت به میانگین سرانه فضای کشور ۲۰ درصد بالاتر است و در شرایط نسبتا خوبی قرار دارد. گودرزی اظهار کرد: ما بدترین سرانه فضای ورزشی در کشور را در کرج و تهران با 33 سانتیمتر داریم. وی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی شهرستان دامغان نزدیک به سه برابر سرانه پایتخت است، افزود: البته بنده مقیاس سرانه‌های فضای ورزشی را بحث جامع و علمی برای برنامه‌ریزی نمی‌دانم و معتقدم معیارهای ارزیابی ما در برنامه ششم توسعه کشور باید نکات دیگری باشد.

پروژه های ورزشی به قفلی بزرگ تبدیل شده‌اند که با هیچ کلیدی باز نمی‌شود وزیر ورزش دولت یازدهم با اشاره به درخواست‌های متعدد در سراسر استان و کشور برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی گفت: این پروژه ها به قفلی بزرگ تبدیل شده‌اند که با هیچ کلیدی باز نمی‌شود، زیرا با اعتبارات فعلی حوزه ورزش و جوانان سالها زمان می‌خواهد که این طرح‌های نیمه تمام تکمیل شود. گودرزی با بیان اینکه با شرایط فعلی تخصیص اعتبارات در سال 93 تنها امکان تکمیل و بهره‌برداری از 50 پروژه نیمه کاره ورزشی وجود دارد، تصریح کرد: کلنگ زدن بی‌برنامه استراتژی غلطی است که از گذشته برجامانده و امروز پروژه‌های بسیاری پس از سال‌ها به‌صورت خرابه و نیمه تمام به آثار باستانی تبدیل شده که تنها باعث تضعیف روحیه مردم می‌شوند که باید یک به یک آنها را تکمیل کنیم. وی با تأکید بر اینکه داستان کمبود زیر ساخت‌های ورزشی در کشور ما تمام شدنی نیست، خاطر‌نشان کرد: همیشه در ورزش جا برای هزینه کردن وجود دارد، اما هیئت‌های ورزشی ما باید به وظیفه ذاتی و حرفه‌ای خود اهتمام داشته و سعی کنند از سالن‌ها و امکانات موجود با برنامه‌ریزی بهترین استفاده را کنند. جلالی: تفاهم نامه هایی که فراموش شده اند نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این سفر به مشکلات بخش ورزش و جوانان مناطق خود اشاره کردند و با ارائه راهکار برای تعامل با وزارت ورزش به دنبال حل مشکلات پیش روی جوانان و ورزشکاران استان سمنان بودند. رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلام نیز در این نشستها ضمن تسلیت ایام عزاداری شهادت امام صادق (ع) رئیس مکتب شیعه گفت: شهرستان شاهرود در زمینه فضاهای ورزشی موقعیت مناسبی ندارد. کاظم جلالی با اشاره به این که بیارجمند و کلاته خیج از توابع شهرستان شاهرود فاقد هر گونه امکانات ورزشی هستند افزود: شهرستان میامی نیز با وجود مستقل شدن همچنان از مشکلات عدیده ای در زمینه فضاهای ورزشی رنج می برد. وی با اشاره به ظرفیت نظامیان، سپاه، تیپ ده محرم و لشکر 58 ذوالفقار و انعقاد تفاهم نامه هایی بین وزرای قبلی و دانشگاه برای ساخت ورزشگاه برای این قشر خاطر نشان کرد: متاسفانه این تفاهم نامه ها به دست فراموشی سپرده شد و هنوز کاری در این زمینه انجام نشده است. کاتب: ورزشگاه 5 هزار نفری گرمسار به دلیل مشکلات اعتباری با رکود مواجه شده نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این سفر با تاکید بر ضرورت تسریع در مراحل تکمیل پروژه های ورزشی این شهرستانها، تصریح کرد: ورزشگاه پنج هزار نفری شهر گرمسار که هم اکنون 37 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به دلیل مشکلات اعتباری با پیمانکار فسخ پیمان شده که در این بین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. غلامرضا کاتب بر تامین سامانه روشنایی تنها زمین چمن گرمسار نیز تاکید کرد و افزود: زیرساخت های ورزشی شهر ایوانکی نیازمند توجه جدی مسئولان دارد و این امر مهمترین مطالبه مردم منطقه است. وی برخورداری از یک تیم بسکتبال در لیگ کشوری را از دیگر خواسته های مردمی حوزه انتخابیه خود ذکر کرد و افزود: توجه به امر ورزش جوانان همواره مورد تاکید نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

جهانشیر: 150 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام ورزشگاه سمنان مورد نیاز است معاون پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در حاشیه این دیدارها در گفتگو با خبرنگاران در این خصوص با اظهار اینکه برای این ورزشگاه تا کنون 23 میلیارد ریال در قالب طرح ملی هزینه شده، گفت: 150 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام طرح نیازمندیم. محسن جهانشیر، از طرح ایجاد زمین چمن طبیعی در آرادان و زمین چمن مصنوعی در سرخه نیز خبر داد و افزود: این طرح ها 11 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیازدارد که سه میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و 70 میلیارد ریال اعتبار نیز توسط وزارت خانه تامین خواهد شد. رحیمیان: نبود اسپانسر و مشکلات عدیده در خصوصی سازی از موانع پیشرفت ورزش در شاهرود رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود نیز با یادآوری این که در شاهرود 42 هیئت ورزشی آقایان و 35 هیئت ورزشی بانوان مشغول فعالیت هستند تصریح کرد: شهرستان شاهرود در رشته های مختلف از جمله والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، رزمی و ... در تیم های کشوری عضو دارد و به مراحل مسابقات کشوری و جهانی هم صعود داشته است. محمد علی رحیمیان با بیان این مطلب که 60 تیم های قهرمان استان سمنان را شهرستان شاهرود تشکیل می دهد عنوان کرد: متاسفانه با وجود تمام این قابلیت ها ورزش این منطقه از نبود اسپانسر و مشکلات عدیده خصوصی سازی رنج می برد. وی به فرسودگی استادیوم 40 ساله شهید اکبری اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه این استادیوم به دلیل عمر زیاد و عدم رسیدگی و مرمت تقریبا به مخروبه تبدیل شده و وضعیت مناسبی برای استفاده ورزشکاران ندارد. رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود مشکلات معلولان و جانبازان شهرستان برای استفاده از فضاهای ورزشی را یادآور شد و ابراز داشت: متاسفانه بیشتر فضاهای ورزشی در زیر زمین ها یا سالن های نامناسب قرار دارد که امکان استفاده را از معلولان که بیشتر آن ها را جانبازان دفاع مقدس تشکیل می دهند گرفته است. 5000 ورزشکار دامغانی سازمان یافتند فرماندار شهرستان دامغان نیز با بیان اینکه 38 هیئت ورزشی و 12 سازمان مردم نهاد در دامغان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: تعداد اماکن ورزشی شهر‌ها و روستاهای این شهرستان 36 مورد و مساحت مجموع این اماکن ورزشی شهری و روستایی 80 هزار و 963 متر مربع است. مجد با اشاره به فعالیت 16 باشگاه دارای مجوز در سطح شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: عضویت 15 نفر از ورزشکاران رشته‌های گوناگون این شهرستان در طول سال 92 در تیم‌های ملی رده‌های مختلف سنی کشورمان از افتخارات ورزش دامغان است. وی با یادآوری فعالیت شایان توجه ورزشکاران جانباز و معلول شهرستان دامغان در رشته‌های مختلف، گفت: ووشو، بسکتبال، والیبال و موتور سواری از جمله رشته‌هایی هستند که در سال گذشته 46 نفر از ورزشکاران این شهرستان موفق شدند عناوین اول تا سوم کشوری را در این رشته‌ها کسب کنند. نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان را پنج هزار نفر عنوان و تصریح کرد: پتانسیل بالایی در بخش ورزش‌های همگانی در شهرستان دامغان وجود دارد که فعالیت 12 هزار نفر در حوزه شاخه‌های مختلف ورزش‌های همگانی گواه این مطلب است. اما آنچه در این سفر بیش از همه اهمیت خود را نشان می دهد این بود که وزیر ورزش و جوانان وعده ای که نتواند به آن عمل کند به مردم نداد، اگر جایی توان انجام کاری از روی قوانین و ضوابط موجود نبود با صراحت عدم توانایی انجام آن کار را بیان می کرد و از مردم و مسئولان خواست توقع نداشته باشند پروژه جدیدی در این سفر کلنگ بخورد، چون وزارتخانه توان اجرایی پروژه های فعلی را هم ندارد.


۱۳۹۳/۶/۱ - ۱۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن