تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820127123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاروان نمادین امام رضا (ع) وارد شلمچه شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان در راستای گرامیداشت دهه کرامت/
کاروان نمادین امام رضا (ع) وارد شلمچه شد
خرمشهر – خبرگزاری مهر: در راستای برگزاری جشن های گرامیداشت دهه کرامت و دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) به شلمچه برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که از ساعت 9 صبح امروز شنبه یکم شهریور در مرز شلمچه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، جمعی از مسئولان استانی و محلی و همچنین مسئولانی از استان خراسان رضوی حضور دارند.

ورود نمادین کاروان  امام رضا (ع) که بر اساس روایات تاریخی و با استفاده از کاروان های شتر و لباس ها و لوازمات متناسب با آن دوره بازسازی شده، به مرز شلمچه و استقبال بی نظیر مردم از این کاروان نمادین از جلوه های ویژه این مراسم است.

از دیگر نکات قابل توجه در این مراسم ورود کاروان ورزشی دوی استقامت از استان خراسان رضوی با نام «کاروان جاده ولایت» است که حامل پرچم مقدس امام رضا (ع) هستند که این کاروان پس از ورود به محل یادمان شهدای شلمچه این بیرق را تحویل ورزشکاران دونده خرمشهری می دهند.

پرچم مقدس امام رضا(ع) پس از تحویل توسط دوندگان خرمشهری از مرز شلمچه تا مسجد جامع خرمشهر توسط این دوندگان حمل می شود و پس از استراحتی کوتاه در خرمشهر بعد از ظهر امروز توسط همین دوندگان خرمشهر به آبادان حمل و در آنجا تحویل ورزشکاران آبادانی می شود.

ورزشکاران آبادانی نیز پس از تحویل بیرق امام رضا (ع) با دویدن به سمت اهواز پرچم را به ورزشکاران اهوازی تحویل داده و این مسیر شهر به شهر تا بازگشت بیرق به حرم امام رضا (ع) ادامه دارد.

مراسم حمل پرچم رضوی به همت اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، اداره ورزش و جوانان خوزستان و اداره ورزش خرمشهر و در راستای پنجمین جشنواره فرهنگی و ورزشی رضوی برگزار می شود.

25 ذی‌القعده سال 200 هجری قمری زمان حرکت کاروان امام رضا (ع) از مدینه به مقصد مرو بود که امام در این مسیر از مرز شلمجه وارد خرمشهر و خاک کشورمان شد که از این رو می توان خرمشهر را دروازه ورود تشیع به ایران نامید.

 بر همین اساس هر ساله در این تاریخ مراسم ورود کاروان نمادین امام هشتم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اداره فرهنگ و ارشاد خرمشهر و با همکاری مسئولانی از خوزستان و استان خراسان رضوی و با استقبال مردم خوزستان در مرز شلمچه برگزار می شود.

گفتنی است این مراسم با همکاری صدا و سیمای مرکز خوزستان و مرکز آبادان به طور زنده از شبکه یک سیما پخش می شود.
 

 


۱۳۹۳/۶/۱ - ۱۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن