تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798413452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هانیه توسلی؛ سیاسی است و گاهی ممنوع الکار می شود اما دست خیر دارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
هانیه توسلی؛ سیاسی است و گاهی ممنوع الکار می شود اما دست خیر دارد
سوپراستار زیر ذره بین نامه نیوز؛
هانیه توسلی؛ سیاسی است و گاهی ممنوع الکار می شود اما دست خیر دارد
توسلی از سال 89 به بعد با وجود محدودیت های کاری که برایش پیش آمد همچنان به کارش ادامه داد. آقا یوسف (علی رفیعی)، ندارها (محمدرضا عرب)، مادر پاییزی (سیروس رنجبر)، زندگی خصوصی (محمدحسین فرحبخش)، ابرهای ارغوانی (سیامک شایقی)، دهلیز (بهروز شعیبی)، به خاطر پونه (هاتف علیمردانی) ، مردن به وقت شهریور (هاتف علیمردانی)، خط ویژه (مصطفی کیایی)، جامه دران (حمیدرضا قطبی) از جمله کارهای او تا سال 92 در عرصه سینما هستند. گروه فرهنگی نامه نیوز - طی هفته های گذشته در عرصه فرهنگ و هنر  به سراغ هنرمندان نام آشنایی که شاید خیلی از آن ها ندانیم و بیوگرافی پراکنده ای از آن ها وجود دارد می رویم و از زندگی خصوصی و هنری آن ها برایتان بازگو می کنیم، در همین راستا  این بار به سراغ هانیه توسلی رفته ایم، بازیگر نام آشنای تلویزیون و سینما و تئاتر که بازی زیبا و طبیعی اش همیشه مورد توجه مردم  ودوستدارانش واقع شده است،   او درعین حالی  که بازیگر بسیار توانمند و محجوب و آرامی ست  اما حاشیه های بسیاری هم در حوالی ایشان در جریان بوده است، دغدغه های اجتماعی هانیه توسلی گویا در زمینه هنر و انتخاب کار هایش اثرات زیادی داشته و آرمان های خاص خودش را دنبال می کند.  اگر دوست دارید بدانید چرا همچین نظری را عنوان می کنیم با همراه شوید تا بیشتر با او آشنا شوید :
 
* هانیه توسلی زاده شهر باباطاهر و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین   
هانیه توسلی ۱7 خرداد ۱۳۵۸ در همدان متولد شد، دیپلم علوم تجربی دارد و فارغالتحصیل کارشناسی نمایشنامه نویسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. او بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است و در هر سه این ها کارنامه درخشان و پر و پیمانی برای خودش دارد. هانیه توسلی از ۱۷ سالگی کار تئاتر را به صورت آماتور در همدان شروع کرد. او تا 20 سالگی در همدان بوده است و پس از آن با قبول شدن در دانشگاه ادبیات نمایشی  در سال ۱۳۷۸ برای تحصیل در رشته نمایشنامه نویسی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران به تهران آمد. او علاقهمند به عکاسی و نقاشی و نوشتن است او بازیگر پر کاری نیست و در فرصتهایی که دارد، شروع به یاد گرفتن نقاشی کرده است. و فیلم هایی که به نقل از خودش بر او خیلی تاثیر گذاشته است و او را علاقهمند به بازیگری کرده است، دیگه چه خبر!؟ (تهمینه میلانی) و هامون (داریوش مهرجویی) است. او هنوز ازدواج نکرده است و همراه خانواده اش زندگی می کند.



 


*از نمایش پدر دوست داشتنی تا ورود به عرصه سینما و تلویزیون  
وقتی نمایش پدر دوست داشتنی با بازی او، در یکی از جشنوارههای تئاتر، در تبریز روی صحنه رفت، نصرالله قادری  نمایش نامه نویس ، کارگردان و نویسنده  معروف تئاتر و سینما که به عنوان داور آنجا حضور داشت، هانیه توسلی را برای بازی در نمایش پدر انتخاب کرد.یک سال پس از آن، در فیلم کوتاه روی جاده نمناک (مهدی کرمپور) و سریال غریبه (جواد اردکانی) بازی کرد و سرانجام با شام آخر وارد عرصه حرفهای سینما شد. او همچنین در نمایشهای قرمز و دیگران و گلهای شمعدانی (محمد یعقوبی) بازی کرد که به خاطر گلهای شمعدانی ، کاندیدای دریافت جایزه شد. به کار های دیگر او در تئاتر می توان به پروفسور بوبوس (آتیلا پسیانی)، جیره بندی پر خروس (علی نرگس نژاد)، آمدیم نبودید رفتیم (رضا حداد) و آخرین کار او، قرار (سیامک احصایی) اشاره کرد. او در عین ورد به دنیای سینما و تلویزیون هیچ گاه از عرصه تئاتر به دور نبود.
 
* شام آخر، اولین شروع سینمایی هانیه
 شام آخر  ساخته فریدون جیرانی ، اولین فیلم به نمایش درآمده از هانیه توسلی و سکوی پرش محمدرضا گلزار بود. زوجی که پس از آن مسیری متفاوت را پیمودند، گلزار به سینمای تجاری پیوست و توسلی سعی کرد در فیلمهای جدیتری بازی کند. به این ترتیب پس از بازی در ۲ فیلم «بدنهای، در شبهای روشن»، در یکی از ۲ نقش اصلی جلو دوربین رفت و اجرای موفقی داشت. موفقیت نسبی این فیلم نزد مردم و منتقدان و جایزهای که برد، این بازیگر جوان را خیلی زود چهره کرد. دقت و حوصله او در انتخاب نقشهایش به نحوی است که پس از یک تجربه ناکام، دیگر کار تلویزیونی نکرد، گاهی در تئاتر کارش را ادامه بدهد و هراسی از بازی در نقشهای کوتاه نداشته باشد. هانیه توسلی با بازی  در یک شب  نیکی کریمی که جزو معدود فیلمهای سینمای ایران است که با حضور بازیگری حرفهای، در عرصه جهانی مطرح میشود و پس از آن کافه ستاره سامان مقدم که ظاهراً یک فیلم کاملاً تجاری است با بازیگران متعدد  و سرانجام  بازی در زمان میایستد  که طبق گفته کارگردانش، فیلمی است متکی بر بازیگر، هانیه توسلی تنها بازیگر این فیلم علیرضا امینی است سعی کرد تا  خودش را نشان دهد  و چیز های تازه ای برای گفتن داشته باشد،.





 نکته قابل ذکر در مورد نحوه ورود هانیه توسلی به سینما این است که ورودش همزمان شد با دوران احیای کتایون ریاحی و توجه به نقش اصلی او در شام آخر، که  بازیگران دیگر را به حاشیه میراند، اما توسلی که در یک ملودرام معمولی، نقش مکمل را بر عهده داشت. او در آثار سینمایی خودش گام های نا موفق و موفق زیادی داشته است اما همواره سعی کرده است تا یک کار نا موفق همچون اثیری را با یک کار بهتر جبران کند. 



* تئاتر، سینما و تلویزیون
او در سال  ۱۳۷۹با دستیار کارگردان  بودن  در فیلم آخر بازی (همایون اسعدیان) کار در حوزه سینما را شروع کرده است ، در سال 1380  فیلم با فیلم  شام آخر (فریدون جیرانی)  به روی پرده سینما رفت و پس از آن در اثیری (محمدعلی سجادی)  ایفای نقش کرد، در سال 1381 تا سال 88 ، به ترتیب در فیلم های شبهای روشن (فرزاد مؤتمن)، گاهی به آسمان نگاه کن (کمال تبریزی)، جایی برای زندگی (محمدرضا بزرگ نیا)، یک شب (نیکی کریمی)، کافه ستاره (سامان مقدم)، عصر جمعه (مونا زندی حقیقی)، زمان میایستد (علیرضا امینی)، غیر منتظره (محمدهادی کریمی)، عاشق (افشین شرکت)، کیفر (حسن فتحی)، عصر روز دهم (مجتبی راعی)  نقش آفرینی کرده است، او  در همین سال ها در مجموعه های تلویزیونی غریبه (جواد ارشاد) و وفا (محمدحسین لطیفی)، میوه ممنوعه (حسن فتحی)، شمسالعماره (سامان مقدم) و فیلم های کوتاه و داستانی روی جاده نمناک ( مهدی کرم پور، و دیر وقت ( اصغر نعیمی) بازی کرده است.






توسلی از سال 89 به بعد با وجود محدودیت های کاری که برایش پیش آمد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت هیچ گاه دست از کار نکشید و همچنان پر تلاش به کارش ادامه داد. آقا یوسف (علی رفیعی)، ندارها (محمدرضا عرب)، مادر پاییزی (سیروس رنجبر)، زندگی خصوصی (محمدحسین فرحبخش)، ابرهای ارغوانی (سیامک شایقی)،  دهلیز (بهروز شعیبی)،  به خاطر پونه (هاتف علیمردانی) ، مردن به وقت شهریور (هاتف علیمردانی)، خط ویژه (مصطفی کیایی)،  جامه دران (حمیدرضا قطبی) از جمله کارهای او تا سال 92  در عرصه سینما هستند،  او همچنین در شبکه نمایش خانگی در دو فیلم قلب یخی  در فصل سوم  به کارگردانی آقای سامان مقدم و در  شاهگوش  سید داوود میرباقری بازی کرده است. او همچنین در فیلم کوتاه  و داستانی سه ماهی حمیدرضا قربانی هم حضور داشته است.
 وی همچنین هیچ گاه سکوی پرش خود یعنی تئاتر را به فراموشی نسپرده و پس از  نمایش پدر (نصرالله قادری) در  قرمز و دیگران (محمد یعقوبی)، گلهای شمعدانی (محمد یعقوبی)، پروفسور بوبوس (آتیلا پسیانی)، جیره بندی پر خروس (علی نرگس نژاد)، آمدیم نبودید رفتیم (رضا حداد) و قرار (سیامک احصایی) به روی صحنه رفته است.
 
* از دغدغه های اجتماعی و سیاسی هانیه توسلی تا ممنوع الکار شدن هایش  
اگر چه هانیه توسلی همانند تعداد زیادی از بازیگران همواره سعی داشته خود را وابسته به هیچ جناحی نداند اما برخی فعالیت های وی نشان می دهد حداقل کشش او به سمت گروه چپ و یا اصلاح طلب است. حمایت مستقیم او در انتخابات ۱۳۸۸ از میرحسین موسوی و در انتخابات ۱۳۹۲ از حسن روحانی بر همه  روشن و واضح یود که او دغدغه های سیاسی اصلاح طلب خودش را دارد . همچنین شرکت او در مراسم هفتادمین سال تولد سید محمد خاتمی و ژست های خاصش در آن جشن که سوژه رسانه ها شده بود تاکیدی بر این ادعاست. به خصوص که سید محمد خاتمی هم به تماشای یکی از نمایش های او (قرار) رفت  و بازتاب های جالبی داشت. او همچنین در انتخابات اخیر  در حوزه رای گیری با پوشیدن لباس و شال بنفش  به گونه ای حمایت خودش را از  رئیس جمهور فعلی در عرصه انتخابات اعلام کرده بود.






اما این حمایت ها به خصوص در  سال 88 برای او سبب دردسر هایی هم شد، که سبب شد تا ایشان مدتی را ممنوع الکار و ممنوع التصویر شود و گاهی تیزر فیلم هایی که سال های قبل بازی کرده بود مجوز پخش پیدا نمی کردند و  باعث ایجاد مشکلاتی برای او می شد. او همچنین در میانه ی فیلم ندار ها از کارگردان فیلم خواسته شد که بازیگر نقش او را عوض کنند و همین موضوع فیلم را تعطیلی هم پیش برد. با همه مشکلات ندار ها ساخته شد اما بیل برد های ندار ها که یک سال بعد از ممنوع التصویر بودنش اکران شد پاره می شود و رویش ماژیک کشیده می شد،  و او خودش در مصاحبه هایش اذعان داشته که هشت سالی که گذشت فشار زیادی بر روی هنرمندان بود و فضای ملتهب و ناخوشایندی وجود داشته است.  

* جوایز و افتخارات هانیه توسلی  
در سال1381  هانیه توسلی  کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم شبهای روشن شد، او در نهایت در سال 1382 برای همین فیلم   برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین جشن خانه سینما شد. در سال 1383  کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم جایی برای زندگی در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر گشت. وی یک سال بعد یعنی سال 1384  در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم زمان میایستد کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شد.  او پنج سال بعد در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم ندارها مجددا کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شد.  اما یک سال بعد (1391)پس از چند بار کاندید شدن برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم دهلیز  شد. و پس از آن سال 1392  برای همین فیلم کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان شد.
 
*از دغدغه های اجتماعی تا کفالت دختر بچه ای که ذوق کودکی او را زنده می کند
همانطور که گفتیم هانیه توسلی ازدواج نکرده است ، اما در فیلم دهلیز نقش مادر را به خوبی ایفا کرده است او در مصاحبه هایش همواره گفته حس مادر بودن در وجود دخترها وجود دارد. و بازی کردن کنار آن پسر بچه شیرین تاثیر زیادی بر روح و روانش داشته است وخواندن رمان «جان شیفته»  در 16 سالگی  سسب شده تا حس و میل به مادر شدن را پیدا کند. او این حس را با قبول کردن کفالت یک دختر بچه اردبیلی در دلش زنده نگه داشته است،  او با شرکت در مراسمی که  بنیاد کودک (که موسسه خیریه‌ای برای حمایت از کودکان است) که او و چند بازیگر دیگر را دعوت کرده بود  با این موسسه آشنا شد و  دغدغه های کودکان را در خودش حس کرد و کفالت این دختر بچه را به عهده گرفت.  او با دختر بچه ای که کفیل اش است به دلیل دور بودنش  بیشتر تلفنی در تماس است.



 

*کلام آخر:  
هانیه توسلی از آن دسته بازیگرانی است که نشان داده صرفا به خاطر داشتن چهره زیبا و جذاب در دنیای بازیگری ماندگار نشده و موفقیت در آثاری چون میوه ممنوعه، دهلیز، شمس العماره و... گواهی است بر توانایی وی در ستاره شدن و ستاره ماندن.






1393/6/1





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن